Här är introsekvensen för Cyberpunk Edgerunners-serien på Netflix

Robot
Här är introsekvensen för Cyberpunk Edgerunners-serien på Netflix

I september återvänder vi till Night City.

#Cd-projekt-red, #Cyberpunk-2077


Geeks Gaming

Oj, inte alls vad jag hade förväntat mig!

Hade föreställt mig en något mörkare presentation men denna var ju väldigt hurtig

Inget ont om Franz Ferdinand men låten kändes mer NHL22 än cyberpunk

CDPR tappade totalt bort mig genom att släppa ett så genomuselt spel, dessutom var det surt att slänga 700:- i sjön, så det finns inget incitament att alls följa vad dom sysslar med. Sedan kan man fråga sig själv vad för slags story som kan vara intressant att berätta i Night City som inte har gjorts förr. Man har ju inget att luta sig mot förutom en "spännande stad i framtiden".


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

De tappade mig med valet av anime som stil.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

CDPR tappade totalt bort mig genom att släppa ett så genomuselt spel, dessutom var det surt att slänga 700:- i sjön, så det finns inget incitament att alls följa vad dom sysslar med. Sedan kan man fråga sig själv vad för slags story som kan vara intressant att berätta i Night City som inte har gjorts förr. Man har ju inget att luta sig mot förutom en "spännande stad i framtiden".

Nu har jag inga förväntningar på serien (även om jag gillade spelet riktigt mycket) men hur menar du att det inte går att berätta intressanta historier i en cyberpunk miljö?

Cyberpunk som genre öppnare ju för oerhört intressanta och djupa berättelser, och just Cyberpunk 2077 som märke är mer detaljerad och expanderad än någon annan värld inom genren iom att det hämtar källmaterial från 30+ år av böcker iom bordsrollspelet.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Huh. Akira Yamaoka(Silent Hill m.m) gör musiken till serien, hade jag missat. Intressant.

Introt var väl sisådär.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Inaktiv

Jag tycker introt var rätt fränt om än lite långt kanske men fick lite vibbar från bl a Cowboy Bebop. Hade glömt bort denna serie sedan jag såg trailern för en månad sedan men peppen är återuppväckt.

Skrivet av Soulless:

Nu har jag inga förväntningar på serien (även om jag gillade spelet riktigt mycket) men hur menar du att det inte går att berätta intressanta historier i en cyberpunk miljö?

Cyberpunk som genre öppnare ju för oerhört intressanta och djupa berättelser, och just Cyberpunk 2077 som märke är mer detaljerad och expanderad än någon annan värld inom genren iom att det hämtar källmaterial från 30+ år av böcker iom bordsrollspelet.

Jag menar att CDPR inte är rätt studio för detta spel; det är så mycket fel.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Jag menar att CDPR inte är rätt studio för detta spel; det är så mycket fel.

Ok, men detta handlar ju om en tv-serie...


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Skrivet av Soulless:

Ok, men detta handlar ju om en tv-serie...

Jag vet


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar