Microsoft förbättrar fördröjningen i XCloud och lägger till mus och tangentbordsstöd

Robot
Microsoft förbättrar fördröjningen i XCloud och lägger till mus och tangentbordsstöd

Microsoft hörsammar Wakkaah och lägger till musstöd i molnet.

#Microsoft, #Xcloud


Medlem

Tror detta verkligen kan bli riktigt bra om ett tag. Att de sedan lägger till möjligheten att spela egna köpta spel via molnet också är för mig det ultimata.

Medlem

Okey, men inget spel jag testat har stöd för mus o tangentbord än iaf... Det är det enda som drar ner tjänsten i dagsläget.
Och för er som testat och tycker det laggar, kör inte i XBOX appen utan via webbläsaren precis som i Stadia så fungerar det bättre. Även på mobiltelefon!

Update: Av 10 spel jag testade så fungerade 1 spel med mus, ej tangentbord dock, Sea of Thieves

Medlem

Hade önskat att betydligt fler spel på PlayStation 5 hade kunnat spelas med mus & tangentbord. Speciellt first person shooters. Tyvärr stöds det knappt till SONYs maskin heller.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av robbis:

Okey, men inget spel jag testat har stöd för mus o tangentbord än iaf... Det är det enda som drar ner tjänsten i dagsläget.
Och för er som testat och tycker det laggar, kör inte i XBOX appen utan via webbläsaren precis som i Stadia så fungerar det bättre. Även på mobiltelefon!

Update: Av 10 spel jag testade så fungerade 1 spel med mus, ej tangentbord dock, Sea of Thieves

"Under Xfest utannonserade Microsoft att utvecklarna nu kan lägga till support för just mus och tangentbord i sina spel."

Tolkar det som att det är något som utvecklarna måste implementera efter hand, det är inget som bara börjar fungera av sig själv.

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

"Under Xfest utannonserade Microsoft att utvecklarna nu kan lägga till support för just mus och tangentbord i sina spel."

Tolkar det som att det är något som utvecklarna måste implementera efter hand, det är inget som bara börjar fungera av sig själv.

Nä jag misstänkte just detta och det suger multipung. Får hoppas att många gör det och snabbt, för det är det enda som verkligen drar ner denna tjänst just nu jämfört med andra som stadia, geforcenow osv

Medlem

Undra om detta också innebär mer stöd för mus och tangentbord på xbox utanför molnet?

Medlem

Vad jag förstår av det jag läser på amerikanska sidor och Twitter så är inte stödet släppt för användare ännu. Utvecklare kan lägga till stödet nu så att det är redo för den dagen då det släpps för användare.

1
Skriv svar