Grisar flyger? Spelare sägs snart få testa Beyond Good and Evil 2

Robot
Grisar flyger? Spelare sägs snart få testa Beyond Good and Evil 2

Utannonserades 2016. Och (!) 2008.

#beyond-good-and-evil-2


Medlem

Tror det kommer släppas, men jag har inga förhoppningar om att det kommer vara bra. Ubisoft är nog det mest ointressanta spelföretaget just nu, om ni frågar mig.

Backloggens befriare
Skrivet av Bennii:

Tror det kommer släppas, men jag har inga förhoppningar om att det kommer vara bra.

Exakt. Kommer det släppas? Varför skulle det inte släppas?
Kommer det att leva upp till förväntningarna? Det skulle förvåna mig mer.


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Sedan ubisoft fick för sig att alla deras spel ska vara liveservice eller likande så känns det verkligen som utvecklingen gått dåligt.

Jag gillar förvisso inte formatet. Men tänker att det också måste vara svårare att försöka skapa sådana spel. Normala singelplayer-spel är ändå en början och ett slut. Inte en för alltid pågående grej anpassad för alla...


signatur

Ultrazine

Medlem

Är mer orolig för huruvida spelet är bra eller inte. BG&E är ett av mina favoritspel genom tiderna som jag fortfarande lirar igenom lite då och då. Tvåan verkar vara HELT annorlunda i allt förutom namn.

Medlem

Jag känner mig kluven. Då jag bara lirat originalet lite och inte egentligen har några särskilda förhoppningar på spelet annat än att deras trailers varit hype... så blir det liksom... konstigt.

Jag tror detta spelet kan bli väldigt annorlunda, på vilket sätt vet jag inte men...


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Hoppas att vi blir överrumplade av en kanon spel trots allt vid släpp. Även om jag kanske är lite pessimistisk och tror knappt att det kommer eller att det klarar att leva upp till någon enda förhoppning man kan tänkas ha vid ev release.

Medlem

Hoppas det blir bra men håller ned förväntningarna. Ettan som någon sa ovan blev favoritspelet till original xbox. Så jävla bra!

Medlem

Undrar om man kommer behöva klättra upp i ett torn för att låsa upp kartan när man besöker en ny planet?

Medlem

Som många andra säger så håller jag originalet högt och problemet som jag ser med del 2 är att dom verkligen ser ut att avvika från vad som gjorde 1an.
Visste är det fränt att sömlöst kunna flyga mellan olika planeter etc, men dey är inget jag önskar mig i denna uppföljare..
Då hade jag hellre sett dom gick mer åt typ Ratchet and Clank än mot Star Citizen...

Medlem

Hade helt glömt bort det här spelet, finns det ens någon hype kvar?


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Om det väl släpps tvivlar jag starkt på att det ens blir i närheten av vad de visade på E3

Medlem

Efter så här lång tid så har jag inga förväntningar. Känns lite som Duke Nukem Forever detta.


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Medlem

Ettan är ren spelmagi, och det kommer vara ett sant nöje att få återse Pey'j, Jade och de andra. Hoppas känslan är densamma när spelet väl släpps.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem

Klart att det släpps, Ubisoft är inte gamla Blizzard som skulle lägga ned ett spel oavsett mängden resurser som lagts på det. I värsta fall gör de vad Skull & Bones ser ut att bli och bara lappar ihop delarna och släpper.

Medlem

För mig spelar det nästan ingen roll hur risigt det ser ut, jag är glad att det kommer. Ettan upplevde jag verkligen som en helt unik upplevelse (i ordets rätta bemärkelse, det går inflation i att använda "unik" överallt). Story, karaktärer och i synnerhet musiken skapade en magisk värld. Jag vill tillbaka till den.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Det här jävla spelet har varit på min top 3 mest efterlängtade spel i typ 15 år nu, och det ligger fortfarande kvar.

Det verkar väl som dom har för avsikt att göra klart det - men min entusiasm fick sig en riktig snyting när Michel Ancel lämnade projektet och Ubisoft... Det gjorde han inte bara för att "det var dags"... Det har obviously hänt något behind the scenes som skakat om projektet ordentligt.

Jag tycker världen som man får se i dom cinematiska trailers dom släppt ser galet fet ut...
Om världen ser ut och känns sådär så kommer det nog inte ens behöva vara ett bra spel för att jag ska älska det


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av kebbe:

Klart att det släpps, Ubisoft är inte gamla Blizzard som skulle lägga ned ett spel oavsett mängden resurser som lagts på det. I värsta fall gör de vad Skull & Bones ser ut att bli och bara lappar ihop delarna och släpper.

Jag är övertygad om att dom lagt ner iaf en handfull spel under utvecklingen.
Det säger väl ifs inte så mycket om man har släppt typ 200 spel.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av aeosoth:

Är mer orolig för huruvida spelet är bra eller inte. BG&E är ett av mina favoritspel genom tiderna som jag fortfarande lirar igenom lite då och då. Tvåan verkar vara HELT annorlunda i allt förutom namn.

Det är inte min känsla alls som jag fått av filmerna... Det känns som samma värld fast mer utvecklad och i stadsmiljö osv....

Samma grund fast mkt större.

Sen att Jade verkar blivit någon sorts Darth Vader Samurai känns inte så kompatibelt med henne som karaktär i första spelet.
Men det där kanske mejkar sense i spelet sen


signatur

subterranean homesick alien

ZF
Medlem
Skrivet av waeress:

Undrar om man kommer behöva klättra upp i ett torn för att låsa upp kartan när man besöker en ny planet?

Nä, du dokumenterar planetens fauna. Sen byter du den till en karta med alla torn som kan klättras för att spana efter pärlor.

Skrivet av Anton Q:

Det är inte min känsla alls som jag fått av filmerna... Det känns som samma värld fast mer utvecklad och i stadsmiljö osv....

Samma grund fast mkt större.

Sen att Jade verkar blivit någon sorts Darth Vader Samurai känns inte så kompatibelt med henne som karaktär i första spelet.
Men det där kanske mejkar sense i spelet sen

Ja, har heller aldrig fattat vad det är folk menar är skillnaden. Men eftersom de aldrig verkar kunna peka på något mer konkret än att det är "mörkt" eller "edgy" känns det mest som de inte rörde sig många meter utanför mysiga huset.

Gissar på klassisk minnesförlust. Och det finns möjlighet att koppla även det till tidigare spel så.

Medlem

Skillnaden är väl att ettan var ett semilinjärt singelplayeräventyr medan tvåan ser ut att vara något slags rpg-doftande open world med fokus på karaktärsdkapande.


signatur

Kunskapsförmedlare.

1
Skriv svar