Analytiker: Achievements för svåra?

Medlem

Inte mycket till achievements om man kan få dom super lätt


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

men jo jag håller med..gör gärna konsollspelen ännu enklare än vad dom är idag..

Medlem

achivement = prestation?

Göra dem för enkla är som att försöka sälja CSS till de som spelar 1.6, du dödar hela meningen med det genom att förenkla. Visst kan jag förstå att p12-or, casual och gamla PC-spelare som inte kunnat lära sig kontrollen vill ha det lättare, men snälla nån!

Achivements ska visa dina prestationer i spel, vilka spel du gillat och ej, samt gärna uppmuntra dig som spelare att "göra allt", inte bara löpa på huvuduppdraget. Vissa spel har värdelösa achivements (perfect dark)), vin 10, 100, 100 matcher av varje typ? fail...
Medan spel som Halo tvingar dig att göra något nytt, klara banor utan att skjuta en kula, testa nya vapen/funktioner, göra grymt svåra saker i multiplayer etc. Gör achivements roligare istället för lättare, ge oss achivements som känns kul att jaga och inte bara de som kräver 100h grindande...

Medlem

Instämmer. Det ska vara utmaning. Väldigt många bryr sig nog inte om achievements över huvud taget, klart dom inte får så många då.

Medlem

Achievements är helt suveränt till spel som man inte får nog av. Men det finns helt klart spel där Achievements är för svåra, i synnerhet Mega Man.

Edit: Assassin's Creed's achievements är nog de absolut tråkigaste jag har plågat mig igenom, d.v.s flaggorna och Templars.

Medlem

Skulle kanske ha kunnat brytt mig om achievements/trophies ifall de hade någon funktion.

Medlem

Beror på vilka spel man spelar. I många spel har jag märkt att man får achievements för att göra sådant som i spelet är oundvikligt (att nå en viss nivå t.ex), medan i andra spel så är vissa achievements riktiga utmaningar.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Något som jag inte gillar är MP-achievements, alla har inte Gold och kan därför inte tjäna in alla achievements. Funkar på PS3 med MP-trophies, men inte på Xbox där man måste betala för att kunna tjäna dom.

Medlem

Hur kan en achievement vara för svår?
Det är ju meningen att det ska vara en achievement och inte något i still med "Oj oj nu har du tittat igenom Tutorial mode!" gg!

Medlem

Själv är man en riktig achievementnörd. Dock brukar jag inte satsa på de achievements som innebär massa multiplayerasaker. Bara ibland och om jag orkar. Men singleplayer achievements satsar jag på. Och Gamerscoren och överblicken är bäst på 360:n, tycker trophies är rätt kasst i jämförelse. Det ska vara lätt och fint att jämföra med kompisar, och den överblicken du har över dina vänner och deras gamerscore slår synkningen och laddningen på ps3:an

Inaktiv
Skrivet av seppuko:

Själv är man en riktig achievementnörd. Dock brukar jag inte satsa på de achievements som innebär massa multiplayerasaker. Bara ibland och om jag orkar. Men singleplayer achievements satsar jag på. Och Gamerscoren och överblicken är bäst på 360:n, tycker trophies är rätt kasst i jämförelse. Det ska vara lätt och fint att jämföra med kompisar, och den överblicken du har över dina vänner och deras gamerscore slår synkningen och laddningen på ps3:an

Det är lite det att du får en poäng som kan visas utåt som gör mycket för samlandet som jag upplever det.

PS3's system är ju uppbyggt annorlunda och har ju även den sina fördelar. Jag har för mig att i Burnout Paradise så måste vissa bronze och silver trophys låsas upp innan de i övre nivå kunde låsas upp. Jag hade gärna sett något sådant på 360 med.

För övrigt hade jag gärna sett att vi som forumanvändare fick lägga med våra 360 Achievements och PS3 Trophys i åtminstonde våra profiler för att göra de lättare att visa upp.


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

Jag tycker det är rätt med achievemnts som är svåra men å andra sidan tycker jag vissa saker kan skippas. Megaman 9 är ett bra exempel, devil may cry 4 ett annat. Jag tycker inte achievements ska vara prestationsångest, de ska vara roliga, inte enbart slitsamma.


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem

Jag håller med Vincent_graymore i att de ska vara roliga. Achievements som bygger på monotona moment som att samla tiotusen föremål är bara tråkiga och utgör ingen egentlig utmaning. För mig som inte spelar online på min Xbox är achievements som kräver multiplayer inte heller intressanta.

Lyckades de få tag på alla spel som faktiskt har achievements som kräver att man anstränger sig?

För hittils i de Xbox 360 spel som jag har spelat så har achievementsen inte varit speciellt svåra. Med tanke på att jag får x antal gratis bara för att jag tagit mig till en viss punkt så...

Eller för att jag gör en viss mängd skada etc etc.

Så det är ju närmare upp till företaget att själva bestämma vilken typ av achievements de vill ha.

Jag som vanligen inte spelar för att göra allt till 100% kommer aldrig få ihop poängen. Bryr jag mig? Nej.

De kanske skulle valt sådana personer som bara tänker på att klara av achievementsen?


signatur

otoboku.se - english is fun
deculture.se - Den enda webtidningen om anime, manga, tv-spel och visual novels på svenska

Inaktiv
Skrivet av bapelsin:

Edit: Assassin's Creed's achievements är nog de absolut tråkigaste jag har plågat mig igenom, d.v.s flaggorna och Templars.

Usch kommer ihåg när jag spelade PC versionen av första som inte hade Windows Live ect.
Samlade på alla flaggor, inget hände.
Sen får man reda på att de var till för achievements, jaha de var ju roligt att veta.

Medlem

Mestadels av tiden så har achievements bara varit irriterande med alla jävla pop-ups, iaf i Single Playerspel. Dock så är det lite nice i typ GH-spelen.

Sen är det lite kul att få medaljregn på BFBC2 iofs..


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem
Skrivet av kebbe:

Haha, ja, när man får en achievment för att gå genom första dörren i valfritt linjärt spel så är de verkligen för svåra. Kunde man inte ta alla achievments löjligt fort i t.ex. NHL 2k6 eller liknande?

Final Fantasy XIII är hemskt på det viset, varenda gång man klarar ett kapitel så kommer Instrument of ~ i mitten av rutan.


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Inaktiv
Skrivet av DeKvittar:
Skrivet av kebbe:

Haha, ja, när man får en achievment för att gå genom första dörren i valfritt linjärt spel så är de verkligen för svåra. Kunde man inte ta alla achievments löjligt fort i t.ex. NHL 2k6 eller liknande?

Final Fantasy XIII är hemskt på det viset, varenda gång man klarar ett kapitel så kommer Instrument of ~ i mitten av rutan.

Ska du ta alla får du dock sitta en "stund".


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

Medlem

Tror att det beror på att många faktiskt inte bryr sig om Achievements/Trophys/Awards. Själv är jag dock lite av en award junkie


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Online trophies och achivements kan ibland vara svåra att få om inte spelet har sålt bra eller att dem hellt enkellt är för gamla. Tacka vet jag singleplayer trophies och achivements dem e roliga så länge inte dem är allt för omöjliga.

Jag spelar gärna om ett spel om det innehåller roliga trophies eller achivements. Något som stör mig dock är spel som ex: cod på psn eller xboxlive som man måste spela om i alla svårgihets lägen för att låsa upp allt. Borde ju duga om man spelat på det svåraste för låsa upp easy eller normal oxå.

Något som jag stör mig på är vissa online trophies eller achivements där man skall döda sin egna lag kamrater ex knivdöda din lagkamrater 5st gånger aka Battle field Bad Company 2. Dock skall noteras att jag ÄLSKAR spelet ändå för det är sjukt roligt online på deathmatch läget.

12
Skriv svar