Ubisoft försäkrar: Assassin's Creed Liberation HD ska förbli spelbart via Steam

Robot
Ubisoft försäkrar: Assassin's Creed Liberation HD ska förbli spelbart via Steam

Det hela var ett missförstånd.

#nyhetstips


Fragtjuv

Det var goda nyheter.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Fattar inte rubriken, det ska ju tas bort från Steam.

Skribent
Skrivet av Vercadi:

Fattar inte rubriken, det ska ju tas bort från Steam.

Meddelandet på Steam om att det inte längre ska säljas har tagits bort, så jag tolkar det som att spelet kommer att säljas även i framtiden (Space Junkies har fortfarande meddelandet om att det inte längre ska säljas, vilket stämmer överens med vad Ubisoft sagt).

Det enda som står för AC: Liberation nu är att DLC och online-tjänster inte kommer att vara tillgängliga. Men ja, Ubisoft har varit sjukt dåliga i sin kommunikation, så det är svårt att veta exakt vad som gäller.

Ändrar rubriken lite tills de förtydligat.

Medlem

Det var det här jag misstänkte, om det hade gjorts otillgängligt för folk som betalat för det så hade de ju drunknat i rättsprocesser.

Skrivet av Vercadi:

Fattar inte rubriken, det ska ju tas bort från Steam.

Jag har ett gäng spel i mitt Steambibliotek som ej längre går att köpa, men jag kan ladda ner och spela dem.

Fuel är det exempel som jag först kommer att tänka på, och det avlistades från Steam november 2013.

Skribent
Skrivet av kabex:

Det var det här jag misstänkte, om det hade gjorts otillgängligt för folk som betalat för det så hade de ju drunknat i rättsprocesser.

Jag har ett gäng spel i mitt Steambibliotek som ej längre går att köpa, men jag kan ladda ner och spela dem.

Fuel är det exempel som jag först kommer att tänka på, och det avlistades från Steam november 2013.

Det var jag som var lite otydlig i den inledande rubriken och skrev att det inte skulle tas bort från Steam. Det verkar dock inte vara fastställt huruvida spelet kommer att tas bort helt och hållet från försäljning eller om det bara är onlinetjänster och DLC som försvinner.

Inaktiv

Det är väl dåligt nog att man inte kan spela DLC man betalat för. Eller vad missar jag?

Medlem

Nä det är bäst för de att de tar sig i kragen och reder ut vad som gäller och ger korrekt information. Som sann Assassin's Creed-nörd behöver jag fakta, inte sjutton kan jag gå i ovisshet huruvida mina gejms försvinner ;_;


signatur

😎"Stay awesome people"😎
https://www.twitch.tv/Mirror_Hime

Medlem

Varför inte bara göra en fin liten gest och skänka alla DLC? Jag kunde för övrigt inte använda mitt DLC till AC2 innan allt det här hände trots köp av deluxe-versionen heller. Ska det vara så svårt att lägga till i koden att det kräver enorma resurser? Men Ubisoft verkar älska dålig PR så kör på. Från och med nu när jag ser ett nytt spel och tänker "Det här såg häftigt ut, det ska jag nog prova" .. gjort av Ubisoft? K thx bye.


signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

Medlem

Skamligt av Ubisoft... både att de överhuvudtaget gör detta, och den urusla kommunikationen kring det hela.

Dessutom kommer situationen kommer bara bli värre i framtiden, då större och större delar av spel idag bygger på online-komponenten. Vi behöver helt klart bättre konsumentskydd kring det här.

Har aldrig fått det att funka på UbiHard, men tänkte jag testar igen, och igår funkade spelet av någon anledning (?) Har dom fixat till det på något sätt kan man undra; dvs. tagit bort MP-delen och gjort en ny launcher . . .


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar