20.00 - Se Skull and Bones gameplay-premiär

Robot
20.00 - Se Skull and Bones gameplay-premiär

Kan Ubisoft ro det försenade skeppet i hamn?

#skull-and-bones


Medlem

Hade de tagit Black Flag, gjort det mer likt Pirates så hade de haft ett spel som garanterat hade sålt. Jag kan inte vara den enda som tänkte på Pirates när jag spelade Black Flag. Mitt intresse för det här spelet har danat mer och mer eftersom det fokuserar på MP, av samma anledning är jag inte intresserad av Sea of Thieves.

Ambassadör
Xbox

Sägs att det kommer ha någon form av singleplayer, hoppas att det är något matigt.


signatur

Jump in.

Medlem

Säkert en strålande singleplayerupplevelse som alla hoppades på efter Black Flag, Ubisoft har ändå så många Live Service-spel så det behövs ju inte ytterligare ett.

Medlem

De har smygstartat en kvart innan med lite förshow. Officellt från spelet är kl 20.

Medlem

Helt låsta kommenterar på youtube i en livestream? Är det något nytt påfund på reveals eller litar de själva inte på vad de kommer presentera? 😶

Medlem
Skrivet av xermalk:

Helt låsta kommenterar på youtube i en livestream? Är det något nytt påfund på reveals eller litar de själva inte på vad de kommer presentera? 😶

De verkar inte vilja visa gameplay... En halvdan cinematik och en massa snack än så länge..
Låter som det är ett survival spel med crafting. Valheim, Conan Exiles, etc.
Mixat med Skepp och Pirater.

Medlem

Ser tyvärr väldigt arcadey ut, hoppades lite det skulle bli likt naval action som är lite realistiskt och sådant där man faktiskt sänker skepp genom att träffa under vatten ytan och sådant istället för att bara hurr durr skjuta tills HPn nått 0.

Annars såg progression rätt roligt ut, synd att jag tror den typen av combaten kommer förstöra det helt för min del.

Medlem

Tycker det verkar rätt kul ändå. Något jag reagerar på däremot är att movement känns rätt arkadigt. Det verkar gå relativt lätt att svänga, stanna, och accelerera trots storleken på skeppen, och vad jag kan se behöver man inte ha vindriktning i åtanke. Interface känns lite överväldigande och plottrigt - särskilt om man jämför med Sea of Thieves som har väldigt minimalistisk interface som gör det lättare att leva sig in i spelet.
Gillar inte att det finns safe zones heller. Såg en av utvecklarna befinna sig i combat, men körde in i hamnen och var helt plötsligt trygg.
Det verkar inte som att det finns weak spots att sikta mot heller? Skeppen har ett gemensamt HP som man bombar ned till 0. Inte mycket mer än så, vilket känns lite tråkigt.
Gillade inte heller "boarding"-sekvensen. Man kör upp till ett skadat skepp, en sekvens spelas upp som verkar vara identisk varje gång, och sen är det klart. Inget gameplay involverat.

Det positiva däremot är visuellt ser det rätt bra ut. Väldigt mycket detaljer och annat som händer konstant vilket gör det mer intressant att titta på.
Customization verkar vara rätt djupgående, vilket är min akilleshäl. Kan se mig själv spendera en dagar åt att enbart modifera utseendet på mitt skepp och jobba åt kosmetiska tillägg.
Världen verkar vara intressant och stor, vilket gör utforskande mer givande.

Gillar också att det är multiplayer då jag älskar att mäta min styrka mot andra spelare. 😄

Kommer hålla ett öga på spelet, och förmodligen prova det via uPlay+ någon månad om det inkluderas där.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Hittills låter det som en MMO med raids som endgame? Inte dåligt per se, men kanske inte den innovationen man kanske hoppats på. PVP (server) med (full?) loot - för de som gillar, kul. Inget för mig. En enkelt icke-pvp coop hade funkat bra för min del. Får väl se när mera info kommer.

Medlem

Sjukt tråkigt att det är mer ett fantasy-spel än pirat/sjöslag spel.

International
Man of Mystery

Long live Piracy, betyder de att de uppmuntrar att man piratkopierar spelet också ?


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

Jag köper det enbart om det är fullt speldugligt och en bra upplevelse i singelplayer. Kör aldrig pvp, däremot coop är väldigt roligt!
Tycker det ser ut att kunna bli bra, men väntar helt enkelt på mer information angående sp delen!

Medlem

Hoppas att det är mer solo-vänligt än Sea of Thieves. Ser ut att ha NPC crew i alla fall, vilket bådar gott.

Medlem

Ju mer jag såg av detta, ju mer ville jag ha ett nytt Sid Meiers Pirates!


signatur

"All those moments will be lost in time... like tears in rain. Time... to die." - Roy Batty

1
Skriv svar