Snabbkollen - Vilken Playstation Plus-nivå kör du?

Robot
Snabbkollen - Vilken Playstation Plus-nivå kör du?

Essential, Extra, Premium eller ingen alls?

#playstation-plus, #snabbkollen, #sony


Medlem

Har just nu Essential men tanken är att byta till Extra eller Premium så småningom!

NuZ
Testpilot

Uppgradera för en 300ing tror jag till Premium. Nästan samma pris som Gamepass och lätt värt det om man gillar konceptet. Lite synd att deras egna spel inte släpps dag 1 på tjänsten.


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Har just nu inget plus. Under sommaren har jag inget behov av det.

Medlem

Mitt vanliga Plus tog slut någon dag innan de nya tjänsterna släpptes, så jag väntade ut lanseringen och hoppade på en månad Extra för att testa den. Har faktiskt haft ganska kul med spelen jag dragit ner, och jag som väldigt sällan hänger på låsen när spel släpps kommer att få ut ganska mycket av tjänsten. Det blir ett 12-månaders-abonnemang om en månad med andra ord.

PS. Gränssnittet i Store och Plus blev riktigt illa efter detta. Spel ligger t.ex. dubbelt, en variant för den som ingår i Extra (eller man kan köpa om man inte har Plus eller kör Essential), och en variant som går att streama med Premium. Hoppas Sony städar upp gränssnittet.


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Medlem

Blir Extra om några månader lång backlogg nu.
Ska minst hinna med Yakuza:LAD och Cyberpunk innan dess.

Gnällkuk

Klassiskt, nu kommer det se ut som att massor med folk inte har något medlemsskap alls, men en PS5:a eftersom det inte fanns ett alternativ för detta att du inte har en PS5/4.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Eftersom jag inte har uppdaterat från ps3 så behöver jag ingen plus.
Kan spela online ändå.


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

Skaffade 1års-plus på black friday rean nu förra året, har inte använt det en enda gång annat än klicka hem månadens spel. Kör bara gamepass på xbox när jag väl får tid till konsolspelande. Kommer nog inte förnya tjänsten när det löper ut nu i dec.

Medlem

Samma för mig klickar hem spelen men spelar inte. Även för gamepass där jag förvisso laddat ner massa spel och testat lite snabbt och raderat, hittar bara skräp där också.

Kommer inte heller betala extra för PS premium. Man förstör bara gamla goda minnen av att spela dom gamla spelen igen. Laddade ner SSX på gamepass och det vet verkligen en besvikelse, ett spel som jag spelat så mycket och det var så skoj och snyggt på en gammal 28” tv såg verkligen skit ut i dag på en 65” tv.

Låter bli alla dessa gamlingar. Och köper AAA spelen i stället. Köpt många bra spel på rea bara att ha prisjakt bevakning på dom,köpte tex Deamons Soul för 199kr The Last of Us Part 2, Death loop, Death stranding och Spider-Man spelen för runt 200kr också. Bara vänta lite så slipper man massa fasta månads utgifter.

Vissa spel lånar jag senare ut till min bror så det blir billigare i längden att köpa fysisk på rea.


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Inaktiv

Jag har inte ens ett Playstation 4/5 så röstade på "Jag har inte PS Plus" vilket förstås med alla andra som röstar likadant kommer ge ett lite märkligt resultat. Hade nog varit bättre att ställa denna fråga endast till Playstation 4/5-ägare för att få ett mer relevant resultat.

Medlem

Premium all the way


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

ZF
Medlem

Inget. Efter att ha haft + några år sen det blev krav, samt ett par år innan dess, så insåg jag att det aldrig kommer gå med plus för mig.

Trots att jag antagligen inte ens testat 80% av det som samlats där under den tiden så har även en rejäl fysisk samling byggts på.

De spelen vet jag till skillnad från de virtuella vilka de är utan att krångla med en seg butik. Så det känns både roligare och mindre stressande att fokusera på det fysiska nu.

Inaktiv

Premium fram till december, byter sen till extra.

Detta kommer bli en väldigt skev snabbkoll, borde finnas ett alternativ "Jag äger inget Playstation".

Medlem

Inget av dem då jag spelar på Xbox.

Medlem

Essential men lär uppgradera till Extra efter semestern.

Medlem

Har just nu ett konverterat ps plus-konto vad den nivån nu heter. Tänker inte förlänga när den går ut i augusti…

Medlem

Min PS4 är fortfarande min primära spelmaskin, men använder mig inte av PS+.

Medlem

Essential, skulle kunna tänka mig Extra om ALLA PS4 spel kan finnas där (inkl PS3 remakes på/för PS4, som exkluderas just nu från att räknas som PS4 spel).


signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Medlem

Har basic + och behöver inget annat. Skaffade + för att få en överraskning ibland. Inte igentligen för spelen. Vill jag ha ett spel så köper jag det bara.

Medlem

Lät mitt Playstation Plus övergå i Essential och kommer fortsätta köra på den nivån. Klickar som många andra hem spelen som kommer varje månad men spelar få av dem. Om inte annat har man ett rejält bibliotek med spel att testa om man någon dag skulle vilja det. De spel jag spelar annars köper jag när de kommer.


signatur

PSN: Swede_78

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Jag har inte ens ett Playstation 4/5 så röstade på "Jag har inte PS Plus" vilket förstås med alla andra som röstar likadant kommer ge ett lite märkligt resultat. Hade nog varit bättre att ställa denna fråga endast till Playstation 4/5-ägare för att få ett mer relevant resultat.

Eller så förutsätter redaktionen att deras läsare är så intelligenta att de inte svarar på undersökningar som inte berör dem...

Inaktiv
Skrivet av mobproduktion:

Eller så förutsätter redaktionen att deras läsare är så intelligenta att de inte svarar på undersökningar som inte berör dem...

Det ska man verkligen inte förutsätta. Jag törs lova att jag är långt ifrån den enda som svarade utan att äga ett ps

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Det ska man verkligen inte förutsätta. Jag törs lova att jag är långt ifrån den enda som svarade utan att äga ett ps

Varför svara på en fråga om en tjänst som du inte ens kan ha?
Är ju bara scrolla vidare till annat inlägg.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Det ska man verkligen inte förutsätta. Jag törs lova att jag är långt ifrån den enda som svarade utan att äga ett ps

Du svarade just på hur intelligent du är. Jag avslutar därmed mitt deltagande i denna diskussion...

Inaktiv
Skrivet av mobproduktion:

Du svarade just på hur intelligent du är. Jag avslutar därmed mitt deltagande i denna diskussion...

Det finns ett visst mått av ironi i det du säger när du inte förstår att det är du själv som saknar lite intelligens eller nån kurs i psykologi men vi kan iaf komma överens om att vi inte behöver fortsätta denna diskussion

Inaktiv
Skrivet av grollo_92:

Det ska man verkligen inte förutsätta. Jag törs lova att jag är långt ifrån den enda som svarade utan att äga ett ps

Poängen är inte att jag eller nån specifik individ svarade på den utan en fråga om psykologi där frågeställningen är utformad felaktigt. Jag säger inte att jag gjorde rätt som svarade trotts att jag inte har PS utan att jag starkt misstänker att fler har gjort det vilket enkelt hade kunnat undvikas. Värt att tänka på framöver när man gör röstningar.

Medlem

Eftersom jag inte äger någon PS avstod jag att svara.

Redaktör
Skrivet av anon_119148:

Poängen är inte att jag eller nån specifik individ svarade på den utan en fråga om psykologi där frågeställningen är utformad felaktigt. Jag säger inte att jag gjorde rätt som svarade trotts att jag inte har PS utan att jag starkt misstänker att fler har gjort det vilket enkelt hade kunnat undvikas. Värt att tänka på framöver när man gör röstningar.

Det borde bara ha varit de tre PS-alternativen. Tanken med Snabbkollen är att den ska vara kort, med få alternativ.


signatur
1
Skriv svar