Ny Gotham Knights-trailer ger oss en titt på Robin

Robot
Ny Gotham Knights-trailer ger oss en titt på Robin

Och han har en hel del häftiga förmågor.

#Gotham-knights, #Warner-bros


Medlem

Gotham City borde väl vara utformad lika i alla spel eller?


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Gotham City borde väl vara utformad lika i alla spel eller?

Beror nog på vad för studio som gör spelen, I detta fallet är det ju WB själva som har haft handen med i allt, så antar att de har mycket mer frihet att använda sig av allt som synts genom tiderna.


signatur

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't.

Medlem

Ser ju riktigt nice ut 🙂

Medlem

Jag har inte riktigt fattat vad detta spelet faktiskt är. Lutar det mer mot Arkham-spelen eller är det mer åt Marvel's Avengers-hållet? Kommer det att vara helt open world (city)?

Noll intresse av att spela som de här fyra fjantarna i stället för Batman.

Medlem
Skrivet av Svampbob Trekant:

Noll intresse av att spela som de här fyra fjantarna i stället för Batman.

samma här, man är rätt mätt efter alla batman spel men ska man spela nåt sånt här utan batman får det vara..

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Jag har inte riktigt fattat vad detta spelet faktiskt är. Lutar det mer mot Arkham-spelen eller är det mer åt Marvel's Avengers-hållet? Kommer det att vara helt open world (city)?

Såvitt jag förstått så skiljer sig stridssystemet från Arkham. Fienderna har health bars nu, och tydligen får bara sista fienden du nitar en avslutningsanimation. Resten är slå på tills hälsan är slut och ragdollen tar över.

Ska vara Open world om jag förstått rätt.


signatur

I drank what?

Medlem

Tim Drake alltså, den mest mobbade Robin av alla.

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Jag har inte riktigt fattat vad detta spelet faktiskt är. Lutar det mer mot Arkham-spelen eller är det mer åt Marvel's Avengers-hållet? Kommer det att vara helt open world (city)?

Detta är ett spel som kapitaliserar sig på Arkham-serien men är gjord utav en helt annan studio och det utspelar sig inte i Arkhamverse, alltså Rocksteadys DC-universum.

Fortsättningen på Arkhamverse är Suicide Squad spelet som släpps inom en snar framtid.

Jag har låga förväntningar på detta, de har ju verkligen sabbat Red Hoods karaktär... Non-lethal piercing bullets... Hur fan är det ens möjligt. Men jag hoppas att de lyckas, fixar de alla FPS problem och finetunar speciellt Nightwing och Red Hood kan det bli bra. Just nu ser det i mina ögon ut som ett välgjort mobilspel.

Tycker det är skevt att de valde att ta bort ett så bra combat system som andra Arkham spelen hade, men förmodligen pga multiplayer aspekten...

Medlem
Skrivet av lonian:

Gotham City borde väl vara utformad lika i alla spel eller?

Detta är inte en uppföljare till Arkham spelen. Nytt universum och ny story.

Medlem
Skrivet av Fiigaro:

Detta är ett spel som kapitaliserar sig på Arkham-serien men är gjord utav en helt annan studio och det utspelar sig inte i Arkhamverse, alltså Rocksteadys DC-universum.

Fortsättningen på Arkhamverse är Suicide Squad spelet som släpps inom en snar framtid.

Jag har låga förväntningar på detta, de har ju verkligen sabbat Red Hoods karaktär... Non-lethal piercing bullets... Hur fan är det ens möjligt. Men jag hoppas att de lyckas, fixar de alla FPS problem och finetunar speciellt Nightwing och Red Hood kan det bli bra. Just nu ser det i mina ögon ut som ett välgjort mobilspel.

Tycker det är skevt att de valde att ta bort ett så bra combat system som andra Arkham spelen hade, men förmodligen pga multiplayer aspekten...

Detta sa mig inte lika mycket om gameplay loopen som det gjorde om loren tyvärr. Jag försöker främst att få ett grepp om hur spelet kommer att fungera. Blir det level based eller helt open world med side missions t.ex.? Hur kommer co-op att fungera? o.s.v.

1
Skriv svar