Sonic Origins-utvecklare "väldigt missnöjd" med Sega och spelets skick
Tråkigt att läsa. Men jag har inte stött på några spelförstörande buggar i alla fall, tycker spelen flyter på utmärkt. Jag hade önskat mer men det vi fick fungerar bra.
Postar recension i morgon.
Frågan är väl hur man som utvecklare misslyckas med spel som släppts i färdigt skick drygt 1200 gånger vid det här laget.
Det är vad jag också undrar. Det är väl inte ens en remake, dom har väl bara gjort så att det ska funka på dagens konsoler och PC, eller?
Frågan är väl hur man som utvecklare misslyckas med spel som släppts i färdigt skick drygt 1200 gånger vid det här laget.
Det är inte så enkelt som man kan tro, tydligen. Spelen körs i Retro Engine, och särskilt Sonic 3 & Knuckles var komplicerat.
Frågan är väl hur man som utvecklare misslyckas med spel som släppts i färdigt skick drygt 1200 gånger vid det här laget.
Det beror på hur många de är, vilka plattformar och vilken hårdvara spelet ska ut till, ifall de behöver översätta programmeringsspråk, ifall det används en annan motor, hur mycket tid de får, hur väl de som efterfrågat projektet förstår vad det är de gör, hur mycket tid som ges till Q&A, och säkert mycket mer jag inte kan komma på just nu. Men yeah... det är nog ganska lugnt att säga med den stresshetsen som pågår hos etablerade varumärken idag så kan man antagligen oftast lägga en stor del av skulden på de som tvingar fram släppet.
Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3