Till sist! Nu har "nya" Playstation Plus lanserats hos oss

Medlem
Skrivet av D1versity:

Tack, men nej tack! Vill Sony envisas med att köra med den här metoden som "bakåtkompabilitet" så kör jag vidare med att köra PS2 / PS3 spel på original hårdvara

Vad gör öan när ens ps3 strejkar. Skitbökigt med att ansluta till PSN nu för tiden

Medlem

I och med jag missat en hel del ur Sonys bilbiotek så älskar jag det. Slängde mig på Ghost of Tsushima direkt och föll pladask. Drog även ner Tetris Effect för att stilla mitt Tetris-behov.


signatur
NuZ
Testpilot

Uppgradera till Premium för en 300 tror jag. Kör på tills vidare. Samma pris isch som Gamepass i månaden och min på Tisdag PS5 slipper vara utan spel. Detta och Gamepass är framtiden. Lite surt att helt nya titlar uteblir från egna studios


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Kollat igenom spelen på PSN i Plus Extra nu, hade såklart viljat ha lite mer, men det finns ändå rätt mycket att spela för egen del. Vissa indi hade kunnat bytas ut mot bättre, fanns bland annat ett FMV spel som inte verkade så värst spännande. Ett fåtal fler nyare spel hade gått långt.

Men som sagt, rätt ok för egen del ändå.

Medlem
Skrivet av lars_kongo:

Löpande abonnemang för äldre spel och nya stortitlar till fullpris = bästa av två världar.

Ja verkligen. Vem vill ha ett abonnemang där stortitlarna släpps direkt? Vi får hoppas att Sony snart tar dubbelt betalt för sina spel. Då måste det ju bli dubbelt så bra.

Medlem
Skrivet av John7612:

Spiderman spelen är tyvärr bara ps4 versionen. Hade hoppats på PS5 versionen med så jag slipper lägga i skivan

Tycker det är märkligt de inte kunde låta oss uppgradera. Hade gärna slängt till dem en hundring för besväret.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av Kavakava83:

Vad gör öan när ens ps3 strejkar. Skitbökigt med att ansluta till PSN nu för tiden

Beror på hur långsiktig man varit. Jag har två PS3 tex. En magasinerad ny att ersätta den gamla med om den rasar. Sedan har jag skaffat de flesta spel jag velat ha i fysisk utgåva.

Ett problem med PSN på de äldre formaten är att vissa publishers har delistat spel från PSN eftersom deras avtal för localisation gått ut. Atlus tex har endel titlar på den listan. Med fysiskt ex så har man dem fortfarande kvar.

Många av de spel som blivit delistade finns dock paradoxalt nog med på listan över spel som ingår i Extra eller Premium.

Medlem
Skrivet av Ralf:

Ja verkligen. Vem vill ha ett abonnemang där stortitlarna släpps direkt? Vi får hoppas att Sony snart tar dubbelt betalt för sina spel. Då måste det ju bli dubbelt så bra.

Inte jag om det innebär 95% GaS spel och halvfärdiga beta-versioner, eller hela år helt utan spelsläpp. Sony har själva sagt att det inte är möjligt om man vill upprätthålla kvaliteteten, och jag är övertygad om att de har rätt.

Medlem
Skrivet av Lokander:

Miles Morales är PS5 versionen, iallafall för mig

Jasså? Ägde du det innan? Jag köpte disc versionen på release. Men nu ber ps5 mig sätta i skivan trots jag la till det från PS Premium.

Medlem

Fett mysig trailer.


signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

Medlem
Skrivet av Macenso:

Kom perfekt till min PS5 inköp som impuls köptes utan några hjärncellers medverkan under förra veckan.

Hur kan man impulsköpa en PS5? Annat än från scalpers på Tradera.

Det är väl långa väntelistor på att få köpa en?


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Hur kan man impulsköpa en PS5? Annat än från scalpers på Tradera.

Det är väl långa väntelistor på att få köpa en?

Impulsköpte en PS5:a för 1,5 år sedan. Har i princip använts som en tyst PS4:a sedan dess då det inte finns några PS5-spel som lockar.

Medlem

Jag uppgraderade min pågående prenumeration till Extra för 200 spänn till december. Lätt värt det. Tycker det fanns mycket att välja på, änne mer än gamepass faktiskt där jag redan fick börja leta ordentligt redan första månaden för att hitta grejer jag ville spela. Igår blev det Returnal för hela slanten.

Medlem
Skrivet av Nimin:

Jag uppgraderade min pågående prenumeration till Extra för 200 spänn till december. Lätt värt det. Tycker det fanns mycket att välja på, änne mer än gamepass faktiskt där jag redan fick börja leta ordentligt redan första månaden för att hitta grejer jag ville spela. Igår blev det Returnal för hela slanten.

Returnal är så förbaskat bra. Ett av de bästa spelen där ute just nu.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av SunShine:

Returnal är så förbaskat bra. Ett av de bästa spelen där ute just nu.

Jag hade mycket trevligt med det hela kvällen. Så du verkar ha rätt.

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Det finns en del spel på listan som blivit delisted från PSN pga att publishers avtal för lokalisering gått ut. Så premium är ett sätt att spela vissa äldre spel om man inte har något annat sätt att få tag på dem.

Jag med. Men samtidigt verkar det finnas ganska många fler spel i Sonys tjänst? Och det har väl inte regnat Stora "day one" spel på gamepass senaste året, Halo och Forza typ eller? Rätta mig gärna om jag har fel. Har inte haft gamepass så länge.

Medlem
Skrivet av Nyhet:

Europa fick vänta längre än de flesta, men nu är det slutligen vår tur.

#playstation, #playstation-plus


Mycket trevligt! Bra jobbat av Sony.


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem
Skrivet av matt76:

Grymt spel, särskilt deras Ghost of Toyota DLC.

Och även det kommande Agatha Christie-inspirerade DLCt ”The Mitsubishi Murders”!

Medlem
Skrivet av John7612:

Jasså? Ägde du det innan? Jag köpte disc versionen på release. Men nu ber ps5 mig sätta i skivan trots jag la till det från PS Premium.

Nej, inte haft eller spelat det på min maskin.
Kanske testa radera "disk" versionen? Om det inte funkar så lär dom fixa det tillslut, låter som någon sneaky glitch

Medlem
Skrivet av John7612:

Jasså? Ägde du det innan? Jag köpte disc versionen på release. Men nu ber ps5 mig sätta i skivan trots jag la till det från PS Premium.

Skrivet av Lokander:

Nej, inte haft eller spelat det på min maskin.
Kanske testa radera "disk" versionen? Om det inte funkar så lär dom fixa det tillslut, låter som någon sneaky glitch

Ja, dumt nog verkar det som man måste radera sin disk-version först. Jag har spelat många spel på disk som finns i katalogen och behövde ta bort dem och ladda ner premium versionen. Då blev det ett ”+” bredvid spelet istället för en disk.

Medlem
Skrivet av Map-pen:

Så skaffade faktiskt den extra dyra men har bara tillgång till PS3 och PS4 spel, hittar inte ett endaste PSOne eller PS2 spel någonstans som inte blivit HD remaster för PS4 eller PS3. :/

Säkert en bugg eller något.

Men lite smått besviken över att det inte är särskilt många spel, i alla fall spel som man skulle vilja spela igen. Väldigt många udda spel som inte faller i smaken.

Men ett par äldre FF spel i alla fall så det är ju kul och White Knight Chronicles.

Spelar Castlevania 2 Lords of shadows - helt klart bra underhållning. Men oavsett räknar jag som att om tjänsten bara har ett spel värt ~600kr för mig som jag köpt oavsett så har jag plockat hem kostnaden och fått en hel del extra på köpet.

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Hur kan man impulsköpa en PS5? Annat än från scalpers på Tradera.

Det är väl långa väntelistor på att få köpa en?

Tröttnade på min Ps5 digital ett par veckor sen så impulskollade lite snabbt. Dagen efter hade jag beställt en ps5 disc edition från CDON. Visst, det var en bundle med Horizon Forbidden West och en fjärrkontroll med, men priset var ok och får glädjen sälja gamla ps5an till en kompis
Ett par dagar efteråt hade Mediamarkt ps5or i lager i ett par dagar.
Följ Ps5kollen på twitter, de skriver alltid när nån butik har i lager.

Du kanske inte hittat en ps5 direkt när du kollar, men inom ett par veckor om du är aktiv med att ha koll när det dyker upp nya.

Skrivet av matt76:

Grymt spel, särskilt deras Ghost of Toyota DLC.

"Ghost of Tokyo" menar du, hur kan man missa det


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

12
Skriv svar