Mike Ybarra vill återuppliva BlizzCon under 2023

Robot
Mike Ybarra vill återuppliva BlizzCon under 2023
Medlem

En stor del av mig hoppas att det blir ett spektakel över det hela. Så de får känna av konsekvenserna för alla riktigt usla beslut dom tar gång på gång.

Medlem

Kan ju börja med att återuppliva standarden på deras spel och deras dåliga rykte.

Medlem

Vad tror ni övriga om Microsofts uppköp? Bra eller dåligt? Verkar ju svårt att gå sämre för Blizzard än det gör nu…

Skribent
Skrivet av Pada-chan:

Vad tror ni övriga om Microsofts uppköp? Bra eller dåligt? Verkar ju svårt att gå sämre för Blizzard än det gör nu…

För Blizzard tror jag det behövs någon som sliter upp dem i kragen, som du skriver kan det ju inte bli sämre? Sen kan man ju kritisera det här att allting köps upp idag av större aktörer.


signatur

"Writer and Fighter"

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Pada-chan:

Vad tror ni övriga om Microsofts uppköp? Bra eller dåligt? Verkar ju svårt att gå sämre för Blizzard än det gör nu…

Tror att det blir väldigt bra. De behöver komma in under ett seriöst företag.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Pada-chan:

Vad tror ni övriga om Microsofts uppköp? Bra eller dåligt? Verkar ju svårt att gå sämre för Blizzard än det gör nu…

Bra för Blizzard och Microsoft, sämre för spelindustrin! Det behövs fler utgivare, inte färre!

Medlem

Garanterat att de utannonserar releasen för Diablo 4 då. Kan inte föreställa mig ett community event utan det.

Medlem

De kan ju börja med att producera intressanta spel istället för cashgrabs och revivals. Det går inte leva hur länge som helst på gamla meriter. Tyvärr har de mest kreativa skaparna inom Blizzard sedan länge lämnat det sjunkande skeppet. Kulturen måste nog förändras i grunden för att det ska kunna gå att vända på allt.

Medlem
Skrivet av waltwhite:

De kan ju börja med att producera intressanta spel istället för cashgrabs och revivals. Det går inte leva hur länge som helst på gamla meriter. Tyvärr har de mest kreativa skaparna inom Blizzard sedan länge lämnat det sjunkande skeppet. Kulturen måste nog förändras i grunden för att det ska kunna gå att vända på allt.

Lite det jag menar. De måste ju själva förstå att de inte kan bygga ett Blizz-con kring Diablo Immoral och några klena nyheter kring Overwatch 2 och den där WoW-expansioner, och det kan ju också vara en anledning till att de inte hållit några på ett tag nu, med Covid som en lämplig ursäkt.
Ska de gå ut offentligt igen så gör de det nu för att ha något att berätta, inget annat, och det finns bara en nyhet som är av intresse såvida de inte har ett nytt IP de vill dela med sig av (as if!).

Medlem

Det låter bra! Alltid kul att se videos från eventet. Alla cosplay figurer, den härliga stämningen o framförallt nyheterna om deras nya spel 😃

Själv ser jag fram emot nya Hearthstone expansioner, Warcraft Arclight Rumble och Diablo III lr IV på iPad.

1
Skriv svar