Utskällda XIII Remake ska totalrenoveras av en ny studio

Robot
Utskällda XIII Remake ska totalrenoveras av en ny studio

Och släpps även till Nintendo Switch i september.


Medlem

Tror jag håller mig till PS2-spelet.


signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

Det var ju bara en tidsfråga att "remake remake" dök upp som koncept i spelbranschen.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Det var ju bara en tidsfråga att "remake remake" dök upp som koncept i spelbranschen.

Remakes och remasters har blivit ett sådant träsk, det är mycket pga att förläggare tror att de bara kan casha in på det. Vilket de KAN GÖRA, om kvalitén är bra och man jobbar lite effektivt och inte utvecklar spelen lika länge som ett AAAspel.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Remakes och remasters har blivit ett sådant träsk, det är mycket pga att förläggare tror att de bara kan casha in på det. Vilket de KAN GÖRA, om kvalitén är bra och man jobbar lite effektivt och inte utvecklar spelen lika länge som ett AAAspel.

Undra hur många gånger Skyrim släppts nu? 😊

Medlem

Bra för alla som köpte remaken, men personligen så tycker jag att originalet håller hur fint som helst fortfarande och att en remake bara är onödigt.

Medlem
Skrivet av bond12:

Undra hur många gånger Skyrim släppts nu? 😊

Men Skyrim och GTA5 är inte remasters eller remakes, det är samma spel som tumlas runt i en oändligt långtgående torktumlare.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Men Skyrim och GTA5 är inte remasters eller remakes, det är samma spel som tumlas runt i en oändligt långtgående torktumlare.

Special Edition var väl en remaster dock med bättre grafik osv?

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Remakes och remasters har blivit ett sådant träsk, det är mycket pga att förläggare tror att de bara kan casha in på det. Vilket de KAN GÖRA, om kvalitén är bra och man jobbar lite effektivt och inte utvecklar spelen lika länge som ett AAAspel.

Jag som är så grafik-kåt för sitt eget bästa gillar remakes iaf då det känns som nya fräscha spel. Visst, denna remake verkar inte vara nå bra gjord men annars har jag tyckt om de.

Remasters är dock en annan femma. Då har det knappt hänt något med grafiken.

Skrivet av Bojkott:

Bra för alla som köpte remaken, men personligen så tycker jag att originalet håller hur fint som helst fortfarande och att en remake bara är onödigt.

Tycker originalet är på tok för gammal så personligen kan jag inte njuta av det spelet. Tänker ge denna remake en chans när nya uppdateringen släpps.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

Älskade originalet, som jag spelade på Gamecube.

Medlem

Köpte remaken bara för att få det medföljande originalet på steam. Remaken var verkligen skrattretande dålig 🤣

Medlem
Skrivet av Jozo:

Köpte remaken bara för att få det medföljande originalet på steam. Remaken var verkligen skrattretande dålig 🤣

På tal om originalet så är det 1,49€ på Steam i skrivande stund.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Remastrad remake 🤣

Medlem

Så de går ifrån gräsligt designad "remake-grafik" till en lätt uppskalad originalversion av spelet, som det ser ut?
Tråkigt oambitiöst, även om det ser bättre ut än ursprungliga remakens Fortnite-grafik. Nå, gillade ju spelet på gamla konsolerna och kan nog tänka mig köpa det igen på Switchen på en rea om det inte släpps trasigt. Men det hade verkligen behövt moderna effekter, skuggor och ljussättning.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Remakes och remasters har blivit ett sådant träsk, det är mycket pga att förläggare tror att de bara kan casha in på det. Vilket de KAN GÖRA, om kvalitén är bra och man jobbar lite effektivt och inte utvecklar spelen lika länge som ett AAAspel.

Undrar hur lång tid det tog att remastra Demons souls, Och snart Last of us part 1.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Undrar hur lång tid det tog att remastra Demons souls, Och snart Last of us part 1.

Man kan så klart lägga sjukt mycket tid om kvalitén är därefter


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

1
Skriv svar