Inzone är Sonys nya satsning på speltillbehör till primärt pc

Robot
Inzone är Sonys nya satsning på speltillbehör till primärt pc

Och som även funkar till PS5, så klart.

#Inzone, #Sony


När det kommer till skärmar brukar Sony komma med en del överpris


signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, XFX 7900XTX, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus // Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Medlem

Kul med fler spelare på marknaden bara hoppa att det tillför något mer än utbudet idag som börjar kännas ganska same same.

Gnällkuk

Ah, läckan kring headsetsen visade sig stämma alltså. De är inte direkt vackra...


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av the_man_swe_90:

När det kommer till skärmar brukar Sony komma med en del överpris

Om vi bortser från budgetmärken så är de flesta High-End skärmar relativt dyra numera, oavsett om märket är Sony, LG, Asus etc, särskilt då när de släpps.

Exempelvis kostade skärmen i min signatur (38GN950) 14500 kr vid inköp för ett par år sedan och då var det rea.

Hörlurarna ser för övrigt helt OK ut, komfort före stil, vilket är bra. Håller tummarna att de lyckas få till en bra kombination av utmärkt ljud tillsammans med en väl fungerande mikrofon (vilket verkar vara svårt att hitta numera).


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem
Skrivet av matt76:

Om vi bortser från budgetmärken så är de flesta High-End skärmar relativt dyra numera, oavsett om märket är Sony, LG, Asus etc, särskilt då när de släpps.

Exempelvis kostade skärmen i min signatur (38GN950) 14500 kr vid inköp för ett par år sedan och då var det rea.

Hörlurarna ser för övrigt helt OK ut, komfort före stil, vilket är bra. Håller tummarna att de lyckas få till en bra kombination av utmärkt ljud tillsammans med en väl fungerande mikrofon (vilket verkar vara svårt att hitta numera).

Det finns mycket i den signaturen som säger mig att jag inte borde använda dig som utgångspunkt för vad som är billigt och dyrt. ^^'


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av Proximately:

Det finns mycket i den signaturen som säger mig att jag inte borde använda dig som utgångspunkt för vad som är billigt och dyrt. ^^'

Lanseringspris är dock aldrig nåt att gå efter, så bättre att vänta 6-12 månader innan inköp, så de hinner sjunka ned till normala priser (se bara på de skyhöga lanseringspriserna för OLEDS, som sedan sjunker 50-60% på 6 månader).


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem

Ja utseendet på lurarna och särskilt skärmen får väl PS5an att sticka ut lite mindre så det är väl en bra sak. Hoppas att det är kvalitetsgrejer!

Medlem

Står bara om g sync men borde inte skärmarna stödja även freesync eller vrr så man kan få glädje av den funktionen även med amd/intel grafikkort och konsoler som stödjer det?

Medlem

Lurarna ser ju ut som om det är två vitmålade kokosnöts halvor.. som sitter på huvudet.

" hula-hula bikini för huvudet"...

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Står bara om g sync men borde inte skärmarna stödja även freesync eller vrr så man kan få glädje av den funktionen även med amd/intel grafikkort och konsoler som stödjer det?

https://videocardz.com/press-release/sony-introduces-inzone-g...

"Up to a 144Hz refresh rate, IPS, 1ms GtG (Gray to Gray) response time with variable refresh rate technology such as NVIDIA® G-SYNC® Compatible and VRR in HDMI 2.1 standard10."

Medlem

Bara jag som tycker att man får väldigt lite för pengarna jämfört med konkurrenterna?

Medlem
Skrivet av Lirilesh:

Bara jag som tycker att man får väldigt lite för pengarna jämfört med konkurrenterna?

Verkar inte så, se exempelvis https://www.techspot.com/review/2493-sony-inzone-m9-monitor/ där de jämför mot skärmar i samma prisklass, såsom LG 27GP950 etc.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem

Skärmen låter riktigt trevlig. Sony brukar alltid leverera toppklass på sina skärmar så priset kan nog vara värt det.

Medlem
Skrivet av Fulci:

https://videocardz.com/press-release/sony-introduces-inzone-g...

"Up to a 144Hz refresh rate, IPS, 1ms GtG (Gray to Gray) response time with variable refresh rate technology such as NVIDIA® G-SYNC® Compatible and VRR in HDMI 2.1 standard10."

https://cdn.videocardz.com/1/2022/06/INZONE-SONY-SPECS.png

Okej de är ju skitbra.

Medlem

För den som vill se en bra recension på M9.

1
Skriv svar