Finns det några bra tennis spel?

Medlem
Finns det några bra tennis spel?

Som många sitter jag framfor TV'n och följer Wimbledon..

Tänkte mig att det vore roligt att testa spela tennis på PC!
Lite överaskande finns det otroligt få spel att välja mellan...

Det senaste som ser något ok grafiskt ut är "Tennis World Tour 2", men med recentioner som ex:
"The card system makes this game even worse than the first game. Activate cards in online matches and boost your players stats OR lower your opponents stats! This isn't skill and doesn't belong in a tennis game."

Några tips?

Eller toppen kanske var Wii Sports? Fina minnen...

Avstängd

Matchpoint kommer ut om 2 dagar till game pass. Sen om det är bra spel eller inte har jag inte en aning

Frilansare

Håller fortfarande Top Spin som det bästa, men har i ärlighetens namn inte testat många efter det. Oklart om det går att då tag på till pc - jag körde det på original-Xbox. Men kanske inte håller grafiskt. Uppföljarna vet jag inte mycket om.

Medlem

Det går rykten om att Top Spin 5 är under utveckling. Fyran kom ut under PS3/X360-tiden, så det var ju ett tag sedan, men de är de överlägset bästa tennisspelen imo.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

En väldigt gammal lista men här är i alla fall en topp-10 videospeltennistitlar (inklusive bordtennis!).


signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

Medlem

Super Tennis till SNES var bra.

Medlem

Pong


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Redaktör
Skrivet av fejksson:

Matchpoint kommer ut om 2 dagar till game pass. Sen om det är bra spel eller inte har jag inte en aning

Recension är på gång! Kommer på releasedagen.

Annars är Top Spin 4 fenomenalt. Vi körde det hos en kompis för några månader sen, fortfarande kul. Men det gamla 360-liret funkar tyvärr inte på nyare Xboxar. :/


signatur
Medlem

SEGA borde göra ett Virtua Tennis 5, gillar verkligen den serien men 4an är över 10 år gammal och går inte ens att köpa på Steam längre.

Medlem

Inte tennis men bordtennis.
Eleven table tennis, gjorde att jag kastade ut pingisbordet och har ALLTID nån att spela mot


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Ingenting har toppat Virtua Tennis 3 skulle jag påstå. En hel del recensioner på Steam påstår att Tennis Elbow 4 är fantastiskt men har inte testat det själv.

Medlem

Virtua Tennis har man spelat sjukt många timmar, Helst det som kom till Dreamcast, Finns inte ett bättre tennis spel, underbar kontroll mm.

Körde 3 en hel del på pc också.

https://archive.org/details/virtuatennis3_201912

Medlem
Skrivet av zogez:

Virtua Tennis har man spelat sjukt många timmar, Helst det som kom till Dreamcast, Finns inte ett bättre tennis spel, underbar kontroll mm.

Hade turen att först spela Virtua Tennis i arkadhall när det kom ut runt år 2000. Hade sedan riktigt roligt att spela både ettan och tvåan till DreamCast både med och mot kompisarna. Och har även trean till Xbox 360. En fin spelserie. Det första Mario Tennis till N64:an gillar jag också, just eftersom det känns väldigt mycket som Virtua Tennis med Mariokaraktärer, medan senare Mario Tennis-spel blev mest trams tycker jag som bara vill spela tennis liksom. Kan dessutom rekommendera Rockstars Table Tennis till Xbox 360 och, fastän det inte är ett tennisspel, Segas Beach Spikers till GameCube.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Inte tennis men bordtennis.
Eleven table tennis, gjorde att jag kastade ut pingisbordet och har ALLTID nån att spela mot

Japp, Eleven table tennis är bordtennis på riktigt. 🏓👌

Till PC håller Virtua Tennis 4 fortfarande, 4k 60 fps ser riktigt bra ut. Sen är de 3 bästa med, Nadal, Djokovic och Federer. Speciellt kul att spela dubbel med kompisar, 2 mot 2. 👍 Lätt att komma igång för nybörjare men har riktigt djup för de som spelat länge.

Sista Top Spin, 4(?), är dock det bästa tennisspelet simuleringsmässigt men tror inte att det finns till PC?

PS @Mortyman: Ja, just det, Rockstar Table tennis till X360 är riktigt, riktigt bra. 👌Synd att det aldrig kom till PC.

Medlem

Jag är HELT ointresserad av sport. På nivån att jag när fotbolls VM är slut fäller kommentarer som "huh har det varit VM?". Men... Det finns två sportspel jag vill ha en uppföljare till. Top Spin och Sensible Soccer. Match point ser intressant ut. Till och med förinstallerat på game pass.

Medlem

AO Tennis 2 har fått bra betyg från svenska kritiker, inte testat själv dock.


signatur

Samlade recensioner av spel från svenska kritiker: spelkritik.se
Kolla även in mina egna spel: rabbel.se och shikakuofthe.day

Medlem
Skrivet av fejksson:

Matchpoint kommer ut om 2 dagar till game pass. Sen om det är bra spel eller inte har jag inte en aning

Finns ett demo av Matchpoint man kan ladda ner på Steam.

Som man längtar efter ett eventuellt Top Spin 5.
Om ryktena nu stämmer hoppas jag verkligen på en PC-release.

Medlem

För tennis-nördar som föredrar en mer realistisk/simulerad representation av sporten är det Tennis Elbow 2013 med inofficiella modar som gäller, t.ex. https://www.managames.com/Forum/topic29-32982.php

Emellanåt blir jag lurad när jag letar på Youtube efter match-highlights på riktiga TV-matcher och får upp "reenactments" gjorda i spelet.

Personligen föredrar jag Super Tennis på NES (Hiro's inside out backhand med topspin är mitt go-to-slag) eller Dream Match Tennis Pro, http://www.bimboosoft.com/DMTP/, som jag för flera år sedan spelade frekvent mot spelare online.

Medlem

Virtua Tennis 2. Vet inte om det finns till PC, men det är ett mästerligt spel.

Medlem

Men om man "bara" har en playstation4 då? Hörde det formatet var hyfsat stort. Köppte world tour 2.. Jösses va stelt det var. Har bara kört virtua tennis 1 och 2 innan

Medlem

Mario tennis aces till switch är överlägset. Enkelt onlinesystem, rent gameplay och ren skill.

1
Skriv svar