Co-op-modden Skyrim Together Reborn släpps på fredag

Robot
Co-op-modden Skyrim Together Reborn släpps på fredag
Medlem

Spännande, det måste jag pröva.

Medlem

Skyrim är ju ganska buggigt i sig.. kan bara tänka mig hur det blir om man blandar in fler spelare. Men tanken är ju god..

Medlem

Hade provat om jag hade haft några kompisar.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Inaktiv

Jag är riktigt taggad, har följt denna mod till och från i många års tid nu men senast var nog över ett år sedan och helt plötsligt igår fick jag impulsen stt googla på detta för att se om framsteg gjorts och nog hade dem gjort det alltid. Grymt bra jobbat av teamet, är detta första gången vi kommit så här långt i en Elder Scrolls co-op mod? Vet att det gjorts försök på alla Elder Scrolls sen iaf Morrowind men sällan blivit något vettigt av det så håller tummarna att detta blir bra.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Jag är riktigt taggad, har följt denna mod till och från i många års tid nu men senast var nog över ett år sedan och helt plötsligt igår fick jag impulsen stt googla på detta för att se om framsteg gjorts och nog hade dem gjort det alltid. Grymt bra jobbat av teamet, är detta första gången vi kommit så här långt i en Elder Scrolls co-op mod? Vet att det gjorts försök på alla Elder Scrolls sen iaf Morrowind men sällan blivit något vettigt av det så håller tummarna att detta blir bra.

För Morrowind finns ju OpenMW. Fungerar jättebra och har suttit och spelat med 5 st polare utan att hitta några större buggar. Visst det är ju fortfarande att SP spel i grunden så vissa saker kan bli lite konstigt.

Skribent
Skrivet av anon_119148:

Jag är riktigt taggad, har följt denna mod till och från i många års tid nu men senast var nog över ett år sedan och helt plötsligt igår fick jag impulsen stt googla på detta för att se om framsteg gjorts och nog hade dem gjort det alltid. Grymt bra jobbat av teamet, är detta första gången vi kommit så här långt i en Elder Scrolls co-op mod? Vet att det gjorts försök på alla Elder Scrolls sen iaf Morrowind men sällan blivit något vettigt av det så håller tummarna att detta blir bra.

Känns som många av de större projekten till Elder Scrolls-spelen aldrig blir färdiga utan istället släpps ett nytt spel och projektet flyttas dit. Men i och med att 6an är så långt bort så kanske saker hinner bli färdiga


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Coolt! Finns ju en mängd moddar som ursprungligen funnits på nexus men som anpassats till Xbox. Hoppas den här modden skulle kunna släppas till konsol också!

Medlem

Får titta in detta igen, men senast jag spelade var det riktigt osynkat med den man spelade med, knappt spelbart. Jag kunde se saker som andra personen inte såg osv. Gick in i den hel dungeon som var tom för henne medans jag vart attackerad av flera raiders på samma gång. Samt gick inte dela utrustning med varandra osv.

Inaktiv
Skrivet av Wattem:

Får titta in detta igen, men senast jag spelade var det riktigt osynkat med den man spelade med, knappt spelbart. Jag kunde se saker som andra personen inte såg osv. Gick in i den hel dungeon som var tom för henne medans jag vart attackerad av flera raiders på samma gång. Samt gick inte dela utrustning med varandra osv.

När spelade du senast? Jag vet inte om de släppt någon version av Together Reborn ännu, inte i det skicket det ska vara imorgon iaf. Här är senaste gameplayvideon de släppt som var för två månader men det ska ha blivit ännu bättre sen dess. Sen måste man alltid ta saker med en nya salt men iom att detta inte är något stort företag som försöker tjäna pengar på projektet så känner jag inte att man behöver vara lika kritisk mot att de försöker lura/bedra oss.

Inaktiv

Om jag köper en Steam Deck i framtiden så får jag försöka testa detta.

eld
Medlem
Skrivet av anon_119148:

Jag är riktigt taggad, har följt denna mod till och från i många års tid nu men senast var nog över ett år sedan och helt plötsligt igår fick jag impulsen stt googla på detta för att se om framsteg gjorts och nog hade dem gjort det alltid. Grymt bra jobbat av teamet, är detta första gången vi kommit så här långt i en Elder Scrolls co-op mod? Vet att det gjorts försök på alla Elder Scrolls sen iaf Morrowind men sällan blivit något vettigt av det så håller tummarna att detta blir bra.

Morrowinds Tes3MP som baseras på OpenMW är i princip helt fullt spelbart utan problem, går att ha så många spelare att det blir som ett mini-mmo.

https://tes3mp.com/

Medlem
Skrivet av Schluug:

Skyrim är ju ganska buggigt i sig.. kan bara tänka mig hur det blir om man blandar in fler spelare. Men tanken är ju god..

Visst är det så, men samtidigt så har jag kört med moddar där jag har 2-3 NPC kumpaner (från olika kreatörer) som hakar på mina äventyr och det har fungerat bra för det mesta. Vem vet, kanske finns det hopp. Peppar peppar

Medlem
Skrivet av anon_119148:

När spelade du senast? Jag vet inte om de släppt någon version av Together Reborn ännu, inte i det skicket det ska vara imorgon iaf. Här är senaste gameplayvideon de släppt som var för två månader men det ska ha blivit ännu bättre sen dess. Sen måste man alltid ta saker med en nya salt men iom att detta inte är något stort företag som försöker tjäna pengar på projektet så känner jag inte att man behöver vara lika kritisk mot att de försöker lura/bedra oss.

https://www.youtube.com/watch?v=SgGNI7CLIpw

Det var längesen som sagt, undrar om det inte var runt 2020 jag lirade senast dock inte reborn version. Självklart är det fortfarande stort att de ens fått ett single player spel att fungera i multiplayer ( Bethesda spel dessutom) men ska ju fortfarande funka som det är tänkt för att nån i slutändan ska kunna spela. Får hoppas de fortsätter jobba på det också så det inte blir övergiven när de nu verkar ha nåt en bra bit ändå.
Är väl det som vart problemet med dessa multiplayer moddar som gått genom åren, oblivion coop, skyrim online, Fallout 3-4/vegas coop osv att inget som gett tillräckligt med tid för att övervinna problemen som uppstått.

1
Skriv svar