Command & Conquer 4: Tiberian Twilight

Robot
Command & Conquer 4: Tiberian Twilight

Realtidsstrategins konung är tillbaka för att knyta ihop säcken kring Tiberium-sagan. Istället väljer man att öppna en helt ny säck.

#ea, #westwood-studios, #command-conquer-3-tiberium-wars, #command-conquer-4-tiberian-twilight, #world-in-conflict, #battlefield-2


Medlem
Command & Conquer 4: Tiberian Twilight

känns lite kort recension, hade velat haft minst 2 sidor om det. iaf när det gäller singelplayer och multiplayer :/

Medlem

De har inte bara förstört spelstilen helt, de har även förstört hela stämningen i spelet. Tiberium sidan av command and conquer ska vara mörk och apokalyptisk, inte nåt leksakskrig som det här är.

RIP Westwood, serien dog med er

Medlem

Fuck EA!
Förstörde ikonen C&C redan när de köpte Westwood...

kommer aldrig att köpa ett C&C. Förutom gamla boxar med de gamla c&c spelen.

Red Alert var ett av de spel jag spelat mest som ung gamer och som fick mig att fastna för strategispel.

för att hålla med företagående talare,
RIP Westwood. RIP C&C.

Medlem

Varför tar de bort allt som är bra med C&C och gör det till nåt helt annat? Kan de inte istället behålla det som vi älskar med C&C och istället ändra om det som inte var bra.

Basbyggandet och massiva slagfält samt en bra story och tiberium är ju själva själen i C&C.

Medlem

"Realtidsstrategins konung" Vad fan är det för skit snack? C&C har sugit sen generals. Relic är Realtidsstrategins konung! Dags för EA att göra en ny motor till C&C, samma gammla motor sen generals. Skärp er!

Medlem

Samma visa som vanligt med EA. Förstör allt de får händerna på..


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Detta är INTE Command and Conquer!!! Glömmer aldrig 1an då man kunde bygga rejäla baser med riktigt försvar som var svårt att ta sig igenom. Men på senare år har det bara gått utför..

Medlem
Skrivet av Hannu87:

"Realtidsstrategins konung" Vad fan är det för skit snack? C&C har sugit sen generals. Relic är Realtidsstrategins konung! Dags för EA att göra en ny motor till C&C, samma gammla motor sen generals. Skärp er!

C&C har det aldrig varit sen red alert 2 i mina ögon även om det står C&C.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

Gillade verkligen 3an, så detta blir nog ett köp. Tycker Relic förstörde DoW-serien med DoWII.

Medlem

Jag är så kluven när det gäller detta. Å ena sidan så är jag ett stort C&C-fan, men å andra sidan så har har jag redan DoW II som detta verkar likna rent gameplay-mässigt.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Gillade verkligen 3an, så detta blir nog ett köp. Tycker Relic förstörde DoW-serien med DoWII.

Detta är ju som DoWII.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

Dom är väldigt snarlika iaf.

Men för mig gillar jag DoW II bättre, i CnC 4 spammar man bara mammoths medans någon annan spammar flyg och någon kör defence, väldigt simpelt.. för simpelt

DoW försöker ju iaf patcha bort blobbarna

Tack för bra recension, det räcker kort och väl; visste väl att de skulle ändra på ett vinnande koncept, suck...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Gamespot gav spelet 7.0, hmm...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

slutade ju vara C&C sen westwood köptes upp alla fall..

Medlem

C&C utan basbyggande och tiberium-skördande? Nej tack, EA.

Skrivet av Kraftling:

... EA borde ha lanserat det under ett annat namn, för något Command & Conquer är det inte.

Instämmer!

Tur att EA släppte Tiberian Sun och Firestorm gratis (för att göra reklam för C&C 4) - håller på att spela igenom dem nu och har, av allt att döma, mycket roligare än jag skulle haft med C&C4.

Medlem

Jag har alltid tyckt att C&Cspelen stått och stampat ett flertal år men det här verkar till och med vara ett steg tillbaks, vilket är imponerande.

Medlem

Vad i helvete har dem gjort med serien?????

Istället för att putsa på spelstilen så tar man bort basbyggandet. Bra jobbat EA, så kan man lösa problem. Om jag är dålig på matte och ska försöka bli bättre, vad gör jag då?

Jo jag går inte till lektionen, nog kommer jag få bättre betyg allt.

Medlem

Tyckte Betan av C&C4 var skoj. Kanske lite fler speltyper och sånt, men helt klart spelbart. Det var skönt att dem testade något nytt istället för vad Blizzard gör med Starcraft 2, vilket jag tycker är synd.

Förresten, DoW2 var fan bra det också. Förstår inte vad folk klagar för.

Medlem

Red Alert 2 var på gränsen till dåligt, sen allt efter är ju bara katastrof. Det är inte Command & Conquer, det är något annat som inte är gjort för denna värld - det är Electronic Arts.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Basbyggandet finns inte kvar? Man kan inte skörda Tiberium? Wow, det där spelet är skräp enligt mig. (från det jag har läst)

Medlem

Måste bara skära in och säga att Battlefield 2 inte har unlocks, så som det står i texten. BF2142 var först med det och Battlefield: Bad Company 2 har det

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Gamespot gav spelet 7.0, hmm...

Och fz gav det 3/5 eller 6/10. Ingen större skillnad, jag tycker dessutom att gamespot ger för höga betyg, i regel.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

Min barndom är oåterkalleligt våldtagen.

Medlem

Besviiiikeen.

Medlem

Nej tack, håller mig till C&C3.

Kanske köper detta i reaboxen för 199 om något år.


signatur

Lust att lira AoE II på nätet med mig?
Skicka ett PM!

Medlem

Synd för C&C-serien att både det första C&C och det första Red Alert är de enda bra spelen.

Generals patchade de ju sönder och lagade det aldrig.

PaZ
Medlem

Bra recension, slapp köpa något i tron att det var iaf lite C&C som 3:an. jag som hoppades på en värdig avslutning.. jaja, får väl kolla mellansekvenserna på youtube eller något istället.

Medlem
Skrivet av PaZ:

Bra recension, slapp köpa något i tron att det var iaf lite C&C som 3:an. jag som hoppades på en värdig avslutning.. jaja, får väl kolla mellansekvenserna på youtube eller något istället.

Samma här. Plus i kanten för att man slipper köpa och bli besviken tack vare rescensionen.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

123
Skriv svar