Sonic Origins-mod inställd då spelet är "absolut skit"

Robot
Sonic Origins-mod inställd då spelet är "absolut skit"

Moddaren kom på andra tankar.

#sonic-origins


Inaktiv

Utvecklarna trodde att de kunde göra en Bethesda och låta utvecklarna fixa spelet

It's not a lake, it's an ocean

Fast... spelen är ju inte alls skit.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Så synd. Sonic & Knuckles är ett av mina bästa spelminnen och nu när det äntligen fick sin stora remake så blev resultatet såhär. Får hoppas Sega lägger pengar på att faktiskt lösa det. Jag är jättesugen på Origins om det någonsin lever upp till vad det borde bli.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Ruffles:

Fast... spelen är ju inte alls skit.

Samlingen är skit.

För gemeneman fungerar samlingen okej, men för oss som verkligen gillar Sonic finns det mycket problem. Allt från buggar (gamla redan fixade och nya), uppdateringar som funnits i tidigare versioner som släppts genom åren som inte är med etc.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Fast... spelen är ju inte alls skit.

Tolkar det dock som att det inte är hur spelen i sig körs som är skit, utan hur det är gjort/konstruerat. Andra citatet syftar iaf på det.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av uberpwnage2.0:

Samlingen är skit.

För gemeneman fungerar samlingen okej, men för oss som verkligen gillar Sonic finns det mycket problem. Allt från buggar (gamla redan fixade och nya), uppdateringar som funnits i tidigare versioner som släppts genom åren som inte är med etc.

Ja, det är ingen perfekt samling. Jag hade önskat mer, särskilt mer fanservice när de ändå valde att släppa en ny samling. Men skit är den inte. Det är en samling ikoniska spel som går att spela i widescreen. Boss Rush är kul osv.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Moderator | Testpilot
Skrivet av Ruffles:

Ja, det är ingen perfekt samling. Jag hade önskat mer, särskilt mer fanservice när de ändå valde att släppa en ny samling. Men skit är den inte. Det är en samling ikoniska spel som går att spela i widescreen. Boss Rush är kul osv.

Med tanke på alla underliggande problem och att det ska vara ett spel för alla fans - så är det skit. Målgruppen i stort, långa och trogna fans, tycker inte om produkten.

För egen del tycker jag det är dumt att man inte kan få spela med extraliv i "Anniversary"-läget.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av uberpwnage2.0:

Med tanke på alla underliggande problem och att det ska vara ett spel för alla fans - så är det skit. Målgruppen i stort, långa och trogna fans, tycker inte om produkten.

För egen del tycker jag det är dumt att man inte kan få spela med extraliv i "Anniversary"-läget.

Ja, jag håller med om en hel del av kritiken. Men åter igen tycker jag att det är för hårt att kalla samlingen för "skit". Solid 3/5. De hade kunnat göra mer, så det är en besvikelse att det inte blev den där ultimata samlingen.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Moderator | Testpilot
Skrivet av Ruffles:

Ja, jag håller med om en hel del av kritiken. Men åter igen tycker jag att det är för hårt att kalla samlingen för "skit". Solid 3/5. De hade kunnat göra mer, så det är en besvikelse att det inte blev den där ultimata samlingen.

Handlar som sagt bara om en åsikt av en viss typ av person.

Igen, för gemene man är det en solid 3/5. För de personer som samlingen är riktad till är det 1-2/5.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Förutom att Michael Jacksons låtar är ersatta verkar spelen bra, har dock inte testat Sonic Origins än. Vi får dock tänka på att "after really digging into the files" för moddaren och vanligt spelande för oss dödliga är två helt olika saker.

Inaktiv

Vad jag blir sugen på spel som många tycker är ”skit”.

Men många gånger så överdriver folk har jag märkt så det är bättre att själv testa istället för att lyssna på vad andra tycker.
En fördel för mig är ju att detta inte är några spel som jag växte upp med.

Moderator | Testpilot
Skrivet av anon_326145:

Vad jag blir sugen på spel som många tycker är ”skit”.

Men många gånger så överdriver folk har jag märkt så det är bättre att själv testa istället för att lyssna på vad andra tycker.
En fördel för mig är ju att detta inte är några spel som jag växte upp med.

Det ska sägas att spelet i stort är skit för folk som är enorma fans av serien , och dessa retro-spel i synnerhet.

Genom åren har det kommit tonvis med re-releases av dessa spel. Just de till Android har en del uppdateringar som gör spelen bättre på alla sätt. De är indentiska gentemot originalen, annat än buggfixar, en ny typ av dash som varit önskad och uppskattad och annat.

Den här samlingen har inte dessa buggfixar, fler buggar och inte allt annat som lyft detta retrospel till nya höjder. I och med denna samling kan man nu inte heller köpa de individuella spelen med alla fixes, eller möjlighet att modda om man satt på PC.

Jag förstår att det bara låter som typiskt fanboy gnäll, men tro mig när jag säger att det hade varit bättre om samlingen inte kom och man bara kunde köpa spelen indiviudellt som tidigare. Det är en urusel samling för Segas långa och trogna fans på otaliga nivåer.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv
Skrivet av uberpwnage2.0:

Det ska sägas att spelet i stort är skit för folk som är enorma fans av serien , och dessa retro-spel i synnerhet.

Genom åren har det kommit tonvis med re-releases av dessa spel. Just de till Android har en del uppdateringar som gör spelen bättre på alla sätt. De är indentiska gentemot originalen, annat än buggfixar, en ny typ av dash som varit önskad och uppskattad och annat.

Den här samlingen har inte dessa buggfixar, fler buggar och inte allt annat som lyft detta retrospel till nya höjder. I och med denna samling kan man nu inte heller köpa de individuella spelen med alla fixes, eller möjlighet att modda om man satt på PC.

Jag förstår att det bara låter som typiskt fanboy gnäll, men tro mig när jag säger att det hade varit bättre om samlingen inte kom och man bara kunde köpa spelen indiviudellt som tidigare. Det är en urusel samling för Segas långa och trogna fans på otaliga nivåer.

Jo jag förstår om man blir besviken.
Inte kul när man känner att de kunde ha givit samlingen så mycket mer.
Själv har jag mest bara sett första och andra Sonic typ tusen tals gånger i olika samlingar men Sonic CD och Sonic 3 ser jag väldigt sällan nu för tiden.
Så för mig blir det också kul att få de två spelen när jag väl köper denna samling.

1
Skriv svar