Diskutera - Hur bra var första spelhalvåret 2022?

Medlem

Många skriver elden ring som årets spel, men för oss som vill lira FPS i multiplayer då? BF2042 var ju en fet flopp, så vilket FPS-lir tar hem tronen hittills?


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem

Sämsta på länge, fastnade aldrig för Elden ring, inte ens testat V rising, Lost ark varade i 100 timmar, old world är väl okej.

Som tur är fastnade man för sim racing

Medlem

1. Elden Ring
2. Total War Warhammer 3
3. Core Keeper
4. Imp of The Sun
5. Silt

Medlem

Spelat en hel del ready or not, som gammal swat fanboy så är det väldigt fint med något liknande, varit ett stort glapp i den nischen.

Medlem

Oj, jag måste nog säga att det varit en ganska sval start med bra spel. Men det var faktiskt ganska skönt för både Elden Ring och Horizon Forbidden West gav mig precis den tid jag behövde. Jag är mer än nöjd med detta.
Jag har haft tid att leka med Rogue Legacy 2 på min Steam Deck och har kunnat spela igenom lite äldre spel som jag nog inte annars hade tagit tag i.

Medlem
Skrivet av NuZ:

Sjukt bra och många spel som släppts i år ju?!

Bäst är Elden Ring som nog slåss om det bästa spelet genom tiderna hitintills. Men guldklimpar som Tunic (Helt otroligt charmigt spel), V Rising, Pokemon får man ju inte missa

Ska sätta mig med Horizon nu och hoppas det är bättre än första för spelade igenom det, men jisses vad jag inte gillade gameplayet men helt ok story och fantastisk värld de skapat

Spela inte Horizon på dom två lättaste svårighetsgraderna för då är spelet värdelöst.

Många spelar bra spel på lättaste och klagar över allt möjligt, dessa lägen är för barn och borde ev till o med tas bort.


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem

Elden Ring (310 timmar) har gjort att alla andra spel känns sämre. Så fort jag testar något annat så tänker jag "Det här är inte lika bra som Elden Ring".

NuZ
Testpilot
Skrivet av Crank:

Spela inte Horizon på dom två lättaste svårighetsgraderna för då är spelet värdelöst.

Många spelar bra spel på lättaste och klagar över allt möjligt, dessa lägen är för barn och borde ev till o med tas bort.

Skulle inte falla mig in att köra på lättare svårighetsgrader i något spel


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Jag har blivit ett stort fan av Shadowrun Trilogy. Så jag är väldigt nöjd för tillfället! Jag kommer också att sätta tänderna i TMNT: Shredders Revenge och tror jag kommer att bli nöjd där också. Tummen upp!

Medlem

För egen del är Horizon - Forbidden West den stora behållningen. Trots alltför höga förväntningar så tyckte jag spelet var otroligt bra.
Ska tillägga att jag inte spelat Elden Ring då jag precis hade spelat igenom (nästan hela) Demon's Souls men då det inte riktigt föll mig i smaken så har jag avvaktat med det.


signatur

PSN: Swede_78

12
Skriv svar