Battlefield Vietnam

Medlem
Battlefield Vietnam

Hallå gänget!

Jag har inte lirat nyare Battlefield sen 1.
Men min absoluta favorit genom tiderna är och förblir Battlefield Vietnam där man kutade genom djungeln satte fällor och flög helikopter med valfri musik från den tiden.
Jag önskar och ber för att dom gör nåt liknande med dagens grafik.
Finns det fler än jag som tycker det var super och önskar som jag?

Ha det bäst gänget!

Inaktiv

BF Vietnam var helt klart riktigt bra. Spelade dock bara mot bottar med polare men aldrig online. De gjorde faktiskt en DLC till BFBC2 med vietnam som var ganska nice men dock mindre kartor i BC2-stil.

Medlem

Vietnam var riktigt trevligt. Spelade det massvis på internetcafé när det begav sig. Det var ju en speciell stämning när hela caféet spelade i samma match. Det härligaste skrattet man fick var väl när en vän till mig plockade upp en bil med vinschen på helikoptern och flög iväg. Ett ögonblick senare hör man någon gapa ”Vad fan?! Någon slängde en bil på mig”. 😄

Även om jag gillar det vet jag inte om det är favoriten.

Medlem

Ja jäklar vad roligt man hade med klassiska BF: Vietnam.
Så många skojiga saker man saknar ifrån det.
Så grymt kul när man flög UH-1 och drog igång musiken. Sen möjligheten att greppa tag i fordon med helikoptern var brutalt kul.

Blev så hypad när Vietnam skulle släppas till BC2 men det var inget i närheten av klassiska Vietnam.
Vietnam var även det första BF spelet jag spelade med joystick när jag flög plan. Härliga minnen.

Medlem

Vietnam spelade jag väldigt lite.
Det var nåt jag tyckte skavde med spelet men minns så klart inte vad. Kanske var det sånt som patchats bort i BF1942 "återvände" till Vietnam.
Jag körde BF1942 stort sett enda till BF2


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

"Din helikopter har slut på bensin. Vill du tanka (extern sida kommer att öppnas)?"


signatur

1338 - One Step Above

Inaktiv

Vietnamkonflikten är ju den mest intressanta konflikten! Önskar också något med riktigt schysst grafik och tät djungel och 60-tals rock.

Medlem

Tveksamt om du nånsin får se nåt sånt igen.

Hybrisen och viljan att göra det de vill och inte det som människor vill ha är två helt ollika grejor. Om Dice byggde bilar skulle de göra en enorm, verkligen nånstans runt 50-100 meter stor, rund bil som en bubbla som styrdes med joystick. Få eller inga vill ha det av opraktiska skäl men de skulle bygga den ändå.

Så ska du få ett nytt "BF Vietnam" så behöver nåt annat företag göra det.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Ah, spelade det som liten och tyckte det var riktigt grymt. Dock hade jag bara 56k-modem då så spelade bara på LAN. Det var tider det.

Medlem
BF Vietnam

Helt enig! Klart min favorit i BF serien. Otroligt roligt rent taktiskt, fläskigt att kunna köra på musik som alla hörde som var i närheten mitt ute på en karta.
Körde en del i klan med rankade strider och tävlingar. Mycket intensivt och spännande.

Medlem

Helt klart den bästa delen i Battlefield-serien, riktigt synd att BC2-expansionen var rent skräp. Hade höga förhoppningar på Rising Storm 2: Vietnam men tyckte att rollsystemet förstörde upplevelsen. Hoppas ju alltid på ett nytt Vietnam-spel men tror att mycket av Battlefield Vietnams storhet låg i tiden det släpptes: Innan mikrotransaktioner, battle pass, season pass, "live service" och handhållning.

Redaktör

Svinkul spel! Det var väl rätt mycket BF1942 i Vietmam med jukebox och helikoptrar. Vilket när man lirade det blev "Wow! BF1942 i Vietnam.Med Surfin' Bird - i helikoptrar!!!!" Men visst var det nåt vapen som var löjligt overpowered innan det fixades? M60 eller nåt?


signatur
1
Skriv svar