Fall Guys släppt i free to play-form

Robot
Fall Guys släppt i free to play-form

En injektion för spelet?

#fall-guys


Ambassadör
Xbox

De här tokigheterna med Halo-tema körs mellan 30 juni och 4 juli:


signatur

Jump in.

ZF
Medlem

Följer det hur F2P på PS brukade funka, utan +?

Annars får jag kanske riskera bli bannad på SteamDeck istället.

Medlem

Att det tog nästan 2 år innan det släpptes till Xbox är en skam. Men money talks bullshit walks. Dyra pengar, fina checkar.

Medlem
Skrivet av ZF:

Följer det hur F2P på PS brukade funka, utan +?

Annars får jag kanske riskera bli bannad på SteamDeck istället.

Japp det kräver inte ps+!

Medlem

Synd att man inte lyckades få ut spelet till fler plattformar när hypen var som störst...

Medlem

Hmm, gick in och kollade på Steam efter er nyhetsartikel och möts av denna - "Notice: At the request of the publisher, Fall Guys is no longer available for sale on Steam". Gick inte att söka efter spelet eller liknande, folk är tagna på sängen inne i deras steam forum. Knas.

edit: Äsch, hittade svar själv i deras senaste nyhetsuppdatering.. "For everyone that already owns the game, rest assured that you will continue to receive full support and all the tasty updates that land on other platforms, including crossplay and cross-progression support. However, please note that after 1:00am EST on June 21, new players will be unable to purchase and download Fall Guys on Steam, and the product page will no longer show on the storefront."

Svagt och väldigt dåligt.


signatur

utassault.net - Assault i UT99 (Still Alive!)

Medlem
Skrivet av Maxiz!:

Hmm, gick in och kollade på Steam efter er nyhetsartikel och möts av denna - "Notice: At the request of the publisher, Fall Guys is no longer available for sale on Steam". Gick inte att söka efter spelet eller liknande, folk är tagna på sängen inne i deras steam forum. Knas.

edit: Äsch, hittade svar själv i deras senaste nyhetsuppdatering.. "For everyone that already owns the game, rest assured that you will continue to receive full support and all the tasty updates that land on other platforms, including crossplay and cross-progression support. However, please note that after 1:00am EST on June 21, new players will be unable to purchase and download Fall Guys on Steam, and the product page will no longer show on the storefront."

Svagt och väldigt dåligt.

Precis som med Rocket League så är det Epic som bestämde att spelet skulle bort från Steam.

Det som är mest tråkigt är att dem inte nämnde det någonstans i sina uttalanden angående att det skulle bli F2P utan det bara försvann idag i och med det meddelandet.
Och precis som med Rocket League så kräver nu
Steam versionen av spelet att du länkar ditt spel till ett Epic konto annars kommer du inte kunna spela längre.

Samt att i vanlig ordning så krashade allt och spelare har/hade problem att hitta matcher eller helt enkelt bara logga in.

Det vanliga Battle Pass som spelet har som varit gratis är nu också bakom en betalvägg, legacy spelare fick den första nya Battle Pass 1 gratis.

Medlem
Skrivet av Maxiz!:

Hmm, gick in och kollade på Steam efter er nyhetsartikel och möts av denna - "Notice: At the request of the publisher, Fall Guys is no longer available for sale on Steam". Gick inte att söka efter spelet eller liknande, folk är tagna på sängen inne i deras steam forum. Knas.

edit: Äsch, hittade svar själv i deras senaste nyhetsuppdatering.. "For everyone that already owns the game, rest assured that you will continue to receive full support and all the tasty updates that land on other platforms, including crossplay and cross-progression support. However, please note that after 1:00am EST on June 21, new players will be unable to purchase and download Fall Guys on Steam, and the product page will no longer show on the storefront."

Svagt och väldigt dåligt.

Usch så dåligt. till utvecklarna och Epic som inte lever som dom lär.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Obegripligt att detta spel inte är local multiplayer, hade faktiskt varit jävligt kul att köra lokalt

Skribent
Skrivet av Winzi:

Precis som med Rocket League så är det Epic som bestämde att spelet skulle bort från Steam.

Det som är mest tråkigt är att dem inte nämnde det någonstans i sina uttalanden angående att det skulle bli F2P utan det bara försvann idag i och med det meddelandet.
Och precis som med Rocket League så kräver nu
Steam versionen av spelet att du länkar ditt spel till ett Epic konto annars kommer du inte kunna spela längre.

Samt att i vanlig ordning så krashade allt och spelare har/hade problem att hitta matcher eller helt enkelt bara logga in.

Det vanliga Battle Pass som spelet har som varit gratis är nu också bakom en betalvägg, legacy spelare fick den första nya Battle Pass 1 gratis.

Jodå. Det har kommunicerats för mer än en månad sedan att det är Epic som gäller och att det inte är tillgängligt via Steam fr.o.m. idag. Epic äger numera studion som gör spelet så inte så konstigt att det är exklusivt där nu, det var bara en tidsfråga. Sedan släppet av säsong 6 (november 2021) så har det krävts ett Epic-konto för att kunna spela. Däremot är ju inte spelet så populärt, så inte konstigt att man missat det om man inte spelat på länge.

Anledningen till att varje säsong kostar är för att det är mer innehåll per säsong nu. Det som gjorde att spelet dog var att folk förväntade sig mycket mer innehåll än vad som kom. När säsong 2 kom och folk förväntade sig ett nytt fullprisspel typ och det var bara 2-3 nya banor så dog det rätt snabbt.

Personligen är jag positiv till att de (vad jag antar) fått större budget och att det blir en säsongskostnad, samtidigt så förväntar jag mig mer än vad som skett de senaste säsongerna. Jag betalar gärna en slant då och då för att få rejäla uppdateringar till spelet för det är kul att slölira med någon polare när man inte har så mycket annat för sig, men det blir lätt tradigt att köra samma banor om och om igen. Hoppas även de håller det till ett par månader per säsong i alla fall, så de inte kör korta säsonger för att få till FOMO på skinsen långt upp i levlarna och på så sätt ska få folk att köpa levlar.

Med det sagt så är det en del saker med det nya som jag är skeptisk till. Skeptisk till att det förmodligen blir mer fuskare och jag är skeptisk till att man kan köpa sig förbi levlar. Har ej spelat något själv än för precis som du säger så vet man ju att första dagen är lönlöst att spela.

Får se hur säsongen artar sig helt enkelt och om det blir hiss eller diss när nästa säsong släpps.

Skribent
Skrivet av hero:

Obegripligt att detta spel inte är local multiplayer, hade faktiskt varit jävligt kul att köra lokalt

Håller med. Hade varit roligt att prova på. Fast på två då, tror det skulle bli lite för liten bild för fyra personer. Även om jag en gång i la många timmar i Golden Eye på fyra personer på en 24"-TV och tyckte det var fullt normalt, så skulle det nog kännas väldigt litet att dela skärmen på fyra för att lira Fall Guys (även om man kör på 65"-TV).

Medlem

Knappt gått att köra på Xbox sen 17:00, det lilla jag hann spela idag var dock kul!


signatur

Your Forum Community reputation has increased by 1.

Inaktiv
Skrivet av Mortaigne:

De här tokigheterna med Halo-tema körs mellan 30 juni och 4 juli:

https://www.youtube.com/watch?v=uVVu4TIlNIs

Den där trailern eller vad man ska kalla den hade lätt kunnat kortas ner med 70%.

Medlem

En sak jag märkte igår var att den kunde inte alls hitta spelare med..... Cross-platform PÅ. Efter 10 minuter avbröt jag och klicka på Off. Hitta direkt.

Gen
Medlem
Skrivet av Maxiz!:

Hmm, gick in och kollade på Steam efter er nyhetsartikel och möts av denna - "Notice: At the request of the publisher, Fall Guys is no longer available for sale on Steam". Gick inte att söka efter spelet eller liknande, folk är tagna på sängen inne i deras steam forum. Knas.

edit: Äsch, hittade svar själv i deras senaste nyhetsuppdatering.. "For everyone that already owns the game, rest assured that you will continue to receive full support and all the tasty updates that land on other platforms, including crossplay and cross-progression support. However, please note that after 1:00am EST on June 21, new players will be unable to purchase and download Fall Guys on Steam, and the product page will no longer show on the storefront."

Svagt och väldigt dåligt.

Man är inte förvånad längre när det gäller Epic.

1
Skriv svar