Battle royale-spelet Spellbreaker slår igen nästa år

Robot
Battle royale-spelet Spellbreaker slår igen nästa år

Men utvecklaren Proletariat köps upp av Blizzard.

#Blizzard, #Proletariat, #Spellbreak, #World-of-warcraft


Medlem

För ett par år sedan hade det kunnat vara en positiv nyhet, men idag? Jag börjar undra ifall alla talangfulla spelstudios idag köps upp av större vargar bara för att förvandla dem till MTX-modeller förpackade med ett färgglatt spel som omslag.

Medlem

Jag hade inte kollat in Spellbreak tidigare, men checkade lite gameplay och tycker det såg rätt skoj ut. Många som spelat tycker om det, högt betyg på Steam t.ex. Synd att de inte lyckades, kanske det gått bättre i annat format än Battle Royale.

Medlem

Själva spelet är ju välpolerat och snyggt. Den största kritiken verkar ha varit mot märklig klassbalansering, brist på nytt innehåll och utvecklarnas ovilja att lyssna på communityt.

Med andra ord kommer de att passa som hand i handske hos Blizzard.

(En liten del av mig hoppas ändå att de gör en third-person arena battler i samma stuk fast med Warcrafttema.)


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Gnällkuk

Det här förstärker väl ytterligare de farhågorna folk har haft om att Blizzard stressar ut nästa expansion med tanke på att beta-testningen inte ens kommit igång ännu.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Jag testade det här för ett tag sedan men det kändes som att det bara var pros som fanns kvar på servrarna för man fick stryk hela tiden. Men tyckte det var imponerande ändå, väldigt skönt hur man rörde sig runt och hur man kunde kombinera olika element för att skapa t.ex. en virvelvind av eld eller gift.

Tråkigt att det läggs ner iallafall och synd för dom spelare som spenderat pengar i spelet som nu förlorar allt dom samlat på sig.

1
Skriv svar