Bioshock 2-DLC redan på skivan

Robot
Medlem
Bioshock 2-DLC redan på skivan

lol

Medlem
Medlem

De kan släppa all nödvändig info som en update ist för att försöka hitta på en ursäkt som denna.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Medlem

LoL...
...Dåligt


signatur

B lup

Inaktiv

Som några brukar skriva här är företags mål pengar men det betyder inte att det inte kan finnas nån glädje i att göra en maxad upplevelse som andra kan ta del av som vissa utvecklare brukar känna enligt dom själva och att man ska ockra så hårt som möjligt.

Medlem

En av de sämsta trenderna denna generation.

Medlem

Herregud skojar dom eller?


signatur

AYY LMAO

Medlem

Har dem fixat alla buggar än då? Kom 2 patchar precis efter jag köpt det, men de hjälpte inte ett skit. Var bara att avinstallera.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

Kanske dags att höja spelpriserna nu istället så vi konsumenter kan se det verkliga priset på det slutgiltliga spelet istället för att hålla på såhär. Jag menar, spelpriserna har ju egentligen gått ner ganska mycket de senaste 15 åren. PC-spel kostade även då typ 400 spänn vilket de även gör i dag. Konsolspel kostade typ 6-700 kronor vilket de nästan gör i dag. Nä, höj priserna istället så kan vi konsumenter redan vid köptillfället avgöra om det är värt att köpa spelet eller inte!


signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

Medlem

Jag förstår inte poängen med DLC som släpps så gott som direkt efter titeln. Släng in det på skivan och låt folk få spela det gratis.

Okej om det kommer efter lång tid som exempelvis DLC som kom till GTA men det här är bara snålt.


signatur
Medlem

Vilken bra ursäkt, eller vänta nu. Vad skyllde dom på egentligen?

Loads of bs enligt mig.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Vad fn? Om det redan ligger med, då är det väl inte dlc? Detta var ta mig tusan lägre än glocalnet.

Medlem
Medlem
Skrivet av Pooslice:

Vad fn? Om det redan ligger med, då är det väl inte dlc? Detta var ta mig tusan lägre än glocalnet.

Oh, snap!

Jag är inte så negativ mot DLC egentligen, men ser det helst som Expansion på skiva (om det finns tillräckligt med innehåll dvs).

Det här var dock rent svinigt. Sälja ett spel för 500-700 och sedan ta ytterligare betalt för att komma åt något som redan finns där.

Medlem

Man har ju betalat för innehållet på skivan, varför ska man då betala mer för något man redan betalat?

Medlem

Sunket att använda splittring av spelarbasen som ursäkt.
det blir det ju ändå så småningom. Löses väldigt enkelt med patchar.

Tusentals spelare springer runt med episka föremål i wow men inte jag. Orättvist lägger ju lika mycket pengar som de + ett par timmar.
Nä nu får ni lägga ner blizz =D

Medlem

De vill med andra ord ha betalt två gånger för innehållet på skivan. Vilken snikenhet.

Medlem

Kul att se att Lasse Åberg är med i spelet i alla fall.

Medlem

Eftersom datan redan ligger på skivan, som man alltså betalt för, så borde det väl vara okay att låsa upp innehållet själv? (Nu inser jag att det antagligen inte är möjligt utan de där få kilobyten som antagligen är någon nyckel, men ändå...)

Oj då, finns säkert någon som kommer att försöka få tag på materialet på något sätt...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv

Måste vara komprimerat med en avancerad kombination av .zip, .rar, .7z m.m.
Nä, men denna utvecklingen börjar bli rätt löjlig.

Medlem

Så man ska alltså betala för nånting man redan har köpt... errrh.

Det här är ett perfekt exempel på varför vi måste bojkotta DLC´s innan det blir ett allmänt accepterat fenomen hos spelutvecklarna.

Medlem

Eller så kan vi också bojkotta utvecklarna så dem inte får någe pengar alls för att lägga energi på något så onödigt dravel, det iofs så förlorar man ju spelen men dem bör lära sej en läxa allt.

Inaktiv

Asså spelindustrin har ju gått över gränsen....
ta ett ps3 spel te.x nypris ibland 799:- sen ska du betala DLC på det också för några hundra ? Vad är det för jävla fel på dem ?

LÄGRE PRIS --> MER FÖRSÄLJNING ! FATTA !

Medlem

Hängt på BioShock/BioShock 2 2K-forumet sedan 2007, och följer det mesta där.
Denna debatt har, tro det eller ej, en mängd anhängare som står bakom 2K och yttrar kommentarer som "Du skall vara tacksam att de gjort spelet för oss, och de får göra vad de vill."

Man blir rädd, men motståndarna till detta lurendrejeri som nu pågår har tungt artilleri de med.
En advokat har gett sin syn på det hela, så nog är det liv i luckan.

Intresserade av tråden i fråga?
Ta en titt här: http://forums.2kgames.com/forums/showthread.php?t=63853


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Medlem
Skrivet av pennywise:

Kul att se att Lasse Åberg är med i spelet i alla fall.

Dagens garvböl, tack för den!


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Uselt!
DLC är helt okej, underbart, så länge det tillför något nytt till spelet!
Fler banor, mer vapen, ny kampanj och annat (expansion), men att låsa material på skivan och sen låsa upp är skrämmande. Samma modell av arbete som EA gjorde med Assasins Creed 2, plocka bort material och sälj det senare. Tur att jag iaf är smart nog att inte köpa deras spel på release utan köper det beg. eller när det är billigt, inte ett öre extra ska de få av mig iaf...

Men folk köper det ju bevisligen, med nöje, vilket tyder på att en stor del av spelarbasen inte tänker alltför långt tyvärr.

Medlem
Skrivet av AkirA:

Hängt på BioShock/BioShock 2 2K-forumet sedan 2007, och följer det mesta där.
Denna debatt har, tro det eller ej, en mängd anhängare som står bakom 2K och yttrar kommentarer som "Du skall vara tacksam att de gjort spelet för oss, och de får göra vad de vill."

Hahhaa, ja såklart man blir rädd, dem är ju förfasen hjärntvättade allihop!

12
Skriv svar