PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

NuZ
Testpilot
Skrivet av Joakim Bennet:

Härligt! Tror inte du kommer ångra dig.

Tack! Nae de tror inte jag heller


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

PS5 digital finns på lager hos webhallen just nu bundlat med Horizon: https://www.webhallen.com/se/product/350126-PlayStation-5-Dig...


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem
Skrivet av Mariva:

Amazon har PS5:or bundlade med Horizon: Forbidden West på lager.
https://www.amazon.se/PS5-Horizon-Forbidden-West-bundle/dp/B0...

Har intresset för PS5 svalnat vid det här laget eller har Amazon fyllt på lagret ytterligare helt enkelt(?)

Medlem
Skrivet av Komplett:

Vi kan inte svara för vad andra återförsäljare har för inköpspriser eller kick-back / stöttning från leverantören, som gör att de kan hålla ett lägre pris. Olika återförsäljare kan erbjudas olika inköpspriser som kan baseras på allt ifrån deras storlek, målgrupper, utlovad marknadsföring, relation eller andra faktorer. Vi är inte ute efter att skinna spelsugna gamers genom att ta ut 500kr "extra", vi följer bara prisutvecklingen.

//Erik

Så länge ni inte sträcker er så långt som företaget jag jobbar på... här går de för 10 lax... lyckades stoppa det en gång förra året men sen togs beslut när jag inte var på plats. Man mår dåligt av att sälja dem för det priset.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Bara ett tips.. som fungerade för mig..

Jag köpte en defekt series X för 600 och sedan skickade jag in den till Microsoft och för 3000:- så fick jag tillbaka en helt ny refurbished maskin.

så total kostnad blev 3600+ frakt för den defekta maskinen..

kanske hade jag tur men så kan man göra..

Medlem
Skrivet av ninjalulz:

Har intresset för PS5 svalnat vid det här laget eller har Amazon fyllt på lagret ytterligare helt enkelt(?)

Det är nog många faktorer som spelar in. Dels har väl intresset för PS5 svalnat. Det har trots allt gått 2,5 år, och PS5 har sålt riktigt bra trots brist. De som bara måste ha en har redan köpt en, antingen genom att stå i lång kö hos återförsäljare eller köpa av scalpers, och nu börjar lagerhyllorna fyllas. Samtidigt så har halvledarbristen avtagit rejält den senaste tiden, och flera stora kryptovalutor har kraschat, med avtaget intresse för mining som följd. Så även grafikkort börjar dyka upp på lagerhyllorna, och till rimliga priser.

Medlem
Skrivet av ninjalulz:

Har intresset för PS5 svalnat vid det här laget eller har Amazon fyllt på lagret ytterligare helt enkelt(?)

Folk är inte intresserade av en massa nonsensbundles med spel, kontroller och fan och hans moster för tusenlappar över vad konsolen ska kosta. Horizon är dessutom ganska gammalt vid det här laget så 800kr högre pris för att få det ”på köpet” är en ganska kass deal.

Medlem

Priserna börjar droppa på begmarknaden nu också. Lyckades köpa en för 5k förra veckan. Fortfarande relativt högt för beg kanske, men med tanke på hur marknaden sett ut innan så var det inget att tveka på.

Medlem

En mod får gärna lägga till ett k där.

Medlem
Skrivet av Proximately:

Så länge ni inte sträcker er så långt som företaget jag jobbar på... här går de för 10 lax... lyckades stoppa det en gång förra året men sen togs beslut när jag inte var på plats. Man mår dåligt av att sälja dem för det priset.

Vart jobbar du nånstans? Om du inte vill skriva här kan du PMa mig om du vill.
(Jag har tystnadsplikt)

Jag respekterar om du inte vill svara.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Det har trots allt gått 2,5 år

1,5 år*

Medlem

har både 2, 3, 4, 4pro i biosalongen och tänkte köpa 5 men tappade sugen när det var som mest hysteriskt och jag klarar mig ganska bra utan 5:an. Blir säkert en 5:a vid nästa uppgradering när den finns med lite extra i lager...tog istället och uppgraderade pcn för en massa pengar så att den i alla fall funkar bra 4-5 år till framöver.

Medlem
Skrivet av Lokander:

Ja, blev lite fel där

Medlem
Skrivet av GinTonic66:

har både 2, 3, 4, 4pro i biosalongen och tänkte köpa 5 men tappade sugen när det var som mest hysteriskt och jag klarar mig ganska bra utan 5:an. Blir säkert en 5:a vid nästa uppgradering när den finns med lite extra i lager...tog istället och uppgraderade pcn för en massa pengar så att den i alla fall funkar bra 4-5 år till framöver.

Har man inget direkt behov av en ps5 så är det ju bara att avvakta, det lär endast bli lättare att få tag på en konsol ju längre tid det går. För ett tag sedan så var det ju svårt att få tag på bundels, nu ser det ju ut som dessa går att få relativt enkelt.

Medlem

Fanns 2st Xbox Series X på Mediamarkt vid 421 Högsbo igår när jag var där. För den som är sugen. Själv gick jag ute med en svart Faceplate till ps5an och en Elite 2 dosa till min krysslåda version X.

Medlem
Skrivet av ninjalulz:

Har intresset för PS5 svalnat vid det här laget eller har Amazon fyllt på lagret ytterligare helt enkelt(?)

Nu har det funnits PS5 i lager i nästan en vecka så marknaden kanske börjar mättas. Blir säkert mer tryck när det släpps fler spel.

Edit: Finns även PS5 digital med Horizon på mediamarkt

https://www.mediamarkt.se/sv/product/_sony-playstation-5-digi...


signatur

PC(4090/7700X) | Series X | PS5 | Switch | Steam Deck

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Vart jobbar du nånstans? Om du inte vill skriva här kan du PMa mig om du vill.
(Jag har tystnadsplikt)

Jag respekterar om du inte vill svara.

Inte säker på varför du har tystnadsplikt (ingen aning om vad du jobbar med), men jag har skickat dig ett PM.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av Proximately:

Inte säker på varför du har tystnadsplikt (ingen aning om vad du jobbar med), men jag har skickat dig ett PM.

Hehe, jag golar inte ner andra. Använde bara ett komiskt ord (tystnadsplikt). Sprider inte vidare menar jag. Jag läste ditt PM. Tack för svar. Var bara nyfiken.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Hehe, jag golar inte ner andra. Använde bara ett komiskt ord (tystnadsplikt). Sprider inte vidare menar jag. Jag läste ditt PM. Tack för svar. Var bara nyfiken.

Ah, that makes sense. Np. ^^


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Netonnet har Xbox series x bundle med Halo infinite för 6090Kr nu.

https://www.netonnet.se/art/gaming/spel-och-konsol/xbox/xbox-...

Köpte en förut idag. Game pass ultimate kostar 10 kr första månaden just nu.

Medlem

Elgiganten har fortfarande Xbox Series X i lager för de som har missat

Sedan kan du införskaffa upp till 36 månaders Gold prenumeration och konvertera till Game Pass Ultimate för en billig peng (650-900~ SEK) via CDKeys. Här är även en steg-för-steg guide hur man går tillväga för att minimera kostnaden (kräver endast 9st nycklar istället för 12st).

https://www.cdkeys.com/xbox-live/memberships/3-month-xbox-liv...

-- Edit --

Såg nu att det var något billigare på Eneba (har dock inte använt den sidan tidigare)

https://www.eneba.com/us/xbox-xbox-live-gold-3-month-xbox-liv...

Medlem

MediaMarkt i Jönköping har flera Xbox Series X i hyllorna.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem

PlayStation 5 & Horizon Forbidden West bundle på lager på Netonnet:

Länk

👍

Medlem
Skrivet av lampis:

MediaMarkt i Jönköping har flera Xbox Series X i hyllorna.

Även Elgiganten i Jönköping hade flera igår när jag var där. Blev nästan lite chockad när ja gick förbi och såg en hel trave.

Medlem

PS5 med Horizon Forbidden West i lager hos Maxgaming: https://www.maxgaming.se/sv/playstation-5/playstation-5-stand... (har hela 20 st), blev själv lite sugen men ska försöka hålla mig...


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Finns ps5 konsoler i butik webhallen på mall of scandianvia, gick nyligennförbi


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

PS5 med Horizon Forbidden West på Media Markt i Luleå. Tonvis

Medlem
Skrivet av Molotov:

Finns ps5 konsoler i butik webhallen på mall of scandianvia, gick nyligennförbi

Såg samma i Fruängen, med Forbidden West, men enligt sidan hade de inga inne där så sade inget.

Medlem

Finns på MediaMarkt i Kungens Kurva, bundle med Horizon.

Medlem
Skrivet av wololo:

Finns på MediaMarkt i Kungens Kurva, bundle med Horizon.

Enklare och enklare att få tag i ser jag dessa dagar 😅

Skriv svar