Hur gör ni för att svalka er?

Medlem
Hur gör ni för att svalka er?

Kör en torn fläkt här, svårt att sova med denna värme

Avstängd

Portabel-AC (Wood's 12000 BTU). Se trådämnet på Sweclockers för mer info.

Lägenhetsbyggnader borde investera i gemensam AC för luftventilationssystemen så de kan blåsa in kallare luft på somrarna i tilluftsventilerna i lägenheterna.

Medlem

Bor i en källare.

Medlem

Dricker mer öl

Medlem

Går ner till spelrummet i källaren, svalt och skönt också får man nytta gjord samtidigt.

Medlem

Jag tar en kylklamp och virar in den i en handduk och sen tar jag den och ligger och gosar med den under natten som en nallebjörn. Kyler ner så pass mycket att det blir lättare att somna.

Medlem

Ställer luftpumpen på kyla, värt varenda öre på elräkningen!


signatur

Cause i need to watch things die

Medlem

Springer runt naken

Medlem

Iskall kola, mycket glass och handduk med kallt vatten som jag lägger på kroppen för att sänka temperaturen.

Medlem

AC av okänd modell som skänktes av svärfar. Klarar inte att kyla en hel lägenheten, men vardagsrummet blir en oas.


signatur

Enthoo Evolv ATX | Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Delid 8700K UV 1.100v | NH-D15 | 32GB DDR4 | NVME M2 960 500GB | AG271QG | Gigabyte 1080Ti | R1600T3 Edifier | Sony MDR-1A | Cerberus MK II
Corsair Gaming Sabre Optical | Windows 10 x64 Enterprise 1809 LTSC |

BurningMan på Discord | Gilla Inlägg som är bra!

Medlem
Skrivet av Bunisher:

Jag tar en kylklamp och virar in den i en handduk och sen tar jag den och ligger och gosar med den under natten som en nallebjörn. Kyler ner så pass mycket att det blir lättare att somna.

fasiken, låter bra. får köpa mig en kylklamp

Skrivet av DreaZ:

Springer runt naken

Jag försökte, dom som såg mig i korridoren var mindre nöjda

Skrivet av Ichinin:

Iskall kola, mycket glass och handduk med kallt vatten som jag lägger på kroppen för att sänka temperaturen.

Tack, ska köra det. väldigt tacksam för alla svar 😼

Medlem

Lägger mig i poolen.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av robbis:

Dricker mer öl

Det rätta sättet att svalka av sig för oss vuxna
Barnen kan dricka saft och leka med trädgårdslangen

Medlem

Jag har förvisso AC i sovrummet, men jag brukar alltid ta en varm dusch innan jag går och sover. Yep, INTE duscha kallt, det får motsatt effekt

Körde med hot/cold pack tidigare, de finns i massa olika storlekar och går att återanvända. Vira en handduk runt så det inte blir skador om du haft det i frysen.

Medlem

Har flyttat ut till sommarstugan och inlett en osund relation med vattenslangen. Dagarna då det var 30+ drack jag lättöl/alkoholfritt för att behålla lite mer vätska. För att kunna sova om nätterna har jag alla fönster öppna och myggnät slarvigt upphängda. I natt regnade det dock in i sängen ...

Hemma i stan har jag en AC. Egentligen ganska usel, men den sänker åtminstone luftfuktigheten så att det går att sova.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Installerade Luftvärmepump förra året så det är ok på natten. På dagen ligger jag i Poolen. 🤤

Medlem

De två-tre dagar som det blir varmt brukar jag öppna två fönster för att skapa korsdrag samt slå på två fläktar från olika riktiningar. Kan inte sova i kall temperatur men minskar kanske från fem till tre täcken om det är över 27 grader i rummet.

Medlem

Kall dusch. Lägenheten är runt 25+ så det funkar ändå skapligt. Bor på bottenplan.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Väntar på lägre temperaturer. Jag bor i en etta, taklägenhet med söderläge. Dålig luft cirkulation.
Idag har det regnat så det är bara 20 grader, tar tillvara på det och öppnar alla fönster och försöker få in kall luft.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Medlem

Kryper in i mitt datorchassi

Medlem

Köpte portabel luftkonditionering för typ 15 år sedan. Det fungerar fortfarande och är det enskilt bästa jag nånsin köpt. Skillnaden på att kunna sova och inte är värt varje krona på elräkningen.

Tar ofta en jättevarm dusch, så kroppens kylning jobbar mer


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av AplAy:

Portabel-AC (Wood's 12000 BTU). Se trådämnet på Sweclockers för mer info.

Lägenhetsbyggnader borde investera i gemensam AC för luftventilationssystemen så de kan blåsa in kallare luft på somrarna i tilluftsventilerna i lägenheterna.

Håller med!
I våran Brf är fläktaggregaten i grannhuset, och det sker dessutom inte någon aktiv kylning. Så på sommaren är tilluften runt 27-28 grader, och på riktigt varma dagar 30-31. Helt outhärdligt egentligen.

Ska flytta snart så jag försöker stå ut, men f*n vad jag ogillar oviljan att lösa problemet. Gemensam AC borde till och med vara en del av projekteringen när nya hus byggs eftersom det uppenbarligen är ett problem som många lider av.

För att svara på topic:
Jag har stängt dörrar och fönster så länge utomhustemperaturen är högre än inomhustemperaturen. När det är ungefär samma eller när förhållandet skiftar så blir det tvärdrag på alla möjliga håll och kanter för att kyla ner lägenheten. Sen blir det en del glass, vatten med is, kalla duschar osv för att försöka hålla kroppstemperaturen nere.

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

Tar ofta en jättevarm dusch, så kroppens kylning jobbar mer

Fungerar faktiskt, 30'C känns kallt efter att ha duschat i varmt vatten.

Medlem

Släpper inte in solen. Absolut inte öppet på dagen om temperaturen ute är högre än inne. Korsvädrar någon halvtimme på natten för att kyla ner. Halvtimme för att inte släppa in en massa flygfän. Sen klarar man sig till nästa natt. Om det ändå blir outhärdligt så sänker man kroppstemperaturen genom att hålla handlederna under rinnande kallt vatten någon minut. Det hjälper mycket mer än man kan tro.

Medlem

Har man hus med källare som vi så är inredd källare en gudagåva på sommaren, vi mer eller mindre bor här nere just nu. Annars skulle jag investera i en AC, kanske inte kan kyla ner hela lägenheten men brukar kunna kyla ner ett rum i alla fall.

Gillar sommaren, men när det blir över 30 grader är det fan vidrigt.

Fläktar som går på fullt ös som vanligt. Har aldrig gillat sommaren, verkligen hatar den här värmen. Hösten är och har alltid varit den bästa årstiden!

Medlem

Portabel AC. Köpte förra sommaren, är sjukt nöjd.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Fläktar och gå ut mer


signatur

Allätare

Farornas Konung

Svalkar mitt blekfeta lekamen i ån där jag bor. Har en AC som jag kör som fläkt med.

12
Skriv svar