EA tycker inte vi ska ladda ner Skate-demon som sprids

Robot
EA tycker inte vi ska ladda ner Skate-demon som sprids

Ska baseras på en build från hösten 2021.

#skate


ZF
Medlem

Om man nu ändå måste logga in för att spela en demo nuförtiden, (eller hur de nu hade tänkt sig konsekvensern skulle utfärdas..?) så kunde de ju lika gärna passa på att patcha demon till en aktuellare version.

Medlem

Skate ser otroligt lovande ut.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

"Varför speltestet bygger på kod från förra hösten förtäljer inte historien."

Vad jag har förstått så handlar det om att under speltester behöver man den mest stabila versionen som finns. Skulle dom ge oss den nyaste versionen finns det en risk att det kan skada datorn/konsolen, vi har hört om färdiga spel som har brickat konsoler. Jag fick speltesta Bad company på Dice kontor och alla som speltestade råkade ut för många buggar, till och med buggar som krävde en omstart av hela konsolen. Sånt vill man undvika.

Det behöver inte vara anledningen men jag tror att det handlar om att dom behöver en stabil build.

Medlem

Alltså detta är inte builden som speltestare nu har tillgång till, utan en tidigare build.
Det är bara någon tomte som laddat upp något från ett tidigt stängt speltest, jag gissar på någon dålig QA "Vad sätter du för betyg"-build.
Edit: Eller är det samma build? Hur som, spelet ser sjukt lovande ut.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Avstängd

Ser fram emot det här. Älskar deras transparens i trailern.

Medlem

"Pre-pre-pre alpha" fan sitter dom bara och kör luft genom datorn på högvarv eller haha.
Jävligt imponerande story-board build.

Medlem

Tydligen är Skate nu ett free-to-play liveservicespel, all lust att spela ett spel som såg lovande ut försvann. Källa: https://www.theverge.com/2022/7/14/23207209/skate-free-to-pla...

1
Skriv svar