Svenska Tobii gör ögonspårningen i Playstation VR2

Robot
Svenska Tobii gör ögonspårningen i Playstation VR2

Storaffär för Stockholmsföretaget.

#psvr2, #tobii


Medlem

Är så jäkla taggad för PSVR2!

Fragtjuv

Kul när svenska företag får vara med.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Läckt bild för några dagar sedan.

Vet vi om Tobii kommer bistå med hårdvara eller mjukvara?

Gnällkuk

Coolt!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Kul för Tobii!
Skulle vara kul med ett teknikdemo för tekniken.

Fruktansvärt irriterad över att det inte går att förboka PSVR2 än, sjukt att man ska behöva spamma F5 ända fram till releasen.
Webhallen tar inte emot förhandsbokningar innan de vet tillgång den här gången, vilket betyder att det förmodligen inte går att boka enheten förens strax före release.

Om jag redan visste att jag ville ha en flera år innan release, varför kan jag då inte förboka redan då? Butikerna bryr väl sig inte ett skit eftersom att enheterna förmodligen kommer sälja slut oberoende av när kunden kan beställa dem, men för egen del leder det till rätt mycket stress då man längtat sedan 2012 typ.

Medlem

Testade deras VR tracking på nån event för några år sen. Det var riktigt coolt faktiskt. Man kunde mycket lättare kasta saker osv, så ni med PSVR2 kommer få en bra upplevelse på det

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Kul för Tobii!
Skulle vara kul med ett teknikdemo för tekniken.

Fruktansvärt irriterad över att det inte går att förboka PSVR2 än, sjukt att man ska behöva spamma F5 ända fram till releasen.
Webhallen tar inte emot förhandsbokningar innan de vet tillgång den här gången, vilket betyder att det förmodligen inte går att boka enheten förens strax före release.

Om jag redan visste att jag ville ha en flera år innan release, varför kan jag då inte förboka redan då? Butikerna bryr väl sig inte ett skit eftersom att enheterna förmodligen kommer sälja slut oberoende av när kunden kan beställa dem, men för egen del leder det till rätt mycket stress då man längtat sedan 2012 typ.

Dock är det inte samma tryck på VR, väldigt få som är intresserade av det. Så det är nog lugnt.

Medlem

Instant buy för mig personligen då jag suktat efter ett VR ett tag nu.

Medlem

Fan, jag satt ju med Tobii aktier för sex-sju år sedan. PSVR2 ska bli spännande, hoppas den lever upp till förväntningarna.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem
Skrivet av Arzei:

Fan, jag satt ju med Tobii aktier för sex-sju år sedan. PSVR2 ska bli spännande, hoppas den lever upp till förväntningarna.

Med tanke på att de ligger -42% jämfört med för 5 år sedan så har du nog gjort rätt i att inte behålla dem (detta inkluderat med dagens uppgång på 27%).


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Kul för Tobii!
Skulle vara kul med ett teknikdemo för tekniken.

Fruktansvärt irriterad över att det inte går att förboka PSVR2 än, sjukt att man ska behöva spamma F5 ända fram till releasen.
Webhallen tar inte emot förhandsbokningar innan de vet tillgång den här gången, vilket betyder att det förmodligen inte går att boka enheten förens strax före release.

Om jag redan visste att jag ville ha en flera år innan release, varför kan jag då inte förboka redan då? Butikerna bryr väl sig inte ett skit eftersom att enheterna förmodligen kommer sälja slut oberoende av när kunden kan beställa dem, men för egen del leder det till rätt mycket stress då man längtat sedan 2012 typ.

Tekniken är inte ny sig.
Skillnaden är väll att det från och med nu kommer bli standard även i "billigare" konsument VR.
Vilket kommer ge stöd för tekniken i fler riktiga spel.

För övrigt står min PS5 här hemma och väntar på VR2.. känns dumt att ha köpt en konsol bara för att ha den på hyllan ett år


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Tekniken är inte ny sig.
Skillnaden är väll att det från och med nu kommer bli standard även i "billigare" konsument VR.
Vilket kommer ge stöd för tekniken i fler riktiga spel.
https://youtu.be/eBINRku82hA

För övrigt står min PS5 här hemma och väntar på VR2.. känns dumt att ha köpt en konsol bara för att ha den på hyllan ett år

Min ps5 står typ också bara, men jag vet inte riktigt vad jag väntar på.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Min ps5 står typ också bara, men jag vet inte riktigt vad jag väntar på.

Jag kände mig tvungen att köpa när man fick tillfälle pga bristen och inte vara utan när det väl släpps.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Jag kände mig tvungen att köpa när man fick tillfälle pga bristen och inte vara utan när det väl släpps.

Precis samma här. Och då blev det både series X och PS5.
Men Stray kommer ju den 19e såg jag nu, det är ju något.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Haha såg nu att det även kommer på PC. "Stray is coming to PC via Steam on July 19, 2022. It is also coming to the PS4, and PS5", så än en anledning att låta PS5an ligga och vila.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Hoppas Sony med sitt nya PC-fokus fixar så denna även funkar där. Eller det kanske redan går att ordna med PSVR1?

Medlem
Skrivet av Molotov:

Tekniken är inte ny sig.
Skillnaden är väll att det från och med nu kommer bli standard även i "billigare" konsument VR.
Vilket kommer ge stöd för tekniken i fler riktiga spel.
https://youtu.be/eBINRku82hA

För övrigt står min PS5 här hemma och väntar på VR2.. känns dumt att ha köpt en konsol bara för att ha den på hyllan ett år

Ser riktigt trevligt ut. Man har ju läst en del om det, men knappt sett något om vad det innebär i praktiken.
Väldigt positivt för alla parter och det går nog att göra mycket med tekniken.

Själv så älskar jag min PS5:a, men har nästan svårt att hålla mig ifrån att köpa en Quest 2.
Ska bli riktigt kul nästa vår. Det som oroar mig mest är dock tillgången och ifall den får bakåtkompabilitet eller inte.

Har typ 120 timmar spelade i Horizon: Forbidden West nu och börjar väl bli klar med spelet, nästa blir nog Yakuza:Like a dragon, sedan Cyperpunk.
Jag tror att Dark souls och Horizon har varit ett bra substitut för mig när det kommer till Zelda. Efter att jag övergav Nintendo(efter Wii) så har jag då istället fått vuxen varianten i dessa två spel istället.

Medlem
Skrivet av powerbuoy:

Hoppas Sony med sitt nya PC-fokus fixar så denna även funkar där. Eller det kanske redan går att ordna med PSVR1?

Det går med psvr1 men inget officiellt stöd. Kontroller osv ör bara att glömma så det blir endast head tracking

Inger sagt hur det blir med PSVR2


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

1
Skriv svar