Nytt Nintendo Direct idag, men inte med Nintendos egna spel

Robot
Nytt Nintendo Direct idag, men inte med Nintendos egna spel

UPPDATERING: Det blev ingen livesändning, men kolla in 25 minuter video här. Blir fokus på tredjepartstitlar.

#nintendo, #nintendo-direct


Kontot avslutas

Känner mig väldigt besviken.
Känns som 2020 när det heller inte var någon Nintendo Direct. Men o andra sidan fick vi inte ens en Direct mini den sommaren


signatur

ゼルダの城

Medlem

Frågan är om det även kommer vara med spel som nintendo inte utvecklar själv men är publisher för. Då finns det ju en chans att de visar nästa Fire Emblem som det redan läckt den del från. Då det utvecklas av Intelligent Systems men publiceras av Nintendo.

Medlem

bayo 3, plsssss


signatur

It's something to do with quantum, isn't it?

Medlem

De kommer shadowdroppa Goldeneye till Nintendo switch online imorgon. Ni hörde det här först! (snälla?)

Medlem

Hoppas vi får ett releasedatum för Silksong!

Medlem
Skrivet av Band1t:

Hoppas vi får ett releasedatum för Silksong!

Fingers crossed!


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Metroid Prime 4 klassar jag som vaporware tills Nintendo visar upp något öht som bevisar dess existens. En bild på en logga för fem år sedan duger inte. Ja, jag är bitter.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem

Personligen så spelar jag inte jätte mycket Nintendo/Switch. Men längtar till Splatoon 3 i september. Men i övrigt så tycker jag att det kommer väldigt få spel på switchen som passar mig.

Kan leva med att förstapartsspelen uteblir den här gången. så det här ser jag fram emot. Hoppas på en release av Final Fantasy Remaster-samlingen. Mer SE-portar (Chrono Trigger!) Ett nära datum på Kingdom Come-porten.

Sen finns ju alltid hoppet på ett nytt eller remastrat Golden Sun.


signatur

Through smoke and fire and shot and shell and to the very walls of hell, But we shall stand and we shall stay. Over the hills and far away.

Redaktör
Skrivet av Metroid:

Metroid Prime 4 klassar jag som vaporware tills Nintendo visar upp något öht som bevisar dess existens. En bild på en logga för fem år sedan duger inte. Ja, jag är bitter.

Är det månne så att du är förtjust i Metroid, @Metroid?


signatur
Medlem

Kanske lite Mario+Rabbids 2 nyheter, med ett snart release-datum ? Eller att Tunic kommer till Switch; vore också nice att ha med som bärbart i sommar.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Är det månne så att du är förtjust i Metroid, @Metroid?

Vad var det som avslöjade mig?


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem
Skrivet av aasecond:

Kanske lite Mario+Rabbids 2 nyheter, med ett snart release-datum ? Eller att Tunic kommer till Switch; vore också nice att ha med som bärbart i sommar.

Hoppas på Mario+Rabbids info och datum, längtar efter det!

Medlem

Känns lite som Nintendo har tappat det. De hade 2 bra år precis vid Switch releasen men sen dess har det varit svagt!

Medlem

Länken i tweeten tar mig inte till någon Direct-video, någon med länk?

Skribent
Skrivet av Gertzy:

Länken i tweeten tar mig inte till någon Direct-video, någon med länk?

Finns länk i artikeln till youtube-videon.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Finns länk i artikeln till youtube-videon.

Typiskt Nintendo att lägga ut video sekunden det börjar och inte typ en dag eller så innan så en kan förhandspeppa!

Nja...

Fanns ett par intressanta titlar jag kan tänka mig att jag kanske checkar in senare. Men inget som fick mig superintresserad om jag ska vara ärlig.


signatur

Through smoke and fire and shot and shell and to the very walls of hell, But we shall stand and we shall stay. Over the hills and far away.

Avstängd

Jag tror Nintendo inväntar att i samma veva få släppa den första trailern eller teasern inför deras kommande Super Mario-film så det blir som grädden på moset i deras faktiska egna Nintendo Direct.

Lär väl bli vilken månad som helst i år då filmen har premiär i december i år i USA...

Medlem

Yes, mario + rabbids till hösten!

Medlem

Så Persona 3,4,5 till Switch, Harvestella, nytt Square Enix Rune factory likt spel redan till hösten. Dragon quest treasures. Var en del intressant där!

Medlem

Var är alla mario och zelda spelen? Super Mario Odyssey släpptes för 5 år sen, nog är det dags för ett nytt 3D mario!? Eh, Switchen får ligga kvar i lådan ser det ut som.

Medlem
Skrivet av Supra8:

Var är alla mario och zelda spelen? Super Mario Odyssey släpptes för 5 år sen, nog är det dags för ett nytt 3D mario!? Eh, Switchen får ligga kvar i lådan ser det ut som.

Kommer till nästa konsol, november 2024.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem
Skrivet av Metroid:

Kommer till nästa konsol, november 2024.

Stämmer nog gällande 3D-Mario, men ryktas friskt om Metroid Prime HD och antagligen även remasters av såväl Wind Waker och Twilight Princess redan i år. Visst, inte nya titlar, men något att göra i väntan på Metroid Prime 4 och Breath of the Wild 2!

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Stämmer nog gällande 3D-Mario, men ryktas friskt om Metroid Prime HD och antagligen även remasters av såväl Wind Waker och Twilight Princess redan i år. Visst, inte nya titlar, men något att göra i väntan på Metroid Prime 4 och Breath of the Wild 2!

Det ryktas alltid en massa om Nintendo, men det stämmer nästan aldrig. Vi får väl se.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem
Skrivet av Metroid:

Kommer till nästa konsol, november 2024.

Man får uppfattningen av att det går bra för Nintendo ändå är det så svårt att pressa ur sig fler Mario och Zelda spel. Nja, inga fler Nintendo konsoler här, de ligger ändå bara o skräpar i lådan i väntan på nya spel som aldrig kommer.

Medlem
Skrivet av Supra8:

Man får uppfattningen av att det går bra för Nintendo ändå är det så svårt att pressa ur sig fler Mario och Zelda spel. Nja, inga fler Nintendo konsoler här, de ligger ändå bara o skräpar i lådan i väntan på nya spel som aldrig kommer.

Jag håller med dig, de är otroligt sega på att släppa nytt. De senaste åren känns det som om de inte ens försöker. Det ironiska är att jag köpte en Switch för att de utannonserade Metroid Prime 4 och vi har ju sett hur det har gått. Det är bara grabben som spelar på den.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Kontot avslutas
Skrivet av Metroid:

(…) Det ironiska är att jag köpte en Switch för att de utannonserade Metroid Prime 4 och vi har ju sett hur det har gått. Det är bara grabben som spelar på den.

Det är ju synd, och troligtvis får vi inget Metroid Prime 4 till Switch pga förseningarna. Så det får bli på nästa konsol.
Men kul för din son i alla fall


signatur

ゼルダの城

Medlem

Svag uppvisning även för en mini-Direct. Men med Mario+Rabbids 2, Splatoon 3, Bayonetta 3, Xenoblade Chronicles 3, så har ju Nintendo i alla fall en skaplig lineup för resten av året.

Skrivet av Supra8:

Var är alla mario och zelda spelen? Super Mario Odyssey släpptes för 5 år sen, nog är det dags för ett nytt 3D mario!? Eh, Switchen får ligga kvar i lådan ser det ut som.

Botw 2 anländer nästa år, så inte så lång väntan där.

12
Skriv svar