World of Warcraft: Dragonflight ska släppas i år

Robot
World of Warcraft: Dragonflight ska släppas i år
Medlem

Ser fram emot att blizzard gör om alla misstag på senaste expansionerna.
Undrar lite vad nya 'borrowed power' blir som dem kör med den här gången som alla kommer störa sig på, som sedan fixas och blir bra i slutet av expansion som det var med Legion legendaries, BFA Corruption, shadowlands legendaries/covenants osv.

Medlem

Suck. Ge mig ett nytt ever quest nu istället för allt sådant här trams. 😉

Medlem
Skrivet av Ph3noM:

Ser fram emot att blizzard gör om alla misstag på senaste expansionerna.
Undrar lite vad nya 'borrowed power' blir som dem kör med den här gången som alla kommer störa sig på, som sedan fixas och blir bra i slutet av expansion som det var med Legion legendaries, BFA Corruption, shadowlands legendaries/covenants osv.

Kommer ingen ny borrowed power

Medlem

Känns spontant alldeles för tidigt. Inga datum nämnda om beta eller liknande.
Nu lyssnar de ju iofs inte på feedbacken från betan förrän i X.3 patchen ändå, men det finns ju någon liten gnista av hopp om att de ska göra saker annorlunda denna gång.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem
Skrivet av 4liv3:

Känns spontant alldeles för tidigt. Inga datum nämnda om beta eller liknande.
Nu lyssnar de ju iofs inte på feedbacken från betan förrän i X.3 patchen ändå, men det finns ju någon liten gnista av hopp om att de ska göra saker annorlunda denna gång.

Brukar de gå ut med datum för beta?


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Broshimitsu:

Brukar de gå ut med datum för beta?

Vet inte om de säger ett exakt datum, men mellan tummen och pekfingret iallafall


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem
Skrivet av 4liv3:

Känns spontant alldeles för tidigt. Inga datum nämnda om beta eller liknande.
Nu lyssnar de ju iofs inte på feedbacken från betan förrän i X.3 patchen ändå, men det finns ju någon liten gnista av hopp om att de ska göra saker annorlunda denna gång.

Så sa folk inför förra expansionen. Och förrförra. Och... ja, du fattar. Trendkurvan är inte den bästa, och när de försöker få folk att köpa grisen i säcken borde alla varningsklockor ringa.

Ha bottenlåga förväntningar och förhandsboka aldrig en digital produkt, så minimeras risken för missnöje.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Sååå Wotlk classic i oktober då

Medlem
Skrivet av Pjotor:

Så sa folk inför förra expansionen. Och förrförra. Och... ja, du fattar. Trendkurvan är inte den bästa, och när de försöker få folk att köpa grisen i säcken borde alla varningsklockor ringa.

Ha bottenlåga förväntningar och förhandsboka aldrig en digital produkt, så minimeras risken för missnöje.

Ja så är det ju, och så har jag agerat sedan fiaskot med BfA. Har helt slutat förhandsboka spel faktiskt, har för mycket i min backlog redan för att göra det.
Klart man köper ett spel här och där, men inga mer early access eller förhandsbokningar för min del.
Vill veta vad jag får för mina pengar när jag gör nya inköp.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem

Yay!!! Oj vänta, menade nay...

Medlem

Knappt 6 månader till release, härligt. Ska bli kul att se förnekelsen i hur dålig expansionen egentligen kommer vara när den släpps bland Wow shillsen 😁

Medlem

Bara jag som tycker att det är sjukt dyr expansion?
50 euro för bara expansionen. 70 euro för expansion, ett pet och ett mount och en lvl 60 boost. 90 euro för expansionen, ett pet, ett mount, en boost, 30 dagars speltid och några transmog?

Sjuka summor om man redan betalar över 100:- i månaden för att spela också..

EU Blizzard Shop

Inaktiv
Skrivet av JackHeart:

Bara jag som tycker att det är sjukt dyr expansion?
50 euro för bara expansionen. 70 euro för expansion, ett pet och ett mount och en lvl 60 boost. 90 euro för expansionen, ett pet, ett mount, en boost, 30 dagars speltid och några transmog?

Sjuka summor om man redan betalar över 100:- i månaden för att spela också..

EU Blizzard Shop

Stålarna ska in annars bli aktieägarna sura Desto större anledning av avstå att köpa skiten.

Medlem
Skrivet av JackHeart:

Bara jag som tycker att det är sjukt dyr expansion?
50 euro för bara expansionen. 70 euro för expansion, ett pet och ett mount och en lvl 60 boost. 90 euro för expansionen, ett pet, ett mount, en boost, 30 dagars speltid och några transmog?

Sjuka summor om man redan betalar över 100:- i månaden för att spela också..

EU Blizzard Shop

Hållet med. Det är ett saftigt pris för en expansion. Dock kostade FF XIV Endwalker 400:- för standard edition. Så inte jättemycket skillnad.
Tycker alltså det är kul med en ny expansion. Speciellt nu med nya stora zoner, ändringar i vilka raser som kan vara vilka klasser. En ny klass och ras, ett nytt system för flygning. Framförallt är jag glad att dom tar tillbaka det gamla hederliga talent tree systemet och att vi slipper grinda azerite eller anima eller liknande. Att dom gör crafting viable ät ett stort plus, samt att pvp gear kommer vara lika för alla så att pvp handlar om skill och inte gear. Listan blev lång och då har jag inte nämnt allt som jag ser fram emot. Det ska tilläggas att jag spelade bara till 9.1 i shadowlands och gillade det inte. Då var till och med BFA mysigare.

Medlem
Skrivet av JackHeart:

Bara jag som tycker att det är sjukt dyr expansion?
50 euro för bara expansionen. 70 euro för expansion, ett pet och ett mount och en lvl 60 boost. 90 euro för expansionen, ett pet, ett mount, en boost, 30 dagars speltid och några transmog?

Sjuka summor om man redan betalar över 100:- i månaden för att spela också..

EU Blizzard Shop

[.................................................................................................] Reality check.

Vad har du? /played

Anyways: det där systemet med arbetsordrar (är oklar hur detta ska fungera) känner jag kommer distansera spelare, från spelare än mera i WoW. Om det nu kommer bli ett typ av ordersystem där du skapar något för en liten slant, eventuellt med dina eller deras material. Som överförs via något postsystem.

Ett MMO bör ju försöka så gott som möjligt, att yrka på sociala interaktioner. Inte stå för nå jäkla postordersystem fast det må ha sina fördelar. Blizzard kanske vill ha ett så pass "självrullande" MMO som kräver noll support, för att slippa underhålla folk som blivit lurade på sina grejer av lurendrejare. I dunno.

Medlem

Make it or break it.


signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

Backloggens befriare

Hur funkar det sedan level squishen egentligen? All content i övriga expansioner blir överflödig nu?


signatur

Ad hoc addendum

Avstängd

Blir garanterat att skaffa och testa. SL droppade jag snabbt av men däremot gillade jag överlag BFA..

Medlem

Ett sätt att veta när man verkligen släppt greppet om WoW är när man trodde att den kommande expansionen släpptes för några månader sedan.

Medlem
Skrivet av keffkebab:

Hur funkar det sedan level squishen egentligen? All content i övriga expansioner blir överflödig nu?

Nej inte direkt. Du kan välja att levla i valfri expansion och följa dess story. Men eftersom det tar ganska kort tid att levla 1-50 så kommer man inte gå genom BC, wotlk, Cata osv. Utan man kör i den klassiska start zonen till lvl 10 eller den nya start zonen, sen väljer man vilken expansion man vill levla i till lvl 50. Alternativt hoppar du mellan olika expansioner.
Det enda jag gillar med det är att man inte lämnar en expansion halvvägs för att gå på nästa. Utan att man istället kör igenom i princip hela. Det gör att levlar man alts så kan man välja en expansion för varje alt.
Mig hade dock inte gjort något om det tog längre tid att levla och att man var tvungen att följa storyn och allt som hänt i Azeroth.

Medlem

Hmm, tvekar på att det släpps i år. Gissar på februari-april-ish 2023.

Att dom ska hinna buggtesta och balansera allt innan årets slut låter inte troligt, men vi får väl se, dom kanske överraskar.

Sen huruvida expansionen blir bra eller inte återstår att se, håller tummarna på kvalité likt Legion(eller bättre), men tvivlar även starkt på det också, tyvärr.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Backloggens befriare
Skrivet av ecHo!:

Nej inte direkt. Du kan välja att levla i valfri expansion och följa dess story. Men eftersom det tar ganska kort tid att levla 1-50 så kommer man inte gå genom BC, wotlk, Cata osv. Utan man kör i den klassiska start zonen till lvl 10 eller den nya start zonen, sen väljer man vilken expansion man vill levla i till lvl 50. Alternativt hoppar du mellan olika expansioner.
Det enda jag gillar med det är att man inte lämnar en expansion halvvägs för att gå på nästa. Utan att man istället kör igenom i princip hela. Det gör att levlar man alts så kan man välja en expansion för varje alt.
Mig hade dock inte gjort något om det tog längre tid att levla och att man var tvungen att följa storyn och allt som hänt i Azeroth.

Ah, okej. Tack!


signatur

Ad hoc addendum

Medlem
Skrivet av DieZe:

Kommer ingen ny borrowed power

Mjo, dem har sagt det, men jag tror det först när jag ser det.
Tänker mig att det kommer komma i någon form, speciellt när expansionen handlar om dragonflights så känns det givet att de kommer köra på samma sak som med covenants i shadowlands som lite extra krydda på de nya abilities som tas med från covenants.

Man kan väl hoppas att dragonflights, om man får välja mellan de olika som covenants att det bara har med sin drake att göra eller något.

Medlem
Skrivet av Pjotor:

Ha bottenlåga förväntningar och förhandsboka aldrig en digital produkt, så minimeras risken för missnöje.

Visare ord för Gamers 2022 finns inte Precis som med filmbranschen har den stora spelbranschen blivit en blasé bransch där det handlar mer om att sälja stort än att prestera stort och vi gamers är att skylla som ger våra pengar till utvecklare innan vi vet om pengarna las på utveckling eller marknadsföring Tacka spelgudarna för Inde-utvecklare som fortfarande är lite innovativa ibland ❤️

Medlem
Skrivet av JackHeart:

Bara jag som tycker att det är sjukt dyr expansion?
50 euro för bara expansionen. 70 euro för expansion, ett pet och ett mount och en lvl 60 boost. 90 euro för expansionen, ett pet, ett mount, en boost, 30 dagars speltid och några transmog?

Sjuka summor om man redan betalar över 100:- i månaden för att spela också..

EU Blizzard Shop

Priset för expansioner har ju mer eller mindre varit densamma för WOW i snart tio år. Din subscription går snarare åt att betala underhåll, ny content under livscykeln och annat smått och gott. Allt utöver basversionen är ju det klassiska "special editions" för folk som köper bara för att sticka ut. Och det är långt ifrån det värsta man sett heller. Vissa spec. editions kan gå lös för över 1500:-

Skrivet av keffkebab:

Hur funkar det sedan level squishen egentligen? All content i övriga expansioner blir överflödig nu?

Du menar till skillnad från förut? Vet inte hur de gör det i DF men tidigare gånger de squishad level-capen så har det lett till att tidigare content hamnat mellan lvl 30-50 medan nuvarande content blir maxlevlad.

När man skapar en ny gubbe så kan man välja vilken expansion man vill lvl i och då får man content som quest och dungeons från den expansionen för din level.

1
Skriv svar