Tävling - God of War III

Robot
Medlem
Tävling - God of War III

Som jag sa förra gången.
Må lyckan vara med er alla.

Medlem

May the game be with you.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Vinner fan aldrig, men hoppas innerligt!
Detta är verkligen ett spel man vill ha! Karatos. <3

Medlem

Håller tummarna som vanligt

Medlem

Återigen en tävling med en fråga som har två möjliga svarsalternativ. Jag blir så trött.

Redaktör

Zedrix, kan du skicka ett pm till mig och beskriva vilken fråga som är fel och på vilket sätt? Tack!


signatur
Medlem

Jag hade fått för mig att tävlingen gick ut igår och slängde ihop mina svar när det, vad jag trodde, var 5 minuter kvar. Upptäckte sedan att jag stressat i onödan.

Medlem

Är beredd att hålla med Zendrix, den sista frågan kan tolkas på fler sätt. Hoppas jag gissade rätt!

Vym
Medlem

Lycka till alla, både i tävlingen och i livet!

Medlem
Skrivet av VaDeR:

Är beredd att hålla med Zendrix, den sista frågan kan tolkas på fler sätt. Hoppas jag gissade rätt!

+1

Aaarrggh, nu fattar jag. Jaha där sprack den chansen...
Rätt knasig fråga.

Då de flesta tävlingar utgår ifrån att visa upp spelet och att tävlande söker info om utvecklarna eller liknande vore det bättre att helhjärtat gå den vägen och satsa på sådana frågor. Positiv reklam helt enkelt. Lättare att komma ihåg något man brinner/jobbar för än en banner tex

Oftast vet man inte saker som rör utvecklarna (namn, position, företags-profil mm) om det då inte är någon av spelgudarna.

Tack för mig!
/rant

Inaktiv

Rätta svaren:

Citat:

3. Vilken storstad ligger strax söder om utvecklarnas kontor?: Tijuana

Tijuana ligger inte "strax" söder om utvecklarnas kontor, medas däremot Los Angeles gör det. Avstånden till Tijuana är cirka 22 mil. Det går att säga att LA inte ligger helt söder om Santa Monica, men det gör inte Tijuana heller. Den ligger precis lika mycket sydöst om Santa Monica som Los Angeles gör, om inte mer.

Enligt wikipedia är Santa Monica en egen stad, omgiven av Los Angeles på alla sidor.

http://en.wikipedia.org/wiki/Santa_Monica

Citat:

it is surrounded on three sides by the city of Los Angeles ? Pacific Palisades on the northwest, Brentwood on the north, West Los Angeles on the northeast, Mar Vista on the east, and Venice on the southeast.

Bryr mig inte så mycket om att jag hade fel i tävlingen, chansen att vinna är ändå liten, men tycker fråga 3 var väldigt tveksam.

Medlem
Skrivet av Buio:

Enligt wikipedia är Santa Monica en egen stad, omgiven av Los Angeles på alla sidor.

Men Wikipedia har fel rätt ofta. Santa Monica är iofs en egen stad men det generella synsättet är att det är mer som en stadsdel i L.A.

313-stylee!

Medlem

Oh hamburgers!

Inaktiv
Skrivet av Zhin:

Men Wikipedia har fel rätt ofta. Santa Monica är iofs en egen stad men det generella synsättet är att det är mer som en stadsdel i L.A.

Först och främst har wikipedia oftast rätt, även jämfört med klassiska uppslagsverk.

När det gäller Santa Monica är det ungefär som att säga att Södertälje är en stadsdel i Stockholm. Södertälje ingår i Stockholms Län, på samma sätt som Santa Monica ingår i Los Angeles County (Län) men är en egen stad.

Så en simulerad fråga med liknande svar skulle kunna vara så här "Vilken storstad ligger strax norr om Södertälje?" och så är svaret Umeå när Stockholm är ett av svarsalternativen.

Redaktör

Frågan om utveckarnas hemstad (Santa Monica) var felformulerad och har därför strukits. Vi ber så hemskt mycket om ursäkt.


signatur
Inaktiv
Skrivet av Tompa:

Frågan om utveckarnas hemstad (Santa Monica) var felformulerad och har därför strukits. Vi ber så hemskt mycket om ursäkt.

Trevligt, tycker det var rätt gjort. Det är ändå en lottning och då det var lite oklart formulerat så tycker inte jag att det gör så mycket om några till får chansen att delta.

Får nog stryka mig själv från tävlingen, då jag gnällt om frågan här. Det är inte så viktigt för mig ändå då jag inte har en PS3 än (men är sugen på att skaffa en).

1
Skriv svar