Harvestella är Square Enix nya "livssimulator" till Switch och pc

Robot
Harvestella är Square Enix nya "livssimulator" till Switch och pc

Ta hand om grödorna och spöa monster.

#Harvestella, #Square-enix


Medlem

Det här får jag nog ändå hålla ett öga på trots att jag sällan spelar "life simulators"

Medlem

Det här såg ju rätt trevligt ut

Medlem

Harvestella låter som ett kosttillskott 😄

Medlem

Hur kan ett spel se så vackert ut och samtidigt så fult? Det artistiska på cupcake:n (eller vad för käk det nu var som man såg) å karaktärsporträtten å overworlden var top-notch, men så ser man de tre kantiga barnen springa på precist utplacerade punkter stela som robotar från något spel som är femton-tjugo år gammalt och människomodellerna vart ganska mediokra rätt generellt.

Harvestandet å sådär såg lite väl stelt/billigt ut med, med stela animationer och exakta fyrkanter likt ett mobilspel där man ska klicka på blinkande saker för att få flashiga daily rewards.

Men med det sagt kommer jag sannolikt köpa å spela det, såg ändock mysigt ut och grafiken är bland det sista jag bryr mig om i ett spel.

Medlem
Skrivet av androsynth:

Harvestella låter som ett kosttillskott 😄

Ja ett sämre namn på ett spel var länge sedan man hörde.

Skribent
Skrivet av androsynth:

Harvestella låter som ett kosttillskott 😄

Neeeeej, det är ju en kombinerad grönsaksmarknad och festival med hippiemusik 😁

Medlem
Skrivet av Tamazin:

Hur kan ett spel se så vackert ut och samtidigt så fult? Det artistiska på cupcake:n (eller vad för käk det nu var som man såg) å karaktärsporträtten å overworlden var top-notch, men så ser man de tre kantiga barnen springa på precist utplacerade punkter stela som robotar från något spel som är femton-tjugo år gammalt och människomodellerna vart ganska mediokra rätt generellt.

Harvestandet å sådär såg lite väl stelt/billigt ut med, med stela animationer och exakta fyrkanter likt ett mobilspel där man ska klicka på blinkande saker för att få flashiga daily rewards.

Men med det sagt kommer jag sannolikt köpa å spela det, såg ändock mysigt ut och grafiken är bland det sista jag bryr mig om i ett spel.

Du satte pricken på vad jag också tänkte. Såg extremt stelt ut och inget såg ut att passa ihop harmoniskt, vissa saker jättestora, andra pyttesmå. Art direction inte den bästa även om vissa individuella objekt såg bra ut.

Tor
Medlem

Ser ändå potentiellt rätt mysigt ut, blir nog ett köp så småningom. Switch är ju rätt gött som format på denna sortens spel förutsatt att optimeringen är okej

Medlem

Spelidén får mig att tänka på Sakuna of Rice and Ruin. Detta kan bli en till rolig/mysig genreblandning. Kommer att hålla utkik efter det här spelet.


signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

Gnällkuk
Skrivet av Tamazin:

Hur kan ett spel se så vackert ut och samtidigt så fult? Det artistiska på cupcake:n (eller vad för käk det nu var som man såg) å karaktärsporträtten å overworlden var top-notch, men så ser man de tre kantiga barnen springa på precist utplacerade punkter stela som robotar från något spel som är femton-tjugo år gammalt och människomodellerna vart ganska mediokra rätt generellt.

Harvestandet å sådär såg lite väl stelt/billigt ut med, med stela animationer och exakta fyrkanter likt ett mobilspel där man ska klicka på blinkande saker för att få flashiga daily rewards.

Men med det sagt kommer jag sannolikt köpa å spela det, såg ändock mysigt ut och grafiken är bland det sista jag bryr mig om i ett spel.

Kan tänka mig att man fått göra avkall på grafiken för att det ska fungera med tillräckligt stort/öppet med draw distance för att inte switchen ska hosta och kasta upp.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Var det bara jag som (nintendo) direkt tänkte på Atelier-spelen? Detta känns mer som något som plockats in i Squares katalog för att Atelier går så bra just nu snarare än att det är ett kvalitetslir.

Nu säger jag inte att spelet inte kan vara kul förde, men som nämnts, bara namnet dryper av icke Square-original. Så nu har jag hackats klart på spelet, hoppas det kommer gå bra för spelet och att det är kul, hade jag haft tid hade jag förmodligen provat det med, då jag kört några Atelier-spel. Den största nyheten för mig var Persona 3-5! Äntligen går min dröm i uppfyllelse!

1
Skriv svar