Glöm remaster-debaclet, GTA III i fanskapad Unreal Engine 5-skrud ser drömmigt ut

Robot
Glöm remaster-debaclet, GTA III i fanskapad Unreal Engine 5-skrud ser drömmigt ut

Något för Rockstar att inspireras av.

#grand-theft-auto-iii, #gta-iii


Gnällkuk

Han hade ju inte fuskat med träning för överkroppen iaf, helvete vilken jävla ross.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Läste "i fanskapet UE5" och undrade vad redaktionen har emot motorn haha! Men nog såg det riktigt bra ut!

Medlem

Troliga svaret är att rockstar/take2 inte var intresserade av att behöva tumma på vinsten och ge till epic samt att det skulle göras på så liten budget som möjligt för att maximera vinsten av denna cashgrab

Medlem

Väldigt suddigt i många scener (tänkte DOF-användning på fel sätt först, men.. hittar ibland inte alls något ställe som det är fokus på) och kontrast uppskruvad till 11 i vanlig ordning när kidsen försöker tweaka fram nå slags super-ultra-graphics. Visst det ser bättre ut än GTA 3 men mycket såg även rätt skit ut om jag får säga det själv Dags att översätta ordet Lagom till engelska?

Medlem

Ser sämre ut än originalet och remaken. Imponerande faktiskt


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

main karaktären ser lite ut som Cristiano Ronaldo.

Medlem

Lika smaklöst och fult som remaken? GTA5 är ju snyggare än det där ärligt talat.

Pansarknekt

Såg ut som GTA4 i min värld. Eller som jag minns GTA4


signatur

Ooooh the drama!

Medlem
Skrivet av deftune:

Såg ut som GTA4 i min värld. Eller som jag minns GTA4

... Du minns rätt fel.

Medlem

Hade kunnat vara så mycket snyggare om personen som gjorde UE5 renditionen hade lagt mer tid på inställningarna.

Bloom är alldeles för högt uppskruvad, saturation tok för hög, skuggorna alldeles för kantiga.

Det enda som var snyggt med det där var byggnaderna som hade mer neutrala färger. Annars så hade jag spelat originala över det där.

Medlem
Skrivet av Katana:

Väldigt suddigt i många scener (tänkte DOF-användning på fel sätt först, men.. hittar ibland inte alls något ställe som det är fokus på) och kontrast uppskruvad till 11 i vanlig ordning när kidsen försöker tweaka fram nå slags super-ultra-graphics. Visst det ser bättre ut än GTA 3 men mycket såg även rätt skit ut om jag får säga det själv Dags att översätta ordet Lagom till engelska?

Moderate


signatur

Jätteintressant information.

Medlem

Det är som vanligt lättare för somliga att skjuta in sig på det negativa än det positiva. Det slår aldrig fel.

Jag älskar alster skapad av fans. Den berikar kulturen. Men med inställningen att leta fel för att verka viktig så stryper man långsamt den här typen av kreativitet.

Hoppas skaparen inte hänger på FZ. För hens skull.

Medlem
Skrivet av bluebird:

Det är som vanligt lättare för somliga att skjuta in sig på det negativa än det positiva. Det slår aldrig fel.

Jag älskar alster skapad av fans. Den berikar kulturen. Men med inställningen att leta fel för att verka viktig så stryper man långsamt den här typen av kreativitet.

Hoppas skaparen inte hänger på FZ. För hens skull.

Om skaparen inte kan ta emot kritik så behöver skaparen inte publicera saker allmänt så folk kan ge kritik. Skulle någon ge kritik åt något som jag har skapat så skulle jag ta åt mig det för att bli bättre och testa ändringarna för att se om det skulle faktiskt ge ett bättre resultat.

För de saker jag har själv publicerat så är jag mer ute efter kritik än komplimanger. Får jag ingen kritik så kan jag inte bli bättre om jag inte själv ser vad som kunde ha gjorts bättre. Fotografier jag har tagit så är det ingen som har vågat kritisera, varken av folk man känner eller främlingar. Videos som man har redigerat samma sak (förutom en video som jag faktiskt fick bra kritik för), eller bilder som man har ritat/målat. Hur ska man bli bättre om ingen påpekar på vad som kan göras bättre?

Om hen vill bli bättre, så hoppas jag att hen läser kritiken som folk skriver och tar åt sig på vad som kan göras bättre. Det är så man utvecklas och förbättrar sina verk.

Jag länkade videon till några polare t.ex., de alla tyckte att visst, det är fint, men bloomen var för hög. Asfalten blir nästan helt vit vid 1:33, man ser knappt att det är stenplattor. Ljuset som landar på handräcket ser ut som gula fluorescerande ljusrör.

Folk letar inte fel för att verka viktig, utan mer att folk påpekar skaparen för fallgropar som är lätt att hamna i. Effekter som är för uppskruvade, färgerna för uppskruvade, man försöker göra mer när man kan åstadkomma mer genom att göra lite mindre.

Medlem
Skrivet av deftune:

Såg ut som GTA4 i min värld. Eller som jag minns GTA4

Haha samma för mig. Har inte spelat det på 10år? Men det ser ut så i min hjärna. xD


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

1
Skriv svar