Inte realistiskt att Nintendo gör uppföljare till alla spel fansen ber om

Robot
Inte realistiskt att Nintendo gör uppföljare till alla spel fansen ber om

Kraven är höga och många.

#nintendo


Medlem

Kanske dags att utbilda och anställa mer personal? Jag tror att Nintendo har stora möjligheter att expandera många av deras varumärken bara dem vågat satsa lite☺

Medlem

Kanske dags att börja ta hjälp av tredje parter, som kanske till och med lyckas bra mycket bättre än dagens Nintendo då de halkat efter bra mycket.

Medlem

Eller så måste man inte göra uppföljare och remasters hela tiden.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Nej tack till nintendo egna spel!

Medlem
Skrivet av robbis:

Nej tack till nintendo egna spel!

Fast det är ju hela poängen med Nintendo, deras egna spel.


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Kanske dags att utbilda och anställa mer personal? Jag tror att Nintendo har stora möjligheter att expandera många av deras varumärken bara dem vågat satsa lite☺

Nintendo har väl alltid varit ett företag som hellre gör nya saker än att stå och trampa i samma träsk som dom flesta utvecklare gör.
Så nog vågar dom att satsa på nya varumärken, ser hellre nytt än samma gamla om och om igen.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Jag väntar än på Mario Kart 9.

8an känns inte som en Switch titel, eftersom att den är från Wii U.


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem
Skrivet av korvmos:

Fast det är ju hela poängen med Nintendo, deras egna spel.

Nej dom gör ju halvdan hårdvara också... Som man kan spela andra spel på. Ger inte mycket för Mario o zelda spel!

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Kanske dags att utbilda och anställa mer personal? Jag tror att Nintendo har stora möjligheter att expandera många av deras varumärken bara dem vågat satsa lite☺

De måste hitta folk med rätt vision också. Det kan krävas folk som ser projektet som mer än bara ett jobb.

Skrivet av Fr0gg0.:

Kanske dags att börja ta hjälp av tredje parter, som kanske till och med lyckas bra mycket bättre än dagens Nintendo då de halkat efter bra mycket.

Risken är att det inte blir samma kvalité som de är ute efter. Minns ett par Zelda-spel som KAN ha behövt lite mer kärlek...

Skrivet av Vileoxe:

Nintendo har väl alltid varit ett företag som hellre gör nya saker än att stå och trampa i samma träsk som dom flesta utvecklare gör.
Så nog vågar dom att satsa på nya varumärken, ser hellre nytt än samma gamla om och om igen.

Historiskt har de levererat olika spel och upplevelser under samma namn; definera ett Zelda spel eller Mario? Är de spelen 3d, 2d, racing, fighting,platformers, etc? Man skulle kunna säga att de har "adventuring" gemensamt.

Jag har inte spelat mycket Nintendo efter N64, men de spel jag testat har varit spelglädje och förstår om de håller i titlar och jag tycker det är trevligt att de vill släppa uppföljare/ nya versioner, men först då det håller bra kvalité.
Kollar man på andra stora spelföretag så är det inte som att de producerar "Gold nuggets".

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Kanske dags att utbilda och anställa mer personal? Jag tror att Nintendo har stora möjligheter att expandera många av deras varumärken bara dem vågat satsa lite☺

Nintendo jobbar på att skapa hög efterfrågan på spel och produkter så att det dom säljer är en garanterad succé.

Skribent
Skrivet av Weeks_death:

Risken är att det inte blir samma kvalité som de är ute efter. Minns ett par Zelda-spel som KAN ha behövt lite mer kärlek...

Capcoms Zeldaspel till Gameboy blev ju riktigt bra och när de gav Retro Studios Metroid och vi fick Metroid Prime. Sen Mario + Rabbids-spelet var ju också bra. Så om de väljer med omsorg tror jag det är många studios som gärna skulle göra något med deras IP:n och säkerligen också skulle göra det bra.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Själv väntar jag på Pikmin 4 eftersom de sa att det snart är klart, och det var då Wii var deras nuvarande konsol.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Tor
Medlem
Skrivet av Vileoxe:

Nintendo har väl alltid varit ett företag som hellre gör nya saker än att stå och trampa i samma träsk som dom flesta utvecklare gör.
Så nog vågar dom att satsa på nya varumärken, ser hellre nytt än samma gamla om och om igen.

Nu gillar jag Nintendo men jag kan verkligen inte hålla med när det gäller spel (konsoler är en annan femma). Helt ärligt så är det väll gamla trotjänare och gamla koncept som de utvecklar uppföljare/remasters på i mångt och mycket. Det finns en hel del bra men det är också mycket som inte håller tycker jag. De skulle definitivt må bra av en ny strategi som inte innebär spel till fullpris fem år efter release, spel som de tror att kommer spelas av 8-åringar men i verkligheten spelas mer av 38åringar och hårdvara som är gravt utdaterad redan vid släpp.

Medlem

Håller helt med föregående postare. Det senaste F-Zero kom ut till Gamecube för nästan TJUGO ÅR SEDAN. Hur många Mario och Zelda-spel har de inte släppt sedan dess? Sportspel med Mario, "nya" New SMB-spel och så vidare? Över en period på 23 år sedan det första Mario Party har Nintendo låtit göra inte färre än 17 stycken Mario Party-spel, men man har inte kunnat göra ett endaste till F-Zero på snart 20 år? Och varför inte ett nytt Wave Race? De skulle faktiskt kunna ha mer än bara Mario Kart aktuellt i genren. Att påstå att Nintendo "gör nya saker än att stå och trampa i samma träsk" låter i mina öron inte direkt förankrat i verkligheten (no offence) när de tidigare kunde göra F-Zero, Super Mario Kart, Stunt Race FX, Wave Race, 1080 och Excitebike och truck och allt vad det heter medan de nuförtiden BARA gör Mario Kart. Att släppa nya delar i så pass folkkära serier som F-Zero med mindre än 20 års mellanrum vore heller inte att bara göra samma hela tiden direkt.


signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Capcoms Zeldaspel till Gameboy blev ju riktigt bra och när de gav Retro Studios Metroid och vi fick Metroid Prime. Sen Mario + Rabbids-spelet var ju också bra. Så om de väljer med omsorg tror jag det är många studios som gärna skulle göra något med deras IP:n och säkerligen också skulle göra det bra.

Ja, det är väl det att det måste till omsorg för att det skall bli bra. Jag kan inte säga att jag kände till mer än att Metroid Primer var "outsourcad", men då var det ett antal som blivit lyckade också.

Skribent
Skrivet av Weeks_death:

Ja, det är väl det att det måste till omsorg för att det skall bli bra. Jag kan inte säga att jag kände till mer än att Metroid Primer var "outsourcad", men då var det ett antal som blivit lyckade också.

Oracle of season-trilogin är Capcoms verk. De är verkligen värda att spela och jag tycker Capcom får för lite kred för de spelen.

Men jag vet vilka Zelda-spel du tänker på som inte blec så bra....Nintendo vill nog helst glömma att de finns haha


signatur

"Writer and Fighter"

eld
Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Kanske dags att börja ta hjälp av tredje parter, som kanske till och med lyckas bra mycket bättre än dagens Nintendo då de halkat efter bra mycket.

De har gjort det, Metroid existerar ju idag pga Mercury steam.

Sen har vi retro och diverse andra studios som också hanterar Metroid och donkey Kong, samt studion som gjorde Links awakening remake.

Fast problemet är inte att de inte har folk att göra dessa andra spel, det är att de är tveksamma till sina mindre IPn, speciellt när de har Mario, Zelda, animal crossing osv.

Medlem

Skrockar gott varje gång man läser surmulna meddelanden från folk som tycker exakt allt som släpps från Nintendo är dåligt, och varför de inte trollar fram spelet just de har i sin fantasi.

1
Skriv svar