Red Dead-remaster påstås ha skrotats, efter GTA-trilogins misslyckande

Robot
Red Dead-remaster påstås ha skrotats, efter GTA-trilogins misslyckande
Medlem

Om det hade varit samma skräpkvalité som GTA-trilogins remaster så är det väl lika bra att det skrotas, om inte så är det jäkligt synd att de skrotar nåt som faktiskt hade kunnat vara trevligt (hade väldigt gärna spelat Red Dead Redemption på PC) bara för att de misslyckades med något som de var extremt jäkla slappa med. Onödigt. Problemet var ju aldrig att de gjorde remasters utan att de gjorde usla remasters.

Medlem

GTA trilogin var en urkass remaster, folk köper inte det och nu gnäller de för att folk inte vill köpa deras skräp? Idioter.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Ftmch:

Om det hade varit samma skräpkvalité så är det väl lika bra att det skrotas, om inte så är det jäkligt synd att de skrotar nåt som faktiskt hade kunnat vara trevligt (hade väldigt gärna spelat Red Dead Redemption på PC) bara för att de misslyckades med något som de var extremt jäkla slappa med. Onödigt.

^ This. Hade gärna sett RDR1 på PC så man kunnat lira igenom det å hade säkert genererat en hel del sales. Är ju en sak att ta ett spel som redan finns till plattformar x, y och z, jämfört med att skapa en remake som då släpps på ny plattform (PC). Ingen lust att skaffa gamla konsoler för att lira gamla bra spel. Nåja, borde väl kolla om det finns att lira på emulator, men äh, har backlogg så det räcker å blir över

Gnällkuk

Kan ju varit så att man skrotat nuvarande planerna och eventuella arbetet som påbörjats. Det är ju helt sjukt hur man ger uppdraget till en studio som bara gjort dåliga portar till mobil tidigare och som dessutom inte kunnat eller bara skitit i att fixa buggarna som fanns där.

När trilogin kom så var ju SAMMA buggar från deras kassa mobilportar även med i "Pc-versionen". För mig är det helt obegripligt hur man kunde lämna ut detta till dessa utvecklare och sedan besluta att dessutom släppa skiten. Rockstar har man ju ändå rätt högt förtroendevärde sett till kvalitén på spelen de släppt genom åren så att komma med det här skräpet och att någon dessutom tyckte att "Ja, men vad bra! Det här släpper vi!" är ju något av det mer märkliga besluten genom åren någonsin. Rockstar är ju inte direkt kända för att släppa spel på löpande band.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Ja det finns få remasters som jag känner är vettiga, än mindre remasters på äldre spel. Det folk vill ha är remakes men de kostar mer.

Medlem
Skrivet av Mirage:

GTA trilogin var en urkass remaster, folk köper inte det och nu gnäller de för att folk inte vill köpa deras skräp? Idioter.

1) Ingen från Rockstar har gnällt, läs artikeln.
2) ”Folk köpte inte remastern” https://www.videogameschronicle.com/news/gtas-remaster-trilog...

Medlem

Skulle gott och väl nöja mig med en FPS-boost patch till båda spelen. Även om RDR1 har några år på nacken nu så ser det fortfarande relativt bra ut när man lirar på en Xbox Series X (alt Xbox One X).

Medlem

Skulle dom faktiskt ansträngt sig och gjort bra remasters, eller tillochmed remakes, så skulle ju folk köpt det. Trilogin dom släppte kändes som en samling dåliga mods.


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem

Spelade igenom det på Xboxet. Ser fortfarande väldigt fräscht ut (XSX)

Medlem

Ser som nämnt jäkligt bra ut på Series X redan så en remaster känns helt onödig.

Medlem

Blir så när man fuskar genom att porta en mobil port.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Varför göra en remaster på ett redan rysligt bra spel. Skit i remakes/remasters och satsa på nytt istället. Spelen håller måttet än idag enligt min mening. Lägg hellre tid på GTA6 och Red Dead 3 eller något nytt IP...

Avstängd

Rockstar är så jävla out of touch med sitt community.

Medlem

Bra, lägg pengarna på att göra någonting nytt förfan.


signatur

- pixelfantast

Inaktiv

Syns om det stämmer, förutsatt att det inte vara samma skit som GTA trilogi-skiten. Jag spelar RDR2 just nu och hade gärna fått spela RDR igen. Som några nämnt tidigare är grafiken fortfarande rätt bra för sin ålder men om det hade rullat i stadiga 60 fps hade det varit så sjukt mycket trevligare upplevelse idag.

Medlem

Är det här nyheter? Den läckaren har aldrig talat sanning en enda gång..

Medlem
Skrivet av fejksson:

Rockstar är så jävla out of touch med sitt community.

Vem är du?


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Vart är ”nextgen”-patchen till RDR2? Något annat behövs inte.

Medlem

RDR 1 skulle vara en väldigt enkel remaster. 80% av kartan finns ju i RDR 2 samt andra resurser. Största arbetet tror jag är att återskapa mellansekvenser men använda inspelade röster från RDR1.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Avstängd
Skrivet av FejkFejksson:

Vem är du?

Aj då

Gött!
Betydligt bättre att de fokuserar på nya spel än att fastna i det förgångna.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Vem är du?

Skrivet av fejksson:

Nu väntar vi bara på RealFejksson så får ni slåss om titeln.

Medlem

Gör en remaster av Bully istället!

Medlem

Självklart så gör dom bara det billigaste nu eller inte ens det. Troligen så kommer dom att lägga ner ordentligt med pengar på GtaVI Online iaf. Så när den kommer så blir det de nästa jag köper från dom kanske. Allt annat från dom kommer säkert att prioriteras väldigt lågt.

Medlem
Skrivet av Tamazin:

^ This. Hade gärna sett RDR1 på PC så man kunnat lira igenom det å hade säkert genererat en hel del sales. Är ju en sak att ta ett spel som redan finns till plattformar x, y och z, jämfört med att skapa en remake som då släpps på ny plattform (PC). Ingen lust att skaffa gamla konsoler för att lira gamla bra spel. Nåja, borde väl kolla om det finns att lira på emulator, men äh, har backlogg så det räcker å blir över

Vill man, så kan man... 😜
*Host!!* ps3 emulering *Host!!*

Avstängd

Om de lägger ned planerna på fler remasters så är det ju bara ett erkännande och konstaterande att de inte är kapabla att göra ens ett halvbra jobb. "Vi erkänner att vi är odugliga" pretty much.

Medlem

Bra lägg all personal och pengar på göra renodlande ramakes istället det vad folk vill ha.

Medlem
Skrivet av ninjalulz:

Skulle gott och väl nöja mig med en FPS-boost patch till båda spelen. Även om RDR1 har några år på nacken nu så ser det fortfarande relativt bra ut när man lirar på en Xbox Series X (alt Xbox One X).

Same. Jag hade varit nöjd att kunna spela igenom spelen på nuvarande konsol (PS5) i stabila 60fps.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Ska undvika rockstar spel i framtiden om det inte fått en stadig recension.
Såg på youtube på gta trilogy remastern hur bilar föll genom kartan, texturer försvann o spelet kraschade ofta.
Det var som rockstars studio hade noll QA testning.

12
Skriv svar