Diskutera - Var tycker du att Fallout 5 ska utspelas?

Medlem

jag vill ha öken landskap så arizona eller någon barren stat. fast new york stad hade vart skoj att springa runt i.

Medlem

Vill har mer av det “riktiga” Fallout så California (NCR) för min del. 3an och 4an höll inte måttet även om delar var bra.

Rekommenderar wasteland 2 (Arizona) och wasteland 3 (Colorado) för dem som inte testat även om 2an är lite svårare att komma in i.

Medlem

Florida skulle kunna vara rätt häftigt. Utöver det nedgångna neonljuset i Miami finns ödemarken i Everglades med muterade alligatorer.
Sen har vi Kennedy Space Center området med raketer och annat sci-fi.
Vädret där är ju redan ganska galet, så om man skruvar upp det några snäpp har vi lite livsfarliga atomvinter-orkaner att ta hänsyn till.

Medlem

Jag vet att många amerikaner hävdar att USA är så varierat att man kan nästan prata om olika länder i samma nation, men ärligt talat, för en svensk känns USA ganska likt var det än är.

Så jag tror ingen på FZ faktiskt bryr sig nämnvärt om var nästa Falluot utspelat sig. Därmed inte sagt att det inte är underbara spel.

Därför säger jag Uppsala.


signatur

Memento Mori

Medlem

gör inte power armor som be all end all. det är viktigare.

Medlem

Jag väljer att ta fasta på bifrågeställningarna. Jag skulle bli väldigt glad om de från Fallout 4 tog:

- Settlementbyggandet (men inte -räddandet), kraftigt expanderat (med sim settlements-liknande mekaniker osv)
- Byggandet av robotkompanjoner, kraftigt expanderat
- Perksystemet, kraftigt expanderat

Om de från New Vegas tog:

- Tyst protagonist
- Stilen på dialogval
- Att skills/S.P.E.C.I.A.L. spelade roll i vissa dialogval
- Den lite vuxnare stilen

Det enda som jag tycker är bättre med Fallout 3 är att uppdragen känns lite mer påhittiga.

Medlem

Bern kanske? Eller Luxemburg? Lite annorlunda natur och äldre byggnader.

I Europa skulle vara trevligt. Helst Stockholm då. Men on vi måste holla oss inom USA som jag stor, så vill jag se Seattle. Space Needle can upptäckas och bli spelarens hem.

Medlem
Skrivet av fingalf:

Borås med omnejd!

Fallout Sjuhäradsbygden;)

Medlem

Hawaii , Tror tiki temat kan göra sig extremt bra i Fallout. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Tiki_bar

Medlem

Jag tror vi kan glömma att det utspelas utanför USA. Retrofuturiken med deras 50-tals estetik är alledels fär central.

Själv skulle jag också gärna se något lite ... fuktigare. New Orleans och träsken därikring?

Medlem

Jag gillar ju verkligen Fallout 1, 2 och New vegas. Så Amerikansk västkust är såklart dit jag lutar mest. Antingen en return to sydväst med NCR i spets eller Seattle med lite mer nordväst

Medlem

Kanske upp till skogarna i Kanada?

Medlem

I rymden med 1000-tals olika planeter att besöka, alternativ i fantasy-miljö…

Medlem

Flen.


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Medlem
Skrivet av Kulneff:

Skåne. Det skulle alla tycka om!

Ja skåne är väl mest sannolikt att bli nuke:at från oss svenskar så why not... De kan lika gärna ge tillbaka det till danmark då ingen vill kännas vid skåne ändå

Medlem
Fallout 5

Spelet kan börja i Hökarängens brandstation, där folk hänger i taket o mutanter har gjort en bas man måste fly ifrån sedan kan man gå med i meth maniacs i Fagersjö, expansioner kunde utspela sig i Alby / Norsborg. Fristående expansioner med hela spånga området, Tensta, Hjulsta, Rinkeby mm. Spelet ska utspela sig i 70-80talets positivism som präglade dessa områden. När dessa områden var attraktiva och de flesta var arbetande med flerbarns familjer som drömde om grönområden och stora bostäder med närhet till stan.

Medlem

Varför inte i Europa, kanske Italien eller Tyskland. Tycker det är mkt usa.. variation är ju najs.

Medlem
Medlem

London, Berlin eller Paris vore fett. Hade tvingat dem att utveckla ny intressant lore.

Göteborg .de e la gött


signatur

New life, New hope

Medlem
Skrivet av Moortis:

London, Berlin eller Paris vore fett. Hade tvingat dem att utveckla ny intressant lore.

Fallout London är ju under utveckling och även om det är en mod (eller snarare inofficiellt DLC) ser det jäkligt bra ut. Det är i alla fall så nära vi kommer att komma, har svårt att se att ett officiellt Fallout skulle utspela sig utanför "USA" .


signatur

No hill is too steep No hole is too deep

Medlem

jag tycker inte dte spela nån roll als vart dte utspelas men vaför inte Hawaii

Medlem

Hade varit trevligt att se hur resterande världen ser ut efter den nukleära apokalypsen. Typ Sydafrika då i stort sett hela kontinenten i stort har blivit bortglömd i spelvärlden bortsett från en handfull spel och då bara enstaka banor.

Medlem
Florida

Både träskmarker i Everglades, Miami och flera stora fästningar. Passar för att blanda in allt från alligatorer, sasquatch och gömmor från knarksmugglare.

Medlem

New York eller Los Angeles, ska finnas feta landmarks att upptäcka!

Medlem

Ett ställe där Brotherhood of Steel inte är verksamma. Så trött på det.
Annars, så skulle mellanvästen vara gött.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

I en isometrisk värld.

Medlem
Skrivet av Kiske:

I en isometrisk värld.

Det enda rätta svaret.


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Medlem

Pacific Northwest eller Rocky Mountains, behövs lite vertikalitet.
Ger också mycket kreativ frihet med grottor osv.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

123
Skriv svar