Jaha, nu "spelas" Doom på en liten legobits-terminal

Robot
Jaha, nu "spelas" Doom på en liten legobits-terminal
Medlem

Nyheter om "Nu kan du spela Doom på X!" slutar aldrig underhålla!


signatur

Videomupp

Skribent

haha såg precis denna på twitter XD

Så nästa release från bethesda blir alltså Skyrim på legobit. Rockstar följer sen upp med att släppa GTA5 också.


signatur

"Writer and Fighter"

Skägg.
10 Chambers

Jag vill ha Doom projicerat rakt in i min synnerv.


signatur
Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

haha såg precis denna på twitter XD

Så nästa release från bethesda blir alltså Skyrim på legobit. Rockstar följer sen upp med att släppa GTA5 också.

Haha, kom hit för att skämta om det! Var min första tanke när jag såg rubriken!

Medlem

Underbart! Älskar sånt här, favoriten är när nån spelar Quake 1 på ett oscilloskop från 60-70 talet

ZF
Medlem

Anti-glare på den skärmen förstör svärtan och färgerna lite tycker jag.

Medlem

DOOM är odödligt, så enkelt är det.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Avstängd
Medlem

Jag har en ficklampa. Jag undrar om jag kan spela Doom i den?

Medlem

Lär ju inte klara 60fps så pass för mig.


signatur

IDKFA

Medlem

Minns att DOOM gick att spela på en miniräknare, sådan man oftast har i gymnasiet på tekniska program.

Medlem
Skrivet av PGR1985:

Minns att DOOM gick att spela på en miniräknare, sådan man oftast har i gymnasiet på tekniska program.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av WildThing:

Nyheter om "Nu kan du spela Doom på X!" slutar aldrig underhålla!

Skrivet av Majorkraft:

Underbart! Älskar sånt här, favoriten är när nån spelar Quake 1 på ett oscilloskop från 60-70 talet
<Uppladdad bildlänk>

Nu är det ju lite skillnad på att "bara" rendera det grafiska och att köra koden. (Även om det givetvis kan vara imponerande i sig också.)

När jag ser något om att "Doom körs på X" så förutsätter jag att prylen det körs på också exekverar koden, inte bara visar bild.

/Party pooper ^^


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Inaktiv
Skrivet av PeTTs0n:

Nu är det ju lite skillnad på att "bara" rendera det grafiska och att köra koden. (Även om det givetvis kan vara imponerande i sig också.)

När jag ser något om att "Doom körs på X" så förutsätter jag att prylen det körs på också exekverar koden, inte bara visar bild.

Jag tänkte samma sak. Även om det är småkul så tycker jag det är att stretcha rätt rejält.

Medlem

Fråga...
Är datorn inbyggd i legobiten... eller är det bara skärmens kretskort och resten är kopplat till en normalstor dator?


signatur

-Dictated but not read.

1
Skriv svar