Cory Barlog: Visa lite jävla respekt för spelutvecklare

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Inga av mina vänner sysslar med den typen av beteende, men jag kanske borde ta en djup diskussion om det med tanke på att dem är i riskgruppen på grund av att dem är gamers?

Med inlägget så ville jag poängtera att jag är trött på svartmålning av gamers. Man beter sig inte så på grund av att man är gamer, men folk med sociala problem kan såklart ofta dra sig till spelande, men det betyder inte att helt normala människor gör det också. Lite tveksam till att de som är schyssta ska behöva ta ansvar och förknippas med dessa då bara för att de har en liknande hobby.

Jag har redan förklarat på ett sätt som visar att du inte behöver ställa frågan om detta gäller dina vänner. Du sade ju precis att de inte beter sig på detta sättet och jag sade att du bör göra något om det händer när du är där eller någon du känner gör det. Hur många av utvecklarna är själva dataspelare skulle du tro? Att bli arg när någon gör något fel är fullt normalt och du bör tillåta dig själv att bli det, det är direkt hälsosamt att acceptera ilskan för både dig själv och andra.

Jag känner mig inte träffad, men jag är också en gamer. Man kan hårddra det och säga "men säg inte människor, det är ju inte alla människor." Du väljer i detta fallet om det är en kommentar som är riktad mot dig, hans kommentar säger faktiskt ingenting om dig utan någonting om de som beter sig illa.

Men jag lämnar diskussionen där och ägnar resten av dagen åt någonting annat.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Så går det när internet tillåter vem som helst att använda det. Tycker vi borde göra en spärr för alla som har någon sorts diagnos som får de att agera ut, eller depression eller andra svårigheter. Vi kan då anmäla de hos en läkare så klipps de av från internet för all framtid.

Finns alltid bra och lätta lösningar... Eller så kanske företagen får hålla sig till sidor som har bättre moderatorer, hålla arbetare mer hemligt eller acceptera detta som en jobb risk, precis som en fönsterputsare kan falla ner från en skyskrapa. Så får det helt enkelt kompensera sina arbetare för riskerna och komma fram med lösningar inom företaget för att personer inte ska bli jagade. Kanske skapa en kritik avdelning som tydligt ska vara till för att ta emot klagomål hos personer som blir upprörda eller något i den stilen. Jag menar när politiker och kändisar var störst var det ju mest de man fick höra att de fick konstiga meddelanden i posten eller var rädda för bomber och annat i brevlådan. Kommer tyvärr alltid vara ett problem i fria länder att en del har svårt att uttrycka sitt missnöje på ett trevligt sätt.

Visst kan man ha medelande som håll god ton och annat, men att stora företagsledare ska skriva och klaga om det på twitter hela tiden kommer inte lösa problemet. Men vem vet jag kan ha fel kanske plötsligt botas alla med dessa svårigheter för att rätt person säger åt de.

Medlem
Skrivet av Swayer:

Så går det när internet tillåter vem som helst att använda det. Tycker vi borde göra en spärr för alla som har någon sorts diagnos som får de att agera ut, eller depression eller andra svårigheter. Vi kan då anmäla de hos en läkare så klipps de av från internet för all framtid.

Finns alltid bra och lätta lösningar... Eller så kanske företagen får hålla sig till sidor som har bättre moderatorer, hålla arbetare mer hemligt eller acceptera detta som en jobb risk, precis som en fönsterputsare kan falla ner från en skyskrapa. Så får det helt enkelt kompensera sina arbetare för riskerna och komma fram med lösningar inom företaget för att personer inte ska bli jagade. Kanske skapa en kritik avdelning som tydligt ska vara till för att ta emot klagomål hos personer som blir upprörda eller något i den stilen. Jag menar när politiker och kändisar var störst var det ju mest de man fick höra att de fick konstiga meddelanden i posten eller var rädda för bomber och annat i brevlådan. Kommer tyvärr alltid vara ett problem i fria länder att en del har svårt att uttrycka sitt missnöje på ett trevligt sätt.

Visst kan man ha medelande som håll god ton och annat, men att stora företagsledare ska skriva och klaga om det på twitter hela tiden kommer inte lösa problemet. Men vem vet jag kan ha fel kanske plötsligt botas alla med dessa svårigheter för att rätt person säger åt de.

Räcker nog med verifierade platformar. Skulle de bara tillåta kommentarer och epost som kan knytas till person så skulle vi förmodligen inte ha det här problemet idag. Att skicka dick picks utan lov eller hot är ju olagligt.

Grova klagomål skull det nog bli mindre av, men kanske inte skulle försvinna helt dock.

Medlem
Skrivet av Proximately:

Jag har redan förklarat på ett sätt som visar att du inte behöver ställa frågan om detta gäller dina vänner. Du sade ju precis att de inte beter sig på detta sättet och jag sade att du bör göra något om det händer när du är där eller någon du känner gör det. Hur många av utvecklarna är själva dataspelare skulle du tro? Att bli arg när någon gör något fel är fullt normalt och du bör tillåta dig själv att bli det, det är direkt hälsosamt att acceptera ilskan för både dig själv och andra.

Jag känner mig inte träffad, men jag är också en gamer. Man kan hårddra det och säga "men säg inte människor, det är ju inte alla människor." Du väljer i detta fallet om det är en kommentar som är riktad mot dig, hans kommentar säger faktiskt ingenting om dig utan någonting om de som beter sig illa.

Men jag lämnar diskussionen där och ägnar resten av dagen åt någonting annat.

Jo, men statusen som gamer tar ju skada av detta, vilket är tråkigt.
Finns ju bra studier om att det är nyttigt till och med, men detta insinuerar att det är normalt att bete sig som en idiot eftersom att man tillhör gruppen.

Yes, ha en fortsatt bra dag!

Medlem

Alla är gamers idag, till och med satan och hans jävla morsa.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av eld:

Sluta säga att spelutvecklare hittar på, vi pratar inte om folk som ger helt vanlig kritik till spelstudion, vi pratar om folk som attackerar spelutvecklare på vidriga sätt.

Om du inte är en del av detta problem så ser jag ingen anledning till varför du så passionerat ska motreagera.

Precis. Det är en väldig skillnad på konstruktiv kritik framförd på ett normalt sätt och att skicka könsbilder, hot och bete sig som en idiot.


signatur

Jump in.

Medlem

Här kommer min dick pic

men för att vara seriös.. visst blev jag upprörd när dom gjorde Jason vs Freddy utan Kane Hodder. men blev jag upprörd och gick bananas. Nepp, jag tycker att man ska försöka bete sig bra och artigt om man kan. Sedan finns det absolut vissa spelutvecklare som ser ner på spelare ibland för att dom inte håller med, även om det är artigt men ser inte det i detta fall och vad ska man säga utöver det. ha en bra fredag alla 😺

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Visa lite jävla respekt för ALLA på nätet. Man måste inte vara övertrevlig hela tiden, men man kan försöka bete sig någorlunda likadant som i verkligheten (vi är ju sällan direkt otrevliga face-to-face vid vanliga diskussioner). Gör vi det har vi kommit långt.

Problemet är väl att du är anonym på nätet, hade alla vetat ditt riktiga namn så hade ingen vågat bete sig som dom gör.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Avstängd
Skrivet av Vileoxe:

Problemet är väl att du är anonym på nätet, hade alla vetat ditt riktiga namn så hade ingen vågat bete sig som dom gör.

Tycker det kan vara rätt hård ton i Facebook-kommentarsfält.

Medlem
Skrivet av CosmicPunch:

Tycker det kan vara rätt hård ton i Facebook-kommentarsfält.

Vissa tror att dom är anonyma på facebook 😂

Medlem

Tror (Mike) Tyson sa ”Social media made yall to comfortable with disrespecting people without getting punched in the face”. Tycker det går att applicera här. I person hade dom aldrig vågat prata så till andra människor. Sorgligt är vad det är.

Medlem

Som ett gäng bortskämda curlade snorungar som inte fick det dom ville ha i julklapp. Alla utvecklare borde ha en pr avdelning som bara lägger ut bilder och inget mer. Inga kommentarer eller någonting. Tillgängligheten har blivit för mycket.

Medlem

Det är väl klart att den absoluta majoriteten av de som läser dessa tweets redan håller med om att kukbilden i detta (och i många andra) fall var helt fel. De fåtal som inte gör det kommer heller inte att ändra uppfattning i frågan utan en ingående förklaring om varför det var fel, mest troligt räcker inte heller det. Därför håller jag med dem som pratar om att "slå in öppna dörrar" och ser detta mer som sympatifiske/godhetssignalering än något annat.

Däremot skall det sägas att den direkt drabbade gav ett bra mycket mer moget svar än karln som kände sig manad att "instämma".

12
Skriv svar