Tiny Tina's Wonderlands till Steam imorgon, med nytt dlc i släptåg

Robot
Tiny Tina's Wonderlands till Steam imorgon, med nytt dlc i släptåg

Epic-exklusiviteten blev några månader kort.

#steam, #tiny-tinas-wonderlands


Medlem

Jag har undvikit detta, eftersom jag blev så vansinnigt besviken på Borderlands 3.

Ni som har kört bägge, bör jag ge Tiny Tina´s Wonderland en chans?


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Avstängd

Betalade Epic 146 miljoner dollar för 3 månaders exklusivitet? Snacka om desperata. Inte en chans att de gått med vinst.

Medlem
Skrivet av General White:

Betalade Epic 146 miljoner dollar för 3 månaders exklusivitet? Snacka om desperata. Inte en chans att de gått med vinst.

Tror ett var för 6 månader för 3an.
Men svårt att gå med vinst ändå.

Medlem
Skrivet av General White:

Betalade Epic 146 miljoner dollar för 3 månaders exklusivitet? Snacka om desperata. Inte en chans att de gått med vinst.

De ser inte det som vinst bara för spelet utan för hur många skaffar konto och kommer in i deras miljö som betyder väldigt mycket.

När de skaffat launchern så är de mer benägna att köpa mer saker där

Medlem

det är riktigt mysigt och skoj. plus och beroendeframkallande att man nu kan skapa sina egna gubbar.

Medlem

det är riktigt mysigt och skoj. plus och beroendeframkallande att man nu kan skapa sina egna gubbar.

Avstängd
Skrivet av Karmak:

De ser inte det som vinst bara för spelet utan för hur många skaffar konto och kommer in i deras miljö som betyder väldigt mycket.

När de skaffat launchern så är de mer benägna att köpa mer saker där

Självklart är det så, och iom det är alla de som drägglande och desperata plockar gratis grejer från EGS, en del av problemet.

Medlem

Spelet i sig överraskade mig positivt. Jag ställde mig innan skeptisk till att ett helt spel befinner sig inne i Tiny Tina's drömvärld, men det funkar faktiskt.

De två DLC som hittills släppts dock är bedrövliga. Kriminellt lite innehåll, snudd på att man t o m klagat om de varit gratisinnehåll. Får verkligen hoppas att nästa blir ett riktigt DLC, för "Glutton's Gamble" och "Coiled Raptors" är skämt.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Spelet var till en början kul, men endgame sög ju stenhårt och själva spelet i sig hade ju inte mycket replay-value direkt. För at inte nämna alla smågrejer som dom inte lärt sig fixa från BL3, som idiotiskt UI osv.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av General White:

Självklart är det så, och iom det är alla de som drägglande och desperata plockar gratis grejer från EGS, en del av problemet.

Inte så du måste köpa en konsol för spela spelet, det är en gratis launcher. Vet inte heller varför du kallar alla som claimar gratis spel för desperata och drägglande, vad är det för problem du pratar om?

Gnällkuk
Skrivet av Akronym:

Jag har undvikit detta, eftersom jag blev så vansinnigt besviken på Borderlands 3.

Ni som har kört bägge, bör jag ge Tiny Tina´s Wonderland en chans?

Absolut! Jag har haft väldigt kul med spelet, men som många andra säger så är det en genomspelning som gäller eftersom endgame är närmast obefintligt, de dlc som kommit är dessutom otroligt klena och riktiga besvikelser. Du kommer få spader på det tragiskt dåliga ui:t för att managera ditt loot, men som spel är det riktigt kul och roligt med alla klassiska quirkyness man förväntade sig få i BL3 minus det krystade och töntiga.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Zymac:

Spelet var till en början kul, men endgame sög ju stenhårt och själva spelet i sig hade ju inte mycket replay-value direkt. För at inte nämna alla smågrejer som dom inte lärt sig fixa från BL3, som idiotiskt UI osv.

Finns det endgame? Är inte spelet slut när man gjort alla uppdrag? Vad gör man efteråt ens?

Gnällkuk
Skrivet av Ronzem:

Finns det endgame? Är inte spelet slut när man gjort alla uppdrag? Vad gör man efteråt ens?

Finns typ "rifts" du kör där du kan spela med uppskruvad svårighet och modifiers, det är det som är endgame.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Avstängd
Skrivet av Vercadi:

Inte så du måste köpa en konsol för spela spelet, det är en gratis launcher. Vet inte heller varför du kallar alla som claimar gratis spel för desperata och drägglande, vad är det för problem du pratar om?

Exklusivitet är problemet.

ELF
Medlem
Skrivet av General White:

Exklusivitet är problemet.

Hoppas du menar generellt och inte bara för att det var just Epic exklusivt.
Det är många som inte hade något problem när allt var Steam exklusivt, men nu gråter när spelen är Epic exklusiva.

Men ja. Exklusivitet är aldrig bra.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

1
Skriv svar