Neil Druckmann ställer sig bakom Ron Gilbert i försvar mot toxiska fans

Avstängd
Skrivet av zevile:

Vem är denna "hybristomten Cuckmann"? Länka gärna till dessa twitterinlägg där denna person får "total psykos och meltdowns". Låter som en intressant läsning och jag vill också försöka ge denna "cuckmann" en diagnos.

Förstår inte hur man kan ha missat detta, var en stor grej när TLOU2 släpptes. Folk som inte ens är intresserade av gaming såg t.om hur han skämdes ut sig på Twitter och överallt på nätet.

Medlem

"Det finns inga bevis" skriver någon. Kan vara för att bevis inte i normala fall visas upp för allmänheten till höger om vänster? När någon skickar dödshot mm till någon annan så tycker jag att det ska hållas på en säker nivå. Så att ingen oskyldig råkar ut för något. Alla som gör något kriminellt tycker jag borde få en stängd rättegång. Om inte ett sänkt straff eftersom en hög med hatiska människor är en stor del av ett straff. Man tvingas förmodligen flytta mm mm. Tex en person snattar godis för 200kr och sen får sin bild mm upplagd så att 1000 tals människor vet vem man är. I ett sånt fall så är redan straffet högre än det olagliga personen har gjort. I slutändan så kan det bli att personen får pengar istället för att behöva betala böter. På grund av flytt ny identitet jobb mm.

Medlem
Skrivet av General White:

Förstår inte hur man kan ha missat detta, var en stor grej när TLOU2 släpptes. Folk som inte ens är intresserade av gaming såg t.om hur han skämdes ut sig på Twitter och överallt på nätet.

Om det var en så "stor grej" så borde du enkelt kunna länka till vad han sade som var så skamligt?
Nåt som är pinsamt är när vuxna människor är så upprörda över ett tv-spel att dom kallar spelskapare för "cuck" och annat trams. Återigen - du är en del av problemet som denna artikel hänvisar till. Att det ens ska behöva en diskussion om detta.

Medlem

Helt rätt att markera mot dessa rövhattar till människor.
Riktigt patetiska individer som håller på så här.

Druckmann däremot gick själv lite över gränsen kring Last of us 2 då han även börja väsa åt folk som gav valid kritik och inte hotade eller hatade på honom på något sätt.
Han gick till och med ut och bad om ursäkt själv för att han drogs in i cirkusen.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Avstängd
Skrivet av zevile:

Om det var en så "stor grej" så borde du enkelt kunna länka till vad han sade som var så skamligt?
Nåt som är pinsamt är när vuxna människor är så upprörda över ett tv-spel att dom kallar spelskapare för "cuck" och annat trams. Återigen - du är en del av problemet som denna artikel hänvisar till. Att det ens ska behöva en diskussion om detta.

Du vet om att du befinner dig på en spelsite, eller?

Medlem
Skrivet av General White:

Du vet om att du befinner dig på en spelsite, eller?

Din poäng?

Medlem

Ja, internet troll, hatare och de som följer strömmen av negativ kritik finns det gott om. Jag har börjat lära mig sortera ut de rätt snabbt, vilket har gjort saker och ting på nätet så mycket trevligare.

Men se upp, de finns överallt. Kan till och med anta utan att läsa kommentererna här, att det är vilda "diskussioner" angånde The Last of Us Part II eller Neil Druckman, bara genom att han nämndes i artikeln. Men vem vet, jag kanske blir positivt överraskad. när jag läser kommentererna....

Medlem

Säga vad man vill om Druckmann men han lyckas ständigt provocera och skapa debatt

Jag är i skrivande stund igång med att spela om TLOU2 och tycker fortfarande att det är ett jävligt bra spel! Även om en del av valen som Naughty Dog tog gällande storyn inte faller mig helt i smaken. Jag spelade det första gången ett halvår efter release och hängde inte med i all kontrovers kring spelet när det kom. Den uppfattningen jag har är dock att Druckmann definitivt har poänger, men att han drog alla fans som kom med negativ kritik över en kam.

Att klumpa ihop folk som kommer med berättigad och välformulerad kritik, med folk som hotar och trakasserar spelutvecklare och kalla samtliga ”toxic fans” - det är inte riktigt rättvist.
Är man utvecklarens representant och ansikte utåt ska man kunna skilja på dessa saker för annars skapar man bara onödiga problem för sig själv. Detta verkar Druckmann fått lära sig den hårda vägen och även bett om ursäkt för.

Man kan vara ett fan av Naughty Dog och deras spel men samtidigt kritisera både studion och spelen. Så länge det framförs på ett vuxet sätt.

Hot, trakasserier och liknande hör givetvis inte hemma någonstans. Det är bara pinsamt att folk sänker sig till den nivån över ett spel. Man kan vara arg och besviken men vad fan, att hota och skicka bilder på sin k*k? Det är bara så jävla lågt och pinsamt av en vuxen människa.

Medlem
Skrivet av Knalle:

Säga vad man vill om Druckmann men han lyckas ständigt provocera och skapa debatt

Jag är i skrivande stund igång med att spela om TLOU2 och tycker fortfarande att det är ett jävligt bra spel! Även om en del av valen som Naughty Dog tog gällande storyn inte faller mig helt i smaken. Jag spelade det första gången ett halvår efter release och hängde inte med i all kontrovers kring spelet när det kom. Den uppfattningen jag har är dock att Druckmann definitivt har poänger, men att han drog alla fans som kom med negativ kritik över en kam.

Att klumpa ihop folk som kommer med berättigad och välformulerad kritik, med folk som hotar och trakasserar spelutvecklare och kalla samtliga ”toxic fans” - det är inte riktigt rättvist.
Är man utvecklarens representant och ansikte utåt ska man kunna skilja på dessa saker för annars skapar man bara onödiga problem för sig själv. Detta verkar Druckmann fått lära sig den hårda vägen och även bett om ursäkt för.

Man kan vara ett fan av Naughty Dog och deras spel men samtidigt kritisera både studion och spelen. Så länge det framförs på ett vuxet sätt.

Hot, trakasserier och liknande hör givetvis inte hemma någonstans. Det är bara pinsamt att folk sänker sig till den nivån över ett spel. Man kan vara arg och besviken men vad fan, att hota och skicka bilder på sin k*k? Det är bara så jävla lågt och pinsamt av en vuxen människa.

Yes dock insåg han sitt misstag och gick senare ut, iaf på twitter, och bad om ursäkt.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av SunShine:

Yes dock insåg han sitt misstag och gick senare ut, iaf på twitter, och bad om ursäkt.

Exakt! Vilket jag också påpekade i mitt inlägg

Medlem

Folk är verkligen dumma i huvudet.

Skriv svar