Ingen öppen värld i Final Fantasy XVI

Robot
Ingen öppen värld i Final Fantasy XVI

Även om sådana spel inspirerat teamet.

#final-fantasy-xvi, #open-world


Medlem

Öppen värld behöver inte alltid vara bättre. Det blir säkert bra i XVI. Jag litar på Yoshi P.

Medlem

Låter bra, jag är rätt mätt på open world så en mer fokuserad upplevelse blir finfint.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Det låter ju mer som klassiskt Final Fantasy X. Jag har alltid sett på dem som optimerade open-world spel och detta låter grymt. När jag lirade AC: Valhalla var det precis den här designfilosofin som jag önskat att de vänt sig till istället. Mer att göra på mindre, men ändå stora, områden.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Gnällkuk

Föredrar starkt detta, så jag tror det är både klokt och bra för spelet!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Elden ring är fantastiskt men mindre öppna världar yes please!

Skribent

Inte mig emot. Öppet är inte alltid bättre. Så länge det inte blir som Final Fantasy 13 och dess oändliga korridorer.

Medlem

Lagom är lagom för min del.


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem

Skönt att läsa. I 9 fall av 10 så är open world-spel i stort sett helt döda, förutom vissa easter eggs eller gömda kistor.

Medlem

Lite intressant när man jämför med de gamla spelen. FF 1 till 9 hade ju alla en världskarta.
Inte en open world i vår mening.såklart, men ....

Men med dagens strider, och krav, så skulle det nog vara svårt återgå till. Kanske.

Medlem
Skrivet av Evilof:

Lite intressant när man jämför med de gamla spelen. FF 1 till 9 hade ju alla en världskarta.
Inte en open world i vår mening.såklart, men ....

Men med dagens strider, och krav, så skulle det nog vara svårt återgå till. Kanske.

Jag hade ändå velat ha en världskarta. Jag tycker om världskartor. Tycker det är en stor del av charmen med spel som har dem.


signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

Vad synd, gillar att utforska men spelet blir förhoppningsvis bra ändå.

Medlem

Ibland kan area baserade områden vara mastodon stora. Tänk er Dark Souls när man kommer in ibland gigantiska områden och möter bossar. Det är säkert det dom menar. Tror detta kan ge mer till storyn. Med det sagt så tror jag ändå på mera öppen värld temat Final Fantasy XV är fortfarande fantastisk och har inte utforskat allt än fast spelat mer än 200timmar. Sånt gillar jag. Elden Ring är precis likadant utforskandet till max.

Men kommer ändå köpa nummer 16 ändå

Medlem
Skrivet av Dres81:

Ibland kan area baserade områden vara mastodon stora. Tänk er Dark Souls när man kommer in ibland gigantiska områden och möter bossar. Det är säkert det dom menar. Tror detta kan ge mer till storyn. Med det sagt så tror jag ändå på mera öppen värld temat Final Fantasy XV är fortfarande fantastisk och har inte utforskat allt än fast spelat mer än 200timmar. Sånt gillar jag. Elden Ring är precis likadant utforskandet till max.

Men kommer ändå köpa nummer 16 ändå

Yeah, Final Fantasy XV för mig erbjöd typ den perfekta mekaniken för snabba resor. Att sätta sig i bilen och se när gänget gled vidare till nästa destination fick mig att känna mig som att jag också var ute på roadtrip. Det gjorde också att spelet kändes mer som ett klassiskt Final Fantasy eftersom man inte blev helt förrödad över tanken på att behöva resa någonstans.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av Proximately:

Yeah, Final Fantasy XV för mig erbjöd typ den perfekta mekaniken för snabba resor. Att sätta sig i bilen och se när gänget gled vidare till nästa destination fick mig att känna mig som att jag också var ute på roadtrip. Det gjorde också att spelet kändes mer som ett klassiskt Final Fantasy eftersom man inte blev helt förrödad över tanken på att behöva resa någonstans.

Håller fullt med. Roliga diskussioner mellan karaktärerna bidrar också

Medlem
Skrivet av Dres81:

Håller fullt med. Roliga diskussioner mellan karaktärerna bidrar också

For real, vad jag inte hade gett för ännu mer av det. Det hade verkligen varit ett ypperligt tillfälle för att sprida lore, kanske få ännu mer insikt i karaktärernas historia och så vidare. Förhoppningsvis får vi se mer och mer sådant i framtida spel. ^^


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av Proximately:

For real, vad jag inte hade gett för ännu mer av det. Det hade verkligen varit ett ypperligt tillfälle för att sprida lore, kanske få ännu mer insikt i karaktärernas historia och så vidare. Förhoppningsvis får vi se mer och mer sådant i framtida spel. ^^

Ja det vore fantastiskt. Visserligen finns mycket sånt i andra spel men det där gillade jag verkligen med FF XV kändes genuint

Medlem

Om det är gjort .likt Final Fantasy VII Remake part 1 vilket jag gillade för att det var en fantastisk story så är det uppbyggt på samma vis annars tyckte jag Final Fantasy XV var jättebra också och hade gärna sett att Final Fantasy XVI hade fortsatt i den riktningen också men vi får se ser fram emot fler nyheter i varje fall.

1
Skriv svar