God of War: Ragnarök släpps i november!

Robot
God of War: Ragnarök släpps i november!
Medlem

Kommer bli hårt att vänta på PC-releasen.


signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

Frilansare

Mycket trevligt! Boy!

Medlem

Kommer spelet att återigen vara en tagning? Tyckte det bidrog mycket till stämningen och kvaliteten. Trailern ovan hade flera klipp i sig men det kanske bara gäller denna trailern?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Medlem

Yes! Frivecka då. Slipper man sjukanmäla sig

Medlem

Peppen är total!!!!!!!!!!!

Medlem

Gött! Återstår att skaffa en PS5 då..

Medlem

God of War 2018 var en stabil 8:a för min del, saknade minnesvärda bossfajter och tyckte att alla RPG-element (olika stats på rustningar osv.) mest drog ner spelet, medan yxan + Atreus var höjdpunkterna.

Hoppas Ragnis blir ett lika stort kliv framåt som God of War 2 var jämfört med originalet!

Medlem

Där var den hösten räddad! Oh boy!

Medlem

Gillade verkligen 2018 års tappning av spelet, ser fram emot detta.


signatur

I drank what?

Medlem

Underbart! Ser verkligen fram emot att få spela detta!


signatur

PSN: Swede_78

Medlem

Jag spelade God Of War på pc för ett litet tag sedan och det spelet får 3 av 5. Spelet har sina stunder men jag tycker det är överskattat. Dom har snott från tex Doom 2016/Eternal, Skyrim och Dead Space.

Folk har skrivit i detta forum att dom känner folk som har gråtit när dom spelat eftersom dom själva har en son. Jag följde storyn/dialoger noga och kan inte förstå vad som manar till dessa känslor.

Ambassadör
Xbox

Kanske dags att spela God of War snart då... ligger där i backloggen och blänger ilsket på mig.


signatur

Jump in.

Medlem

Äntligen! Hoppas nu att datumet håller 😋

Medlem
Skrivet av landahl:

Jag spelade God Of War på pc för ett litet tag sedan och det spelet får 3 av 5. Spelet har sina stunder men jag tycker det är överskattat. Dom har snott från tex Doom 2016/Eternal, Skyrim och Dead Space.

Folk har skrivit i detta forum att dom känner folk som har gråtit när dom spelat eftersom dom själva har en son. Jag följde storyn/dialoger noga och kan inte förstå vad som manar till dessa känslor.

Känns som Sonys storspel alltid överskattas.
Med det sagt smaken är alltid delad


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Trevligt! Ser verkligen fram emot detta. Har alltid stora förväntningar på Sonys spel.

Medlem
Skrivet av Cortex:

😅

Förövrigt var God of war 2018 en 5 av 5 i mina ögon.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Kommer spelet att återigen vara en tagning? Tyckte det bidrog mycket till stämningen och kvaliteten. Trailern ovan hade flera klipp i sig men det kanske bara gäller denna trailern?

Lustigt nog var det just "en tagning-regin" som jag störde mig på ganska mycket i GoW-2018...
Tycker det ser och känns så himla "fjantigt" ut när kameran jämt ska följa med utan att byta vinkel en enda gång.
Vet att MGSV förlitade sig på extrem shakycam och nästan allt var i en tagning (om jag inte förväxlar det med Death Stranding?).
Vet inte varför jag stör mig på det egentligen... det bara känns mindre cinematiskt och billigt när kameran beter sig som en hemmainspelad video från en 90tals-kamera. 😅

Var väl nästan inget som tilltalade med spelet när jag tänker efter. Extremt överskattat.
A4-tunn "story", med fördummad gameplay jämfört med originalen och combaten kändes som att driva runt en tank med en hysteriskt inzoomad kamera. Påfrestande gapigt med en hojtande unge och ständiga tjatet om BOY, fick mig att avsluta efter typ 5h. Kändes som man mest vandrade runt på samma plats hela tiden.

Hoppas de gjort några radikala förändringar med Ragnarök, så man kan få bli positivt överraskad.

Inaktiv

Skönt då kanske utvecklarna slipper kukbilder och mordhot en stund.

Medlem
Skrivet av Razken:

Lustigt nog var det just "en tagning-regin" som jag störde mig på ganska mycket i GoW-2018...
Tycker det ser och känns så himla "fjantigt" ut när kameran jämt ska följa med utan att byta vinkel en enda gång.
Vet att MGSV förlitade sig på extrem shakycam och nästan allt var i en tagning (om jag inte förväxlar det med Death Stranding?).
Vet inte varför jag stör mig på det egentligen... det bara känns mindre cinematiskt och billigt när kameran beter sig som en hemmainspelad video från en 90tals-kamera. 😅

Var väl nästan inget som tilltalade med spelet när jag tänker efter. Extremt överskattat.
A4-tunn "story", med fördummad gameplay jämfört med originalen och combaten kändes som att driva runt en tank med en hysteriskt inzoomad kamera. Påfrestande gapigt med en hojtande unge och ständiga tjatet om BOY, fick mig att avsluta efter typ 5h. Kändes som man mest vandrade runt på samma plats hela tiden.

Hoppas de gjort några radikala förändringar med Ragnarök, så man kan få bli positivt överraskad.

Tycker mer eller mindre precis tvärtom i allt du skriver. Smaken är som baken


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Även om det skulle vara lite sämre än föregångaren så kommer det ändå vara bättre än det mesta som släpps.

Medlem
Skrivet av Maguz:

Kommer bli hårt att vänta på PC-releasen.

jepp


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem
Skrivet av Freakon:

Kommer spelet att återigen vara en tagning? Tyckte det bidrog mycket till stämningen och kvaliteten. Trailern ovan hade flera klipp i sig men det kanske bara gäller denna trailern?

kan inte tänka mig något annat, får hoppas det blir så.

Medlem

Är det Fenrisulven man anar där? Ser verkligen fram emot uppföljaren till 2018:s bästa släpp!

Medlem

Boom, Sony utklassar igen

VIlket otroligt år:
Sifu, Horizon 2, GT7, Ghostwire Tokyo, Stray, Last of Us 1 remake, Forspoken, God of War: Ragnarök

Medlem

Det börjar verkligen bli dags att försöka skaffa sig en PS5!

Inaktiv

Hoppas de lägger till mer variation.
2018 var inte så roligt som jag trodde.
Körde inte färdigt. Gav upp efter 6h.
Kändes som jag bara gick från rum till rum och kastade yxa mot samma fiender och gjorde samma finishers hela tiden. Kastade samma yxa på samma sorts pussel. Sen kom det en cutscene och då blev det mer intressant, men då kan jag ju lika gärna glo på en film.

Inaktiv
Skrivet av Jozo:

Det börjar verkligen bli dags att försöka skaffa sig en PS5!

Lycka till Jag börjar själv bli sugen, spelar alltmer på TVn genom SteamLink men grafikkort och andra datordelar kostar tamefan mer än ett PS5 styck (iaf grafikkortet) så börjar ta emot en smula.

Medlem

Såg traillern nyss och jag blev så hypad och exalterad att jag skickade in nyhetstipset direkt till FZ utan att faktiskt se att redaktionen redan hunnit långt före mig hehe.

Hyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyype!!!!

12
Skriv svar