Cuphead-expansionen Delicious Last Course släppt

Robot
Cuphead-expansionen Delicious Last Course släppt

Efter många förseningar, nu äntligen på PC.

#Delicious-Last-Course, #cuphead, #expansion


Medlem

Äntligen! Älskar Cuphead!

Medlem

Gillar det samtidigt som jag hatar att dö sjuttioelva gånger per bana.


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

Stort fan av Cuphead. Det är ett spel jag gillar att nöta vidare på även om jag dör åttioelva gånger på nån boss.


signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

Medlem

Nästan rogivande nötande i detta tack vare att nertiden mellan försöken är nära noll. Draken och mr. Dice hade jag mest problem med. Billigt DLC så jag antar att det inte är jättemånga nya bossar, men ser fram emot det som ges.

Medlem

Sjukt kul. Ett av mina absoluta favoritspel.

It's not a lake, it's an ocean

Älskar designen! Men gameplay är ju ack så repetitivt.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

ZF
Medlem

Dom kunde ju kanske variera gameplay med en ny figur med helt andra förmågor. Som Shovelknight gjorde.

Sporkman? En närstridsfigur naturligtvis.

Medlem
Skrivet av ZF:

Dom kunde ju kanske variera gameplay med en ny figur med helt andra förmågor. Som Shovelknight gjorde.

Sporkman? En närstridsfigur naturligtvis.

Ms Chalice är just det, nästan som att lära om spelet på nytt.

Medlem

Shit va kul detta var igen. The Howling Aces var ju t.ex. klockren. Men jag håller med alla som säger att det kunde varit mer innehåll.

Medlem

Jag gillar spelet men jag är så dålig på det så har knappt kommit någonstans. 😅😅


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Kört igenom hela nu med kidsen. Hade aldrig klarat utan dom. Båda är helt sjuka på Cuphead och har S-rankat alla banor på Expert och även klarat Pacifist. Vi tre är i alla fall eniga att DLC:t är extremt välgjort och värt varenda spänn. OM man älskade första spelet dvs. Fortfarande exceptionellt svårt.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Ruffles:

Älskar designen! Men gameplay är ju ack så repetitivt.

Det här är nog första gången jag ser någon säga Cuphead av allt är repetitivt. Det enda sättet det är en sanning är om man anser att slåss mot bossar alá Megaman är repitivit. Men varje boss är väldigt unik som kräver ny typ av strategi att besegera.

Njae. Det är verkligen inte repetitivt. Men tycker man det gillar man nog inte hela "springa runt i 2D och panga på fiender"-genren.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av uberpwnage2.0:

Det här är nog första gången jag ser någon säga Cuphead av allt är repetitivt. Det enda sättet det är en sanning är om man anser att slåss mot bossar alá Megaman är repitivit. Men varje boss är väldigt unik som kräver ny typ av strategi att besegera.

Njae. Det är verkligen inte repetitivt. Men tycker man det gillar man nog inte hela "springa runt i 2D och panga på fiender"-genren.

Det första Cuphead har ju plattformsnivåer också som är rätt platta och trista, inte bara bossar (som det först var tänkt). Gameplay är repetitivt. Hoppa, skjuta, hoppa, skjuta.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Moderator | Testpilot
Skrivet av Ruffles:

Det första Cuphead har ju plattformsnivåer också som är rätt platta och trista, inte bara bossar (som det först var tänkt). Gameplay är repetitivt. Hoppa, skjuta, hoppa, skjuta.

Det är säkert 90-95% bossar i basspelet. Run n gun banorna är inte spännande, men de är också en otroligt liten del av upplevelsen. Tycker man de är repititiva (vilkte de flesta gör) skulle jag ändå vilja säga att hela spelet inte är det - just på grund av det jag skrev tidigare.

Bossarna är otroligt olika, även de som är av den varianten när man är i en flygande farkost.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av uberpwnage2.0:

Det är säkert 90-95% bossar i basspelet. Run n gun banorna är inte spännande, men de är också en otroligt liten del av upplevelsen. Tycker man de är repititiva (vilkte de flesta gör) skulle jag ändå vilja säga att hela spelet inte är det - just på grund av det jag skrev tidigare.

Bossarna är otroligt olika, även de som är av den varianten när man är i en flygande farkost.

Vi kanske talar förbi varandra. Bossarna är inte repetitiva, sättet man bekämpar dem på är det. Jag hade gärna sett mer variation i detta gameplay.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Moderator | Testpilot
Skrivet av Ruffles:

Vi kanske talar förbi varandra. Bossarna är inte repetitiva, sättet man bekämpar dem på är det. Jag hade gärna sett mer variation i detta gameplay.

Alltså, jag fattar. Men det är ju inget man kommer ifrån med den här typen av spel heller. Då är det ju inte Cuphead det är fel på. Megaman, Jazz Jackrabbit och liknande titlar har ju "samma problem".

I Megaman t ex väljer man ju bara den kraft en boss är svag mot, håller in en knapp och siktar - om man ska dra det till sin spets.

Och jag tycker inte alls sättet man bekämpar dem blir repititivt. Som du själv erkänner är bossarna väldigt unika i sitt utseende men också i sina mönster. Då spelar det verkligen ingen roll om jag skulle använda mig av samma vapen genom hela spelet. Deras mönster är så olika att ingen bossfight känns som den andra, därav blir det inte enformigt. Jag kan som inte springa, hoppa och skjuta på samma sätt mot varje boss.

Det finns också tonvis med vapen (ännu fler i DLC) för att bekämpa bossarna på olika sätt. Men det är ju klart. Tycker man det blir enformigt utifrån sina egna förmågor (springa, skjuta, hoppa, dash, parry, ducka) så spelar väl bossarna inte så stor roll - men det känns som ett konstigt tankesätt. Inget annat spel i 2D run and gun-genren gör det bättre.

Vad för typ av variation hade du velat se?

EDIT: Om det skulle vara så att du fortfarande pratar om run and gun - ja de är enformiga oavsett. Men spelet i stort är det verkligen inte på något plan.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av uberpwnage2.0:

Alltså, jag fattar. Men det är ju inget man kommer ifrån med den här typen av spel heller. Då är det ju inte Cuphead det är fel på. Megaman, Jazz Jackrabbit och liknande titlar har ju "samma problem".

I Megaman t ex väljer man ju bara den kraft en boss är svag mot, håller in en knapp och siktar - om man ska dra det till sin spets.

Och jag tycker inte alls sättet man bekämpar dem blir repititivt. Som du själv erkänner är bossarna väldigt unika i sitt utseende men också i sina mönster. Då spelar det verkligen ingen roll om jag skulle använda mig av samma vapen genom hela spelet. Deras mönster är så olika att ingen bossfight känns som den andra, därav blir det inte enformigt. Jag kan som inte springa, hoppa och skjuta på samma sätt mot varje boss.

Diskrepansen mellan designen (som jag älskade) och gameplay (som jag inte klickade alls med) blev stor. Jag hade helt enkelt inte kul med det, inte så mycket mer med det. Och nej, det är inget fel på spelet för det.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

1
Skriv svar