Tippade kommande N64-spel till NSO

Medlem
Tippade kommande N64-spel till NSO

Nintendo har hittills varit ganska konsekventa med att lägga till ett nytt N64-spel om månaden sedan man kom ut med N64 på Switch Online-tjänsten i slutet av oktober förra året. Alla de sju spelen utöver de tillgängliga från start som redan då bekräftades vara på väg har lagts till under perioden december-juni.

Och då undrade man lite, vad nu? Skulle de sänka utgivningstakten eller fortsätta lägga till ett spel i månaden? Det verkar som det sistnämnda. För här om dagen kom beskedet att nästa spel kommer nästa vecka nu i juli månad:

Detta öppnar ju frågan vilka spel kan tänkas läggas till därefter? Tänkte det vore kanske kul att spåna lite kring det.

Jag tror på följande härnäst, utan inbördes ordning..

Wave Race 64 och 1080 Snowboarding.
Dessa borde vara ganska självklara. Faktiskt så var det lite förvånande att åtminstone Wave Race 64 inte var med redan från start med tanke på att det var ett av de första spelen till konsolen på 90-talet och starkt förknippat med N64:an. Båda titlar är Nintendos helt egna spel dessutom. Självklart kommer båda läggas till, Wave Race 64 kanske redan nu under sommarmånaderna och 1080 Snowboardning kanske närmare vintermånaderna.

Mischief Makers
Ja, det tror jag. För detta är ett Treasure-spel och de har redan med ett annat Treasure-spel på tjänsten; Sin & Punishment. Och det spelet kom inte ens ut utanför Japan på den tiden. Så om de kunde ha med ett Treasure-spel på tjänsten som tidigare inte ens kom utanför Japan så borde ett annat Treasure-spel som kom ut över hela världen inte vara något konstigt val.

Banjo-Tooie, Donkey Kong 64, GoldenEye
Fler Rare-spel lär komma. Banjo-Kazooie finns redan med på tjänsten och då borde det innebära att den dörren, för Rare-spel, står öppen vilket det också ryktats om. Eftersom det första Banjospelet redan är med så borde tvåan vara ett logiskt val. DK64 borde annars vara ett självklart val för det är väl Nintendo själva som ändå äger det varumärket trots att Rare gjorde spelet. Och sedan GoldenEye 007... Som Nintendo själva väl såg till att det inte längre skulle vara säljförbud på i Tyskland eller nåt sånt? Varför skulle de göra detta om de inte planerade att vilja sälja det på något sätt (som genom prenumerationstjänst)? Jag tror det mycket väl kan bli så att Rare gör en remake eller remaster eller nåt till Xbox i år i samband med James Bond-filmernas 60-årsjubileum (1962-2022) och att Nintendo i samma veva får lov att lägga till N64-spelet som det var till NSO.

Men det är vad jag tror. Vad tror ni andra?


signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

Medlem

Suck. Kan dom snälla fixa Wave Race nån gång.

Medlem

Vad jag mest av allt vill att de ska fixa är att kunna skaffa Nintendo Online + Expansion Pack månadsvis. Vill inte skaffa ett helt år.

Kontot avslutas

Jag håller med om de ovannämnda.
Donkey Kong 64 kom ju även till Wii U och samma med Donkey Kong Country eftersom Nintendo äger rättigheterna till de spelen trots att Rare utvecklat de.

Annars tror jag även att vi kan se.

Mario Party, Mario Party 2, Mario Party 3

Vi fick ju se Mario Party 2 till både Wii och Wii U men de andra spelen har vi inte sett röken av.
Så jag tror/hoppas att nu när det finns som en onlinetjänst att vi så småningom kommer få festa loss i alla dessa tre klassiska party spelen.

Pokémon Stadium, Pokémon Stadium 2

Detta är några spel som jag har hört att fans vill se.
Själv skulle det kunna finnas en möjlighet, framförallt om transfer pack funktionen kommer gå att emulera.
Har hört ett rykte att det ska ha testats fram genom att koppla ihop Nintendo 64 med en framtida Gameboy emulering på Switch Online.
Själv skulle jag tycka det vore kul om något sådant hände.


signatur

ゼルダの城

Medlem
Skrivet av Kulneff:

Vad jag mest av allt vill att de ska fixa är att kunna skaffa Nintendo Online + Expansion Pack månadsvis. Vill inte skaffa ett helt år.

De vill väl inte att många ska köpa en månad bara och roffa åt sig alla expansioner och så och sen aldrig mer återvända och därmed fått saker för flera hundra men betalat en bråkdel av det bara. Så jag förstår dem helt och hållet!

På tal om Wave Race hoppas jag de lägger till Gamecube och Wave Race: Blue Storm som var en barndomsfavorit för mig! Innan dess är 64-originalet såklart välkommet! Och Golden Eye ryktas ju vara på g med tanke på att en remaster för Xbox (och Switch?) verkar vara på ingående.

Skribent
Skrivet av Gertzy:

På tal om Wave Race hoppas jag de lägger till Gamecube och Wave Race: Blue Storm som var en barndomsfavorit för mig! Innan dess är 64-originalet såklart välkommet! Och Golden Eye ryktas ju vara på g med tanke på att en remaster för Xbox (och Switch?) verkar vara på ingående.

Nintendo verkar ju direkt dissa det här med att lägga till GC-spel. Men kanske vi kan få det innan denna generation är slut? Jag håller dock inte andan över det.

Hade gärna sett ett nytt Wave Racer med dagens vattenfysik. Tänker lite på hur vattnet beter sig i spel som Sea of Thieves.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Nintendo verkar ju direkt dissa det här med att lägga till GC-spel. Men kanske vi kan få det innan denna generation är slut? Jag håller dock inte andan över det.

Hade gärna sett ett nytt Wave Racer med dagens vattenfysik. Tänker lite på hur vattnet beter sig i spel som Sea of Thieves.

Jaha, har de släppt uttalande om det eller något? Har jag i sådana fall missat. Går ju inte aktivt och väntar på det direkt men vore ju väldigt trevligt!

Ja, ett helt nytt Wave Race till Switch vore ju det ultimata!

Inaktiv

Tyvärr en riktigt skittjänst i nästan alla avseenden. Tur det finns andra (om än mindre legala) men betydligt bättre sätt att ta del av Nintendos gamla katalog och i bättre grafik och funktionallitet.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

De vill väl inte att många ska köpa en månad bara och roffa åt sig alla expansioner och så och sen aldrig mer återvända och därmed fått saker för flera hundra men betalat en bråkdel av det bara. Så jag förstår dem helt och hållet!

Så vitt jag förstår det så måste man antingen köpa DLC-expansionerna ELLER ha en gällande Nintendo Switch Online + Expansion Pack-subscription för att ha tillgång till Booster Course Pass, Happy Home Paradise etc. Precis som med N64- och Mega Drive-spelen. Avslutar man det, då förlorar man tillgång till dessa.

Skribent
Skrivet av Gertzy:

Jaha, har de släppt uttalande om det eller något? Har jag i sådana fall missat. Går ju inte aktivt och väntar på det direkt men vore ju väldigt trevligt!

Ja, ett helt nytt Wave Race till Switch vore ju det ultimata!

Nä, men folk har tjatat om GC-spel sedan WiiU och de har som ignorerat det, även om rykten funnits. Förstår att de inte la mer energi på WiiU, men att släppa GC-bibliotek till Switch hade varit nice. Nu verkar de ju i och för sig paketera GC-spel i andra utgåvor, tänker som Mario Sunshine i Mario collection.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Kulneff:

Så vitt jag förstår det så måste man antingen köpa DLC-expansionerna ELLER ha en gällande Nintendo Switch Online + Expansion Pack-subscription för att ha tillgång till Booster Course Pass, Happy Home Paradise etc. Precis som med N64- och Mega Drive-spelen. Avslutar man det, då förlorar man tillgång till dessa.

Jaha, i sådana fall finns det ju ingen anledning att inte erbjuda månadsperioder imo. Att man förlorar tillgången till alla retrospel förstår jag, men trodde expansionerna blev knutna till kontot och att det var vad Nintendo ville skydda sig mot. Mycket märkligt då.

Skrivet av Johan Lorentzon:

Nä, men folk har tjatat om GC-spel sedan WiiU och de har som ignorerat det, även om rykten funnits. Förstår att de inte la mer energi på WiiU, men att släppa GC-bibliotek till Switch hade varit nice. Nu verkar de ju i och för sig paketera GC-spel i andra utgåvor, tänker som Mario Sunshine i Mario collection.

Wii U var förra generationen så att det skulle vara någon indikation på att Nintendo förvägrar GC plats på NSO ser jag inte. Att det kommer senare är nog troligare än motsatsen. Men en vet ju aldrig med Nintendo. De ryktas ju ta Metroid Prime till Switch så de kanske hellre remakar de spelen än släpper till tjänst.

Skribent
Skrivet av Gertzy:

Wii U var förra generationen så att det skulle vara någon indikation på att Nintendo förvägrar GC plats på NSO ser jag inte. Att det kommer senare är nog troligare än motsatsen. Men en vet ju aldrig med Nintendo. De ryktas ju ta Metroid Prime till Switch så de kanske hellre remakar de spelen än släpper till tjänst.

Jo det är väl lite det jag tror de gör, plockar favoritspelen och gör remakes/remasters istället för att göra en tjänst av det. Men som du skriver, man vet aldrig med Nintendo. De gör ju lite som de vill.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Var är Super Smash Bros? Eller vill de inte ta fokus ifrån SSB Ultimate? Och är DET kanske också varför de första tre Mario Party-spelen heller inte kommit till NSO ännu, för att det är inte alls länge sedan Mario Party Superstars kom ut och Nintendo är kanske lite rädda för att folk hellre skulle spela de gamla spelen om de gjorts tillgängliga? Det kan nog vara en anledning till att man dröjer med just de här spelen men jag tror dock ändå att man kommer lägga till både det första SSB och de första Mario Party-spelen i slutändan.

Det var väl här på FZ som man förresten kunde läsa nyheter om att det ryktades att alla Rares N64-spel skulle komma till Switch Online visst? Men jag undrar… GoldenEye kan jag faktiskt se men Perfect Dark? Banjo-Tooie kan jag också se men Conker's Bad Fur Day? Sedan Mickey's Speedway USA som Rare utvecklade av någon anledning är jag verkligen tveksam till då det uppenbarligen är Disney-licens på det spelet.

Men för att återgå till spel som jag tror kommer läggas till så säger jag Excitebike 64. Det vore ju lätt för dem att lägga till. Efter Wave Race 64 och 1080 Snowboard kanske?

Och även Pilotwings 64. Det var ju t o m ett av release-spelen! De sparar säkert det till någon gång då de inte har något bättre att erbjuda.

Goldeneye är ju tamejfan ett måste ju,

Medlem

Nintendo kommer aldrig göra rätt med sina digitala skit-tjänster. Ge mig wind waker hd på switchen bara. Och gör emulerade n64-spel rätt istället för skräpet de har gjort än så länge (ge mig jet Force Gemini i mer än 13 fps typ)


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Jag hoppas på GameCube linup i framtiden till Switch online.


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem

Kan dom inte bara släppa en Nintendo 64 mini, så man får rätt joystick

Medlem

Pilotwings 64 var mitt första spel till konsolen så det spelet ger mig mycket nostalgi. Trodde det skulle vara ett av dom första spelen som skulle komma till onlinetjänsten, men tji fick jag. Hoppas det kommer framöver.

Medlem

Fattar inte att jag själv inte tänkte på Pilotwings 64 innan. Jag som till och med äger Pilotwings Resort till 3DS...


signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

Medlem

Wave Race 64 är så himla bra spel!

Medlem

Diddy Kong Racing hoppas jag dom lägger till inom en snar framtid. Nötte det sönder och samman men lyckades aldrig vinna sista racet mot han Wizpig eller vad han hette.

Medlem

YES! Äntligen!

Nu på fredag gäller det. Helgen är räddad. 😄

Skrivet av Ghost Writer:

Wave Race 64 kanske redan nu under sommarmånaderna

Väl tippat. Jag tippar hatten åt er min gode herre. 🎩

Medlem

Märkligt att Betsson inte erbjuder odds på Kommande releaser till NSO.
Glad att Wave Race äntligen anländer. Bara spelat 3 spel totalt på NSO, detta blir mitt fjärde.

Medlem

Fler Nintendo 64-spel är officiellt på väg!

Minst tre till i år och de andra in på nästa år...

Men vänta, det kommer mera...

YEAH!! Äntligen är det bekräftat! GoldenEye kommer till Switch! ÄNTLIGEN!


signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

Medlem

Så Wave Race 64 som kom nyligen, 1080 Snowboarding och GoldenEye hade jag själv tippat på. Sedan fick ZeldasCastle rätt i...

Skrivet av ZeldasCastle:

Mario Party, Mario Party 2, Mario Party 3

och

Skrivet av ZeldasCastle:

Pokémon Stadium, Pokémon Stadium 2

..och Mortyman hade rätt i...

Skrivet av Mortyman:

Excitebike 64.

Skrivet av Mortyman:

Och även Pilotwings 64.

Snyggt förutspått!


signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

Medlem

Om man skulle tippa vidare på i vilken ordning vi får dessa spel:

+ GoldenEye tippar jag att det sistnämnda kommer först nästa månad faktiskt, just med anledning av:

Skrivet av Ghost Writer:

James Bond-filmernas 60-årsjubileum (1962-2022)

Den första Bond-filmen hade premiär 5 oktober 1962 så det är bara vettigt att de väntar till just den dagen med GoldenEye. Och Wave Race 64 kom som bekant nu senast i augusti så... Pilotwings 64 för september och GoldenEye i oktober? Då återstår bara Mario Party 1 och 2 för 2022 och eftersom de knappast lär släppa tvåan innan ettan så kommer förmodligen ettan i november och tvåan i december. Följt av trean månaden därefter igen i januari 2023? Och sedan 1080 Snowboarding i februari kanske? Februari är trots allt en vintermånad så det hade fortfarande passat att ge ut det då. Passar ännu bättre i Sverige med vinter/sportlovet i åtanke.

Ett annat alternativ är att de inte släpper alla Mario Party-spelen i följd och i sådana fall tänker jag första Mario Party nu i september, GoldenEye i oktober, Mario Party 2 i november, Pilotwings 64 i december och sedan som jag tänkte från början; Mario Party 3 i januari och 1080 Snowboarding i februari. Eftersom jag hellre spelar Pilotwings 64 igen framför Mario Party håller jag dock tummarna för att vi får se Pilotwings 64 redan nu denna månad.

Kontot avslutas
Skrivet av Ghost Writer:

Så Wave Race 64 som kom nyligen, 1080 Snowboarding och GoldenEye hade jag själv tippat på. Sedan fick ZeldasCastle rätt i...

Mario Party, Mario Party 2, Mario Party 3

och

Pokémon Stadium, Pokémon Stadium 2

GoldenEye förstod man ju också eftersom Nintendo tidigare hade bett Tyskland att ta bort förbudet för det spelet.

Men är väldigt imponerad att de utannonserade alla de spel som jag gissade på. Trodde att de bara skulle utannonsera några av de åt gången.

Men nu tror jag stark att vi i början av nästa år även kommer få Gameboy till Nintendo Switch Online + Expansion Pack eftersom Pokemon Stadium spelen hade väldigt mycket funktioner för att kunna föra över sina Pokémon från Gameboy spelen men även spela dessa spel i Stadium spelen.


signatur

ゼルダの城

Medlem

Det finns två N64-spel jag verkligen hoppas kommer till Switch, och det är Snowboard Kids (sjukt underskattat) och The New Tetris (ett av de bättre N64-spelen som finns, och framförallt det bästa Tetris-spelet genom alla tider).

Super Smash Bros känns som givet att det kommer komma under nästa år. Skulle man få drömma fritt skulle även Snowboard Kids 2 komma, som aldrig släpptes i EU på den gamla goda tiden. Därför har jag heller aldrig spelat det, bara kollat YouTube.

Kontot avslutas
Skrivet av PolarenPer:

Super Smash Bros känns som givet att det kommer komma under nästa år.

Absolut så borde Super Smash Bros komma så småningom.

Andra givna spel är Donkey Kong 64 och sen eftersom rare även har börjat låta sina spel vara med så tror jag på Banjo-Tooie


signatur

ゼルダの城

Kontot avslutas

Ja just det.

Harvest Moon 64
borde vara ett spel som också är på väg.
Kom på det när jag såg att det är ett av spelen som också kommer till Japan.


signatur

ゼルダの城

123
Skriv svar