Final Fantasy XVI-regissör oroar sig över att (första) Final Fantasy XIV påverkat seriens rykte

Robot
Final Fantasy XVI-regissör oroar sig över att (första) Final Fantasy XIV påverkat seriens rykte
Medlem

Just nu är XIV en massiv succé. Jag är inte orolig.

Medlem

Det visar ju iaf att han genuint bryr sig vilken är ett superbra tecken! Personligen så tycker jag inte att dessa titlarna har dragit ner serien även om XV inte var någon favorit!

Medlem

Ja alltså XV med tanke på hur lång tid dom utvecklat det får en nästan att tro att dom är ett indie-team istället för ett riktigt AAA-team och det är lite oroväckande!

Medlem
Skrivet av Deli:

Ja alltså XV med tanke på hur lång tid dom utvecklat det får en nästan att tro att dom är ett indie-team istället för ett riktigt AAA-team och det är lite oroväckande!

Jag är beredd att hålla med! Kanske är jag som börjar bli nostalgisk, men jag skulle vilja se ett återtåg till FFIX stilen. Det går att göra i en mer modern tappning, se bara på Ni No Kuni.

Medlem

Jag har köpt FFXV sedan länge och gillar serien. Men har aldrig kommit mig för att spela just XV. Boy band online känns inte lockande. Kan någon få mig att ändra på det genom att hålla ett brandtal om dess förträfflighet?

Favoriterna i serien sedan tidigare är:
VII
VI
III
IIX
XIV

Medlem

Ännu en gång framstår Yoshi-P som ärlig och genuint intresserad av att skapa något som blir omtyckt. Jag är inte orolig för varken XIV eller XVI, men kanske Yoshi-P:s stressnivåer.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Testpilot
Skrivet av Nimin:

Jag har köpt FFXV sedan länge och gillar serien. Men har aldrig kommit mig för att spela just XV. Boy band online känns inte lockande. Kan någon få mig att ändra på det genom att hålla ett brandtal om dess förträfflighet?

Favoriterna i serien sedan tidigare är:
VII
VI
III
IIX
XIV

Pojkbandet växer faktiskt på en ju längre spelet går. De må vara lite stereotypiska men tillsammans bildar de ett fint lag. Stridandet är lite överallt och flashigt, men helt ok för mig som alltid tyckt att FF ska vara sådär over the top. Jag gillade åka runt i bilen, fotografera, titta på vyerna och just slåss på ett flärdfullt vis. För att berättelsen ska hänga ihop krävs det dock nästan att spela DLC paketen eftersom annars får man inte helhetsbilden.

XV skiljer sig en hel del från dina favoriter i serien så kanske är det som skaver, men spelet är väl värt att testa. Se till att spela Royal Edition om det är på konsol då den versionen har vissa förbättringar.

Medlem

Att vara orolig betyder bara att mannen bryr sig, vilket redan var solklart. Han är nog en av dom få som jag vågar lita på i AAA industrin, kanske den enda. Sedan om spelet kommer fall mig själv i smaken är en helt annan femma, men kvalitén tror jag inte kommer ha något som helst med det att göra.

Önskar verkligen att det fanns flera genuina personer som Yoshi P i högre position bland AAA-utvecklarna, utan honom hade Square Enix varit på samma nivå som EA, Ubisoft och Activision Blizzard idag, nog för att dom försöker.

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Det visar ju iaf att han genuint bryr sig vilken är ett superbra tecken! Personligen så tycker jag inte att dessa titlarna har dragit ner serien även om XV inte var någon favorit!

Personligen så höjde Final Fantasy XV ribban och delar nu toppen med FFVII, FFX och FFX-2. FFXV var inte open world i traditionell bemärkelse, jag kände alltid att jag hade en aning om vart jag behövde gå för att hitta nytt och det bidrog till att jag aldrig blev lika frustrerad där som i exempelvis AC: Valhalla.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Aa minns att det inte var någon superlaunch...
Men jag skulle oroat mig mer över Final Fantasy XIII och XV.
Tycker dom moderna FF spelen överlag har hamnat i något trubbigt mellanland emellan open world och linjärt, och mellan taktisk combat och realtids combat. Dom försöker vara båda/allt men blir mest.. Trubbigt.. Committa till ett sätt att spela.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Tror spelet ligger i rätt så bra händer med Yoshi-P, vad jag har sett så bryr han sig väldigt mycket så tror i slutändan att det ändå kommer bli ett helt ok spel, kanske inte det bästa men tvekar starkt på att det kommer floppa.

Han och Nomura kanske ska slå ihop skallarna. Känns som Nomura är lite mer galen i sin speldesign men han är riktigt bra på att skapa rolig gameplay imo.

Men Nomura är väl upptagen med VII Remake trilogin + DLCn + 30 spinoffs och några VII filmer så han lär väl vara upptagen tills han ligger på dödsbädden 😅

1
Skriv svar