Gått! Guld! The Last of Us Part I redo för release i september

Robot
Gått! Guld! The Last of Us Part I redo för release i september

Naughty Dog är färdiga med The Last of Us. Igen.

#the-last-of-us, #the-last-of-us-part-i


FM-guru
F.d. Sisyr

Enda de jobbat med sedan 2005 är Uncharted och TLoU, dags för ett nytt ip snart!

Medlem

Roligt! Jag är pepp men väntar till pc release och när det gått ned lite i pris.

Inaktiv

Blir ett köp så fort det går ner lite i pris. Har inte kört något av TLOU-spelen.

Medlem

Trevligt! Men tror jag tar och väntar på PC versionen denna gången.

Medlem

Kanske är trög men.. Har det gått guld baserat på antalet förbokningar då eller?

Medlem
Skrivet av Electrix:

Kanske är trög men.. Har det gått guld baserat på antalet förbokningar då eller?

Ej. Spel går guld när version 1.0 är klart och man kör ner det på skiva. Det har inget med antal förbokningar att göra.

Medlem

Förstår inte denna remake, ser ju exakt likadant ut som originalet, typ bara lite lätt justerade hudtoner, en extra buske här och där...

Medlem
Skrivet av Majoren:

Förstår inte denna remake, ser ju exakt likadant ut som originalet, typ bara lite lätt justerade hudtoner, en extra buske här och där...

Gör det verkligen inte Ta en titt till!

Medlem
Skrivet av Majoren:

Förstår inte denna remake, ser ju exakt likadant ut som originalet, typ bara lite lätt justerade hudtoner, en extra buske här och där...

Får väl återkomma till detta påstående när spelet väl släppts då, för att se om du hade rätt.

För tillfället går det att ta del av Digital Foundrys genomgång av trailern samt även ta en titt på jämförelse mellan TLOU och TLOU2 (ps4-versionen) för att få en aning om vad som förbättrats. Uppenbara skillnader för de som är intresserade. Ska bli intressant att se om eller hur de vidareutvecklat tekniken från TLOU2 till den nya generationen av hårdvara, om det enbart är det uppenbara som det grafiska, bildhastigheten och laddningstider etc.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem
Skrivet av matt76:

Får väl återkomma till detta påstående när spelet väl släppts då, för att se om du hade rätt.

För tillfället går det att ta del av Digital Foundrys genomgång av trailern samt även ta en titt på jämförelse mellan TLOU och TLOU2 (ps4-versionen) för att få en aning om vad som förbättrats. Uppenbara skillnader för de som är intresserade. Ska bli intressant att se om eller hur de vidareutvecklat tekniken från TLOU2 till den nya generationen av hårdvara, om det enbart är det uppenbara som det grafiska, bildhastigheten och laddningstider etc.

Yupp! Stor skillnad enligt mig. Det är som att säga att Part 2 ser likadant ut som original TLoU...

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Enda de jobbat med sedan 2005 är Uncharted och TLoU, dags för ett nytt ip snart!

Eller.. återgå till ett. Jak & Daxter anyone? Dags att damma av på riktigt efter Jak III 2003 😏

Medlem
Skrivet av Lirilesh:

Ej. Spel går guld när version 1.0 är klart och man kör ner det på skiva. Det har inget med antal förbokningar att göra.

Så tidigare releaser, t.ex LoU Remastered, var t.ex version 0.9 ?

Medlem
Skrivet av Electrix:

Så tidigare releaser, t.ex LoU Remastered, var t.ex version 0.9 ?

Vad tror du själv?

Medlem

Spelade originalet i början av pandemin och älskade det. Hade inte konsol då så körde det via PS Now strömmat till PC. Gick bra förutom att spelet alltid avslutades efter en kvarts inaktivitet utan att spara och det gick inte att skaka liv i ficklampan eftersom den triggern krävde Dualshock 😬

Det var först efteråt jag insåg att den strömmade versionen jag spelat var PS3-originalet och inte remaken till PS4. Hade inte ens tänkt på det, för spelet höll ändå. Sjukt bra miljöer för att vara PS3…

För nya spelare som aldrig upplevt det tidigare är det fantastiskt att man uppdaterar spelet. Men personligen lägger jag knappast fullpris på ett storydrivet spel jag redan kan utantill såvida ingenting läggs till, typ nya scener i en directors cut. Även då hade jag dragit en gräns vid 150kr.

Medlem
Skrivet av Lirilesh:

Ej. Spel går guld när version 1.0 är klart och man kör ner det på skiva. Det har inget med antal förbokningar att göra.

Så jäkla dumt att använda ett uttryck som är associerat med nöjes industrin och sålda exemplar. Vad ligger bakom detta?

Medlem
Skrivet av Electrix:

Kanske är trög men.. Har det gått guld baserat på antalet förbokningar då eller?

-"The phrase "goes gold" comes from the term "gold master", which is a version of the game that its publisher has determined is good enough to be shipped to stores. So when a game "goes gold", it means that development on the game is done, and the game is ready to be sold."

Orkade inte översätta. Men där har du en bra förklaring vad det betyder.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem
Skrivet av serdyllon:

Spelade originalet i början av pandemin och älskade det. Hade inte konsol då så körde det via PS Now strömmat till PC. Gick bra förutom att spelet alltid avslutades efter en kvarts inaktivitet utan att spara och det gick inte att skaka liv i ficklampan eftersom den triggern krävde Dualshock 😬

Det var först efteråt jag insåg att den strömmade versionen jag spelat var PS3-originalet och inte remaken till PS4. Hade inte ens tänkt på det, för spelet höll ändå. Sjukt bra miljöer för att vara PS3…

För nya spelare som aldrig upplevt det tidigare är det fantastiskt att man uppdaterar spelet. Men personligen lägger jag knappast fullpris på ett storydrivet spel jag redan kan utantill såvida ingenting läggs till, typ nya scener i en directors cut. Även då hade jag dragit en gräns vid 150kr.

Ganska säker på att DLC:t ingår i remaken, så lite nytt är det om man inte spelat det tidigare.

Har inte spelat originalet sedan det släpptes och aldrig DLC:t, är personligen rätt sugen, men inte till fulllpris.

Medlem

Skiter i om det blir 3e gången för mig! Original ps3, remaster till ps4 och nu remake till ps5 betalar gärna fullpris för det varje gång!

KoP
Medlem

Kan ju vara kul för dom som inte har spelat spelet ännu.

Medlem
Skrivet av Majoren:

Förstår inte denna remake, ser ju exakt likadant ut som originalet, typ bara lite lätt justerade hudtoner, en extra buske här och där...

Nej det ser verkligen inte likadant ut som originalet. Antingen har du inte sett hur originalet såg ut eller så har du inte gnuggat ögonen tillräckligt

Skrivet av Locktail:

Skiter i om det blir 3e gången för mig! Original ps3, remaster till ps4 och nu remake till ps5 betalar gärna fullpris för det varje gång!

Jag fick spelet i och med PS5 Plus Collection så har ännu inte betalar en enda krona för det. Skulle jag välja att betala fullpris så blir det endast av en symbolisk anledning. För att stödja företaget. Det är trots allt ett av de bästa spelen som någonsin gjorts, IMO.

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Nej det ser verkligen inte likadant ut som originalet. Antingen har du inte sett hur originalet såg ut eller så har du inte gnuggat ögonen tillräckligt

Jag fick spelet i och med PS5 Plus Collection så har ännu inte betalar en enda krona för det. Skulle jag välja att betala fullpris så blir det endast av en symbolisk anledning. För att stödja företaget. Det är trots allt ett av de bästa spelen som någonsin gjorts, IMO.

Har spelet via PS Plus Collection också 😊

Medlem

Bra, då kanske de kan återgå till att skapa något spel med lite glädje igen! Kan Insomniac varva roliga plattformare med seriösa spel så borde ND kunna det med!

Medlem

ND har tyvärr trillat av min prispall som en av de bättre företagen i industrin. De släpper bara Uncharted och TLoU relaterade spel hela tiden. Visst det är bra spel men jag är så trött på dessa IPn så fy.
Vore så himla roligt om de kunde göra något nytt som utmanade dem lite igen.

Medlem
Skrivet av matt76:

Får väl återkomma till detta påstående när spelet väl släppts då, för att se om du hade rätt.

För tillfället går det att ta del av Digital Foundrys genomgång av trailern samt även ta en titt på jämförelse mellan TLOU och TLOU2 (ps4-versionen) för att få en aning om vad som förbättrats. Uppenbara skillnader för de som är intresserade. Ska bli intressant att se om eller hur de vidareutvecklat tekniken från TLOU2 till den nya generationen av hårdvara, om det enbart är det uppenbara som det grafiska, bildhastigheten och laddningstider etc.

Utgick från just genomgången på digital foundry. Tycker det i princip ser ut som att gå från grafik ställning medium till high. Känns som en väldigt onödig remake, originalet är inte ens särskilt åldrat vad gäller PS4-versionen...

Medlem
Skrivet av Majoren:

Utgick från just genomgången på digital foundry. Tycker det i princip ser ut som att gå från grafik ställning medium till high. Känns som en väldigt onödig remake, originalet är inte ens särskilt åldrat vad gäller PS4-versionen...

Medium till high på pc kräver i princip förstoringsglas för att se någon skillnad.

Detta kräver inget förstoringsglas för att se förbättringarna utan är animering som inte mycket kommer i närheten av helt enkelt, om ens något….

Medlem
Skrivet av lars_kongo:

Medium till high på pc kräver i princip förstoringsglas för att se någon skillnad.

Detta kräver inget förstoringsglas för att se förbättringarna utan är animering som inte mycket kommer i närheten av helt enkelt, om ens något….

https://m.youtube.com/watch?v=8KfrZ-TFyF8

Väldigt liten skillnad, vissa saker ser bättre ut, andra ser sämre ut. Som sagt, tror detta blir en otroligt onödig och slapp remake.

Medlem
Skrivet av Majoren:

Väldigt liten skillnad, vissa saker ser bättre ut, andra ser sämre ut. Som sagt, tror detta blir en otroligt onödig och slapp remake.

Du bör nog uppsöka en optiker om du inte trollar 🙂

Medlem
Skrivet av lars_kongo:

Du bör nog uppsöka en optiker om du inte trollar 🙂

Sömnigt svar, du
Det här är nivå Crysis till Crysis remastered. Extremt liten -och onödig- skillnad. Originalspelet är dock som sagt fortfarande i väldigt bra skick, ND/Sony borde fokusera resurserna på annat.

Medlem
Skrivet av Majoren:

Väldigt liten skillnad, vissa saker ser bättre ut, andra ser sämre ut. Som sagt, tror detta blir en otroligt onödig och slapp remake.

Fast det är ganska tydlig skillnad.

12
Skriv svar