Nacon jobbar på ett överlevnadsspel i Terminator-världen

Robot
Nacon jobbar på ett överlevnadsspel i Terminator-världen

Var det någon som sa "öppen spelvärld"?

#Nacon, #Terminator


Medlem

Skulle vara coolt om det blev ett spel som Terminator: Future Shock.


signatur

IDKFA

Medlem

Vet inte vad det blir för spel? En t800 kan ju leva i 120 år utan mat och vatten och en t1000 typ sjukt mycket längre?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Redaktör

Hoppas spelet blir färdigt innan den 29 augusti 1997, annars kan det bli svårt...

Sidospår: FZ:s gamla publiceringssystem för nyheter och artiklar hette Skynet. Lugn, det är nertaget.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Lugn, det är nertaget.

Installerat Legion i stället...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Redaktör
Skrivet av Hipshot:

Installerat Legion i stället...

Oops...


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Sidospår: FZ:s gamla publiceringssystem för nyheter och artiklar hette Skynet. Lugn, det är nertaget.

Det ligger och pyr på någon gammal hårddisk nånstans. Väntar i tysthet på att SweClockers behöver en gammal disk till ett retrobygge. Jag har alltid varit säker på att FZ kommer orsaka civilisationens undergång, medvetet eller omedvetet.

It's not a lake, it's an ocean

Spännande. Jag gillade Terminator: Resistance för vad det var. B-filmkänsla, men med stor kärlek till originalmaterialet. Hoppas detta kan bli ännu bättre.

Terminator: Resistance hade kanske den bästa versionen av ledmotivet.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Vet inte vad det blir för spel? En t800 kan ju leva i 120 år utan mat och vatten och en t1000 typ sjukt mycket längre?

Men tror du inte man spelar som människa, ändå?

ELF
Medlem
Skrivet av Hipshot:

Vet inte vad det blir för spel? En t800 kan ju leva i 120 år utan mat och vatten och en t1000 typ sjukt mycket längre?

Jo, men du har ju alla dessa jäkla människor som poppar upp lite var stans och attackerar oss medan vi förintar dem.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Alltid tänkt att ett spel av Alien Isolation-klass skulle kunna vara otroligt obehagligt med en Terminator istället, förutsatt att det är lika välgjort. Inte särskilt övertygad om open-world grejen dock, svårare att få en styrd bra upplevelse men förstår att det är svårt att motivera ett begränsat område i detta universum.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av heady89:

Alltid tänkt att ett spel av Alien Isolation-klass skulle kunna vara otroligt obehagligt med en Terminator istället, förutsatt att det är lika välgjort. Inte särskilt övertygad om open-world grejen dock, svårare att få en styrd bra upplevelse men förstår att det är svårt att motivera ett begränsat område i detta universum.

Exakt. Det fanns ett fåtal sådana passager i Terminator: Resistance, och då var spelet riktigt spännande. Att vara utan vapen mot en terminator är svettframkallande. Sedan blev det mer traditionell action av det hela.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av heady89:

Alltid tänkt att ett spel av Alien Isolation-klass skulle kunna vara otroligt obehagligt med en Terminator istället, förutsatt att det är lika välgjort. Inte särskilt övertygad om open-world grejen dock, svårare att få en styrd bra upplevelse men förstår att det är svårt att motivera ett begränsat område i detta universum.

The Terminator: Future Shock var riktigt bra för sin tid, och där gällde det mycket att smyga för Terminators var jobbiga. Mycket jobbiga.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Vet inte vad det blir för spel? En t800 kan ju leva i 120 år utan mat och vatten och en t1000 typ sjukt mycket längre?

Skrivet av ELF:

Jo, men du har ju alla dessa jäkla människor som poppar upp lite var stans och attackerar oss medan vi förintar dem.

Från artikeln: "Vi ska spela som en grupp överlevare som vill fortsätta överleva".

Med tanke på att Resistance var överraskande bra ska det bli intressant att se vad det blir av det här.

Skrivet av Ruffles:

Exakt. Det fanns ett fåtal sådana passager i Terminator: Resistance, och då var spelet riktigt spännande. Att vara utan vapen mot en terminator är svettframkallande. Sedan blev det mer traditionell action av det hela.

Helt enig, vid de tillfällena kändes spelet starkt. Inte minst då AIn faktiskt var förhållandevis bra, och det var inte alltid helt självklart hur nervös man behövde vara, om man var upptäckt eller inte, eller hur mycket de letade efter en.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Skribent
Skrivet av Mirage:

The Terminator: Future Shock var riktigt bra för sin tid, och där gällde det mycket att smyga för Terminators var jobbiga. Mycket jobbiga.

Hit-boxen i spelet var ju hemsk också, gick ju inte träffa av något med granatgeväret. haha.

Men jag älskar Future Shock och Skynet och har länge hoppats att vi ska få en uppföljare. Det var sjukt mycket före sin tid, körbara fordon, men bara det att du kan se i siktet på lasergeväret utan att hålla upp geväret mot ögat är ju något som inte ens görs idag. Nu kanske jag minns fel, men de spelen använde väl en väldigt väldigt tidig version av spelmotorn som senare användes till Morrowind, Oblivion och Skyrim.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av heady89:

Alltid tänkt att ett spel av Alien Isolation-klass skulle kunna vara otroligt obehagligt med en Terminator istället, förutsatt att det är lika välgjort. Inte särskilt övertygad om open-world grejen dock, svårare att få en styrd bra upplevelse men förstår att det är svårt att motivera ett begränsat område i detta universum.

Instämmer helt. That would be awesome.


signatur

Konsolgamer från Helsingborg
NES, SNES, N64, 3Ds, Switch
PSP, Ps3, Ps4, Ps5
Google Stadia
MSI Katana

Inaktiv

Tyckte inte om Resistance. Vet inte om jag bara var trött och inte orkade bry mig just då, men kände ingenting för storyn och tyckte det var ganska trötta mechanics. Animationer såg ganska lågbudget ut när robotar stod och stampade på samma ställe.
Jag bara sprintade igenom bana efter bana i två timmar sen gav jag upp och klickade refund.
Fångade mig inte alls.

Väntar på ett bra terminator spel. Tror inte detta blir något bra. Ser dock fram emot mer info om RTS'et, vad det nu hette.

1
Skriv svar