Mega Man: The Wily Wars + tre ytterligare Mega Drive-spel till Switch Online

Robot
Mega Man: The Wily Wars + tre ytterligare Mega Drive-spel till Switch Online

Har släppts till Expansion Pack-medlemmar.

#nintendo-switch, #nintendo-switch-online


Skribent

Intressant med Mega Man. Att de spelen inte dykt upp på NES och SNES-appen trodde jag berodde på licensproblem från Capcom...men det verkar ju gå bra på Mega Drive?


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Intressant med Mega Man. Att de spelen inte dykt upp på NES och SNES-appen trodde jag berodde på licensproblem från Capcom...men det verkar ju gå bra på Mega Drive?

Capcom vill nog att man spelar NES och SNES-spelen genom dom olika samlingarna dom har släppt. Medan Wily Wars inte finns med i någon sådan samling.

Medlem

Nytt Megaman legends när?


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem
Skrivet av Slutbossen:

Nytt Megaman legends när?

Jag skulle bli glad om bara Legends 1 och 2 släpptes digitalt på PS Store nu när PS1-spel har börjat släppas till PS4 och PS5.

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Jag skulle bli glad om bara Legends 1 och 2 släpptes digitalt på PS Store nu när PS1-spel har börjat släppas till PS4 och PS5.

Jag vill ju så gärna se det till PC iom att vi fick alla samlingar till steam. Men egentligen struntar jag i vilket för gör de minsta lilla med legends så betyder det att de iaf bejakar att serien alls existerar.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

Comix Zone, snacka om nostalgi. För övrigt hade jag blivit sjukt glad om vi fick ett remaster/remake på Mega Man 2

Skribent
Skrivet av Kyrre:

Comix Zone, snacka om nostalgi. För övrigt hade jag blivit sjukt glad om vi fick ett remaster/remake på Mega Man 2

2an i Wily Wars är ju i princip en remake i 16bitarsgrafik.


signatur

"Writer and Fighter"

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning
Skrivet av Johan Lorentzon:

2an i Wily Wars är ju i princip en remake i 16bitarsgrafik.

Dock en laggig, väldigt ickeresponsiv remake...

NES-varianterna flyter på såå mycket bättre. Visst, 3an på NES är sjukt laggig också stundvis.


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem

Kan inte läsa Wily Wars, ser bara Willy Wars. "Megamannen och pittkrigen"

1
Skriv svar