Blizzard lägger Heroes of the Storm i respirator

Robot
Blizzard lägger Heroes of the Storm i respirator
Medlem

Tycker det är tråkigt att dom inte satsar mer på det. Gillade verkligen att spela HOTS men var länge sedan jag körde nu. Fastnade mer för det är DOTA o LOL.

Medlem

Känns lite tråkigt, även fast det är förståeligt. Det var ett otroligt kul spel.

Medlem

Spelet skulle få nytt liv om det kom till Xbox. För det är i stort sätt ett 1a party spel.

Medlem

Tråkigt då jag gillade HoTS betydligt mer än både LOL och DOTA. Inte oväntat dock med tanke på hur spelet hanterats senaste åren.

Medlem

Inte helt oväntat direkt då det bleknar ganska snabbt mot de andra i samma genre. De lyckas ta död på det mesta nu för tiden.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Tycker det är synd. Spelat det många timmar med mina vänner. Är det enda MOBA som jag faktiskt tyckte var roligt att spela.

Medlem

Spelade HOTS när det begav sig och hade kul, fanns en del saker jag uppskatta med det. Men små vattenpölar på trottoaren har mer djup än detta spel tyvärr, ej förvånad att det inte höll i längden.

Medlem
Skrivet av Veonz:

Tycker det är synd. Spelat det många timmar med mina vänner. Är det enda MOBA som jag faktiskt tyckte var roligt att spela.

Exakt samma här. Det enda MOBA som jag tycker är roligt. Vet inte hur många tusen matcher jag har spelat med polarna (utan att bli särskilt bra för den skull 😅).

Synd. Tror att spelet skulle ha kunnat bli större om Blizzard inte hade varit så Blizzard med det. D.v.s. sena på bollen med precis allt.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Skribent
Skrivet av Nomman:

Exakt samma här. Det enda MOBA som jag tycker är roligt. Vet inte hur många tusen matcher jag har spelat med polarna (utan att bli särskilt bra för den skull 😅).

Synd. Tror att spelet skulle ha kunnat bli större om Blizzard inte hade varit så Blizzard med det. D.v.s. sena på bollen med precis allt.

Försökte inte Blizzard att köpa åt sig rättigheterna till DOTA? Och det var efter det som de sen kom ut med ett eget MOBA. Jag gissar att de nog var första planen och sen modellera om det efter tycke och smak. Istället för att bygga något helt eget.

Jag spelade också lite HotS, mest för att jag var sen på bollen med MOBA och kunde inte komma in i de andra spelen. Men HotS kändes lagomt för mig.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Sa de inte samma sak för några år sedan? Trodde spelet redan var dött.

Medlem

Synd, enda roliga mobaspelet för mig

Medlem

Det är lite kul måste jag säga, att flertal kommentarer alltid säger hur de gillade HotS jättemycket och att det va det bästa Moba spelet när en diskussion om detta kommer upp vilken än hemsida det är på. Men ändå va det knappt några som spelade spelet.
Tyckte själv det va ett kul spel, men det mesta förstördes när Blizzard försökte tvinga spelet att bli nästa stora "e-sport" och att istället för att ha spelet som ett mer kul "Whacky chaotic" så balanserade dem det efter e-sport och mycket av det roliga och allt det bra unika dog med det. Sedan för att spelet inte omedelbart genererade miljardvis med e-sport pengar så antar jag att dem bara gav upp och övergav det.

Medlem

Tycker HOTS gameplay är mycket bättre än dom andra stora aktörerna (LoL, Dota)
Mina åsikter är baserade på att vara Diamond level och jag kollar lite på den nuvarande E-sport som fortfarande finns.

Spelare delar på level vilket gör att en support inte behöver offra sig själv för att ge andra i laget högre level och om det går dåligt för en person kommer man inte för mycket efter i level (ifall det inte går dåligt för hela laget)

Inget valuta som gör att man kan focusera på annat än last hit och hur mycket pengar man har samt att man inte behöver ha koll på optimal item builds.

Talent valen på utvalda levels var riktigt bra. Att man får välja m ellan ett par talents gjorde att man kunde anpassa sig mot vad man möter gjorde att man fortfarande hade val istället för att man har items.

Många olika banor. Roligt att vissa hjältar är bra Vissa banor och dåliga på andra. I vanliga mobas har man 20ish relevanta hjältar och över 100 som är meh. I HOTS väljar man hjälte beroende på bana då vissa är bra på stora och vissa är bra på andra och alla banor har objectivs att spela på.

Focus på team fights. Gillar focus på att man ska slåss (brawla) mycket. Blir ofta team fights tidigt då objectivs börjar och man kan focusera på det istället för att känna att man tappar guld.

Om det går dåligt early game och man ligger efter i levels kommer man inte förlora. I många andra mobas är early game väldigt viktigt. skulle gissa på 90% av matcherna kan man räkna ut vem som vinner efter 10 minuter. man på dom första 10 minuterna. I HOTS om man har en bra early game skulle jag gissa på 70% chans att vinna.
(Siffror är gissningar och ett "bra" early game är diskuterbart vad det innebär)

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Försökte inte Blizzard att köpa åt sig rättigheterna till DOTA? Och det var efter det som de sen kom ut med ett eget MOBA. Jag gissar att de nog var första planen och sen modellera om det efter tycke och smak. Istället för att bygga något helt eget.

Jag spelade också lite HotS, mest för att jag var sen på bollen med MOBA och kunde inte komma in i de andra spelen. Men HotS kändes lagomt för mig.

De hade väl rättigheterna när det var en mod i WC3, men då vägrade de ta i det. Sen försökte de sätta käppar i hjulen för Valve när de insåg hur stort det var.

HotS blev ju bara ett skämt i jämförelse.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av mobmoben:

Det är lite kul måste jag säga, att flertal kommentarer alltid säger hur de gillade HotS jättemycket och att det va det bästa Moba spelet när en diskussion om detta kommer upp vilken än hemsida det är på. Men ändå va det knappt några som spelade spelet.
Tyckte själv det va ett kul spel, men det mesta förstördes när Blizzard försökte tvinga spelet att bli nästa stora "e-sport" och att istället för att ha spelet som ett mer kul "Whacky chaotic" så balanserade dem det efter e-sport och mycket av det roliga och allt det bra unika dog med det. Sedan för att spelet inte omedelbart genererade miljardvis med e-sport pengar så antar jag att dem bara gav upp och övergav det.

Tror det har att göra med folk som hänger på spelsidor med stort spelintresse gillar att lira många olika spel. League och Dota har extremt hög inlärningskurva där du blir slaktad de första 100 matcherna och därmed kräver mycket tid och tålamod. Hots hade inte dessa element och spelare kunde komma in snabbt i spelet utan att behöva lära sig diverse builds etc. Att du också lira karaktärer från Blizzards alla populära världar hjälpte nog en del med att folk uppskatta spelet. Men samma spelare går också tillslut vidare till andra spel och därmed det låga antalet, medans league och dota spelare grindar på som vanligt.

Skrivet av Corewin:

Tycker HOTS gameplay är mycket bättre än dom andra stora aktörerna (LoL, Dota)
Mina åsikter är baserade på att vara Diamond level och jag kollar lite på den nuvarande E-sport som fortfarande finns.

Det du säger stämmer väldigt lite in på league, var det längesen du spelade?

Medlem

Hots har varit mig kärt i många år. Har lagt ner otroligt mycket timmar och kommer plöja ner ett antal till men jag tycker det är väldigt sorgligt att de inte förvaltat det bättre. Blizzard har ett så otroligt stort bibliotek att hämta hjältar ur och att de slösat bort sån jävla potential är för jävligt....


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem
Skrivet av Dunder:

De hade väl rättigheterna när det var en mod i WC3, men då vägrade de ta i det. Sen försökte de sätta käppar i hjulen för Valve när de insåg hur stort det var.

HotS blev ju bara ett skämt i jämförelse.

Nej fanns ingen sådan skrivelse för WC3. Så de hade inga rättigheter där. Däremot lade de till det i samband med Reforged, så moddar skapade för det äger de rättigheterna till.

Medlem

Det enda MOBA som är roligt i mitt tycke och har testat Lol, Dota, Dota 2 men var inget för mig och var för segt gameplay på dom


signatur

Nintendo Switch: SW-2771-7512-1037
Steam: Worebit
Xbox: Worebit
Ps4: Vorebit

Medlem
Skrivet av Pzyber:

Nej fanns ingen sådan skrivelse för WC3. Så de hade inga rättigheter där. Däremot lade de till det i samband med Reforged, så moddar skapade för det äger de rättigheterna till.

De kunde dock ha gjort precis vad Valve gjorde, och ännu enklare då de inte hade blivit tvungna att ändra på hjältars namn till exempel.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Sa de inte samma sak för några år sedan? Trodde spelet redan var dött.

Jo det gjorde dom. 2019 så räknades Hots som en "classic" franchise tillsammans med starcraft 2, starcraft remeasterd och warcraft 3, dvs spel som inte längre aktivt uppdaterades.
https://www.invenglobal.com/articles/8062/a-week-in-review-he...

Visst Blizzard sa att det fortfarande fanns ett team som utvecklade spelet men med tanke på vad som släppt sen dess så är det uppenbart att det enda teamet gjorde var att slutföra karaktärerna som redan var påbörjade. Om jag inte minns fel så sa dom att det tog över ett år att göra klart en hjälte från ide till färdig karaktär i spelet. Och i slutet av 2020 släppte dom den senaste karaktären, vilket är lite drygt ett år efter dom räknades som classic.

1
Skriv svar