Ubisoft stänger "online-tjänster" för en rad äldre spel i september

Robot
Ubisoft stänger "online-tjänster" för en rad äldre spel i september

Vilket inkluderar en del "DLC" för vissa spel på pc.

#Ubisoft, #nyhetstips


Medlem

Det här är varför jag undviker att köpa single-playerspel som har always online som krav.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

International
Man of Mystery

Oj, Splinter Cell Blacklist känns ju inte jättegammalt ? Men jag har åas aldrig brytt mig om multiplayer-delen där


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

De kan ju ta och släppa ett nytt Splinter Cell innan de dödar det föregående...

Avstängd

Ubisoft känns mindre relevanta för varje dag som går

Skrivet av bluenephilim:

Oj, Splinter Cell Blacklist känns ju inte jättegammalt ? Men jag har åas aldrig brytt mig om multiplayer-delen där

Det är väl en 9 år gammalt vid det här laget.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Ja man kan väl inte hålla igång servrar hur länge som helst. Speciellt inte om det är väldigt få spelare.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Dom lär väl patcha om det har always online nu, som krav. Så det kan leva vidare som SP, för evigt


signatur

Ingen konsoll, men lurar på en PS5, eller nya Xbox.

Medlem

Det borde vara något lagkrav på att när en förläggare eller utvecklare lägger ner servrarna för spel man måste ha betala för att spela så måste dom släppa servermjukvaran till offentligheten.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Ja man kan väl inte hålla igång servrar hur länge som helst. Speciellt inte om det är väldigt få spelare.

Så är det, men det känns konstigt att man inte kan ladda ner DLC till vissa spel längre.

Ubisoft borde ha en bättre metod att pensionera gamla spel.

1
Skriv svar