The Lord of the Rings: Gollum ser inte jätteimponerande ut i sin gameplay-trailer

Robot
The Lord of the Rings: Gollum ser inte jätteimponerande ut i sin gameplay-trailer

Blir det en ssskatt eller bara en dum, tjock hobbit?

#Daedalic-entertainment, #The-lord-of-the-rings-gollum


Medlem

Ser ut som en apa.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Ser helt bedrövligt tråkigt ut.... kräla på marken i "vackra" miljöer...

Medlem

Med tankte på reslutatet undrar man hur problemartad utvecklingen varit? Jag anar stor chans för shitstorm exkollegor emellan efter släpp.

Medlem
Medlem

Ser väl ut som vilket spel som helst? Hashtag förvirrad

Medlem

Det är illa om det där är vad man har att komma med för en gameplay reveal. Det var ingenting som var imponerande, varken grafiskt eller spelmekaniskt.

Medlem

Ja inte bryter spelet några grafiskt tekniska gränser men jag tycker spelet ser bra ut ändå. Spelet ska ju flyta på Switch oxå och det rent av kanske va switch versionen vi såg?
Som redan nämnts så är Gollum ingen Kratos fighter figur så smyga är nog mer i fokus. Tror spelet med Lord of the rings miljöer och passande musik har potential att få till en riktigt bra stämning och spelglädje.

Tycker det är lite taskigt att totalsåga spelet på en sådan här mini video där man knappt fick se något.

Medlem

Jag tänker vänta med att döma ut spelet än för jag gillar smyg spel men jag kan konstatera att det är en oerhört dålig gameplay trailer.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Oj...tycker det har sett ganska bra ut tidigare men den här senaste videon såg inget vidare ut alls. Om det där ska vara slutresultatet så tror jag att det blir att invänta en rea.

Medlem

Äntligen ett nytt PS3-spel att sätta tänderna i!


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Helt missat detta och efter att ha läst artikeln förväntade jag mig något som borde se mycket värre ut än vad detta gör.

Men där ser man vad nivå av förväntan gör Brukar försöka att inte bli hypad av allt innan spel jag är intresserad av släpps, man slipper bli besviken om det suger.

Redaktör

Blir i alla fall billigt at cosplaya Gollum: man går till second hand-butiken och säger "Ett par redigt slitna kalsonger tack!"


signatur
Medlem

Frågan är hur kul spel det egentligen går att göra om en karaktär som Gollum, liten, klen, feg. Enda som återstår är ett spel där man smyger runt och gör i princip ingenting eftersom han inte klarar att göra mycket annat, till och med en liten trädgårdsmästare klarar ju av att brotta ner Gollum så... Alternativet hade vart att göra ett storry drivet point and klick istället, vilket kanske hade vart roligare. (Eller spela som honom innan han får ringen första gången kanske).

Medlem

När de utannonserade det här blev jag direkt skeptisk.
Det här gör ju inte saken bättra precis

Medlem

Iden hade potential men ser ut som ytterligare ett mobilspel.

Medlem

Smygspel i all ära, men att spela en totalt ensidig karaktär som inte hade någon karaktärsutveckling i hundratals år... Nej tack.


signatur

I drank what?

Medlem

Visst, grafiken är väl inte topp men tyckte ändå det såg lite småmysigt ut

Medlem

Kan säkert vara ett roligt spel. Men jisses, vad har hänt med grafiken? Påbörjades utvecklingen av detta 2003?

Skribent

Håller tummarna för att det blir underhållande. Miljöerna har sett helt okej ut tidigare, men huruvida det faktiskt kommer att bli kul att lira känns lite svajigt.

De har visat att man kan lönnmörda fiender, men vad händer om man blir upptäckt? Har man en chans att försvara sig eller måste man fly? Hur ska det funka med tanke på att banorna som har visats upp hittills har sett väldigt linjära ut?

Det känns som att en lite längre gameplay-genomgång där de visar upp själva spelet ordentligt hade varit bättre än korta, hopklippta trailers där fokus läggs på det visuella, som bevisligen inte är spelets starkaste kort.

Men man ska som sagt inte döma ut det på förhand. Hoppas att det överraskar och att de får tummen ur och börjar visa upp spelet på ett mer naturligt sätt.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Blir i alla fall billigt at cosplaya Gollum: man går till second hand-butiken och säger "Ett par redigt slitna kalsonger tack!"

Du kan få ett par av mig nästa gång du ska cosplay:a, min fru vill inte ta i dem längre när hon tvättar

Medlem

ja det ser ut att bli flopp detta..

Medlem

Med tanke på antalet spelstudios och spelutvecklare i denna värld så är det farligt få spel som blir bra nuförtiden. Och detta ser ut som ytterligare ett kasst spel.

Redaktör
Skrivet av robbis:

Du kan få ett par av mig nästa gång du ska cosplay:a, min fru vill inte ta i dem längre när hon tvättar

... vi hör av oss.


signatur
Skribent

Jag är fortfarande nyfiken på hur de kom fram till att detta spelet var något som en såpass stor mängd människor ville spela så att det skulle löna sig ekonomiskt att utveckla det? Jag vill se marknadsundersökningen helt enkelt.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Inaktiv

Såg rätt sunkigt ut och har svårt att tänka mig att det är så kul att smyga hela tiden.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

... vi hör av oss.

tycker frugan borde vara mer "my precious" när hon tvättar mina kallingar... men men

Redaktör
Skrivet av robbis:

tycker frugan borde vara mer "my precious" när hon tvättar mina kallingar... men men


signatur
Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Håller tummarna för att det blir underhållande. Miljöerna har sett helt okej ut tidigare, men huruvida det faktiskt kommer att bli kul att lira känns lite svajigt.

De har visat att man kan lönnmörda fiender, men vad händer om man blir upptäckt? Har man en chans att försvara sig eller måste man fly? Hur ska det funka med tanke på att banorna som har visats upp hittills har sett väldigt linjära ut?

Det känns som att en lite längre gameplay-genomgång där de visar upp själva spelet ordentligt hade varit bättre än korta, hopklippta trailers där fokus läggs på det visuella, som bevisligen inte är spelets starkaste kort.

Men man ska som sagt inte döma ut det på förhand. Hoppas att det överraskar och att de får tummen ur och börjar visa upp spelet på ett mer naturligt sätt.

Känns lite spontant som att det kanske kan likna "Styx: Master of Shadows" rent gameplaymässigt.
Skjuter från höften i mörkret här dock.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Tycker det är lite taskigt att totalsåga spelet på en sådan här mini video där man knappt fick se något.

Lite håller jag med om men samtidigt så hade ju utvecklarna chansen att visa upp spelet från sin bästa sida. Vilket de kanske gjorde iof ^^.

12
Skriv svar