Någon har analyserat Starfield-trailern och skapat en karta över dess universum

Robot
Någon har analyserat Starfield-trailern och skapat en karta över dess universum

Börja planera dina warp-hopp redan idag.

#Bethesda, #Starfield


Medlem

Snacka om engagemang

Medlem

Hypen dog helt av starfield efter presentation. Såg så B ut.


signatur

The King is Back

Medlem

Ser fruktansvärt mycket fram emot detta.

Medlem
Skrivet av robbis:

Ser fruktansvärt mycket fram emot detta.

Detta! Synd på förseningen, men 2023 kommer bli ett bättre år.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Detta! Synd på förseningen, men 2023 kommer bli ett bättre år.

Är nästan lite glad då jag har alldeles för mycket jobb i höst ändå! Och annat att spela ut före Så för mig gör det inget att jag får vänta lite och förhoppningsvis få ett mer polerat spel (eller i bethesda mått mätt, mer mindre buggigt spel)

Medlem
Skrivet av FortuN:

Hypen dog helt av starfield efter presentation. Såg så B ut.

Precis så, B som i Bethesda och BUGGAR...

Medlem

Ingen tråd om Bethesda utan att folk kommer och klagar på buggar eller tjatar om att de ska byta sin spelmotor.

Majoriteten har läst det på internet men aldrig lidit av eller upplevt själv.

Jag la ner över 1500 timmar på Oblivion, hundratals på vardera Morrowind, Fallout 3, Skyrim, Fallout 4, och jag har aldrig haft problem med buggar. Småbuggar som att gubbar grafiskt fastnar lite eller ser konstiga ut, ja självklart finns det, men det finns i alla stora open worldspel, men quest-breaking bugs, aldrig.

Eller jo förresten, det fanns en ökänd bugg på PS3-versionen av Skyrim där det efter knappt 100 timmars spelande allting började gå väldigt sakta och sent, jag minns inte riktigt hur. Det var spelförstörande tills en patch kom.

Sen det här med motorn. Jag förstår verkligen inte vad kritiken gäller. Okej, den är baserad på kod från 20 år sedan som successivt uppgraderats av Bethesda själva, men vad spelar det för roll om det är snyggt och funktionellt?

Bethesdaspel är som simulatorer med tusentals föremål som spelet måste hålla reda på i varje stund. De är levande på ett sätt som inga andra spel är (inklusive andra fantastiska open world så som säg Red Dead Redemption, Kingdom Come och Elden Ring). Detta klarar deras motor galant. Plus att moddare kan motorn utan och innan och det är därmed garanterat att vi kommer få fina moddar även framöver.

Det är tveksamt om Unreal Engine 5 passar en open world simulator som Bethesdas spel. Och många känner till hur mycket problem EA haft med Frostbite på icke-shooters. Vad ska de använda för motor?

Jag tror CD Red bytt till just Unreal engine 5 pga stora problem med sin egen motor i Cyberpunk 2076 som vi alla känner till nu, men Witcher är inte simulatorlik på samma sätt som Bethesdas spel.

Starfield kommer bli GOTY 2023. Kom ihåg att ni läste det här först.


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Ingen tråd om Bethesda utan att folk kommer och klagar på buggar eller tjatar om att de ska byta sin spelmotor.

Nästan alla bittra jävlar som klagar har nog 300h i valfritt Bethesda spel och klagar ändå. BGS har sen Morrowind bara skapat singleplayer GOTYs. Det är bara att ignorera.

1
Skriv svar